Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2012, 14:29
Ilovechocolate_
Ilovechocolate_ is offline
Haai iedereen,
Ik wil graag model worden. Ik heb het er al met m'n ouders over gehad om foto's op te sturen naar een castingbureau. Maar ik wil van jullie horen of jullie ook denken dat dit zou kunnen.
Ik ben 1,76 lang, ik weeg 55 kilo. Verder heb ik lichtblond haar en bruine ogen.
Dankjewel,
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2012, 14:31
Em.
Em. is offline
Qua lengte en zeker qua gewicht zal het wel niet zo'n probleem zijn, maar volgens mij heb je meer nodig voor een model (bepaalde uitstraling en jukbeenderen en weet ik veel wat). Daar heb ik geen verstand van, dus wellicht kun je beter gewoon foto's opsturen en professionele meningen horen. In het ergste geval is heb je er niet het juiste hoofd/lichaam voor, en dan kun je je weer op andere dingen focussen.
Oud 17-06-2012, 17:37
quintyy
quintyy is offline
Idd, maar ik snap niet waarom je je leven wilt vergooien om in die wereld te gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 19:21
Diamera
Diamera is offline
Ik denk niet dat je dat wilt, het schijnt als je er echt je beroep van maakt erg hard werken te zijn! Ik zou eens uitzoeken wat ze allemaal van je eisen bij het werken als model. Je lengte en gewicht klinken wel geschikt, maar ook daar moet je een paar pro's bij inschakelen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 19:29
Jonas Fiets
Jonas Fiets is offline
idd
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 07:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je lengte is goed, wat belangrijker is dan je gewicht zijn natuurlijk je maten. Het is belangrijk om die goed te kunnen opmeten want bureaus hebben deze nodig. (stel dat je een modeshow moet lopen en je hebt je heupen niet goed opgemeten, dan pas je niet in de kleding en dan gaat de opdracht voorbij).
Je borstwijdte meet je op het breedste gedeelte van je borsten (eventueel over een beha zonder vulling heen), zorg dat het meetlint overal even hoog zit. Trek het zo strak dat het aansluit, niet zo strak dat het in je vel snijdt.
Je taille meet je op het smalste deel van je bovenlijf, meestal is dat net boven je navel maar aangezien je geen overgewicht hebt zal je taille wel te vinden zijn.
Je heupen meet je om het breedste deel van je billen (dit zie je van de zijkant beter dan van de voorkant), zorg ook hier goed dat het meetlint overal even hoog zit.
De maten 90-60-90 zijn ideaal, natuurlijk mag je hier een paar centimeter van afwijken maar je mag er vooral niet te veel boven zitten.

Veel modellenbureaus nemen je niet aan zonder professionele foto's. Ken je iemand die foto's maakt en jou wel een fotoshoot kan bezorgen? Zorg ervoor dat je in elk geval twee close-ups maakt van je gezicht (een van voren en een en profil) en twee foto's waar je met de volledige lengte op staat (een waar je heupbreedte goed te zien is en een en profil). Je hebt alleen deze foto's en je maten om je voor te stellen, het is niet zoals op TV waar je naar honk-kong wordt gestuurd en honderd shoots krijgt voor je eruit ligt.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 14:32
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Waarom zou je een model willen worden?
Oud 20-06-2012, 09:40
snowmanX
snowmanX is offline
Ik zou het wel proberen. Misschien vinden ze het wel wat. Anders kun je er later misschien wel spijt van hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat je dat wilt, het schijnt als je er echt je beroep van maakt erg hard werken te zijn! .
Dat zijn de meeste beroepen wel min of meer.

Citaat:
Waarom zou je een model willen worden?
Om geld te verdienen?

Enfin, zonder foto kunnen we weinig.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 10:46
robbie14
robbie14 is offline
het zal vast wel lukken je hoeft geen anorexia meer te hebben om model te worden.
en anders word je toch gewoon handmodel ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 15:37
Ilovechocolate_
Ilovechocolate_ is offline
Citaat:
Dat zijn de meeste beroepen wel min of meer.

Om geld te verdienen?

Enfin, zonder foto kunnen we weinig.
ik heb foto's op m'n profiel staan
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 01:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je hebt best leuke foto's, maar allemaal een beetje hetzelfde. Niet zo'n hoge resolutie, geen enkele waar je volledig op staat, niet echt heel verschillende poses. Een modellenbureau kan hier weinig mee.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 11:15
Verwijderd
Alle meisjes van 14 willen model worden, vergeet die droom nou maar.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 11:20
Em.
Em. is offline
Citaat:
Want omdat iedereen het wilt, moet ze het maar vergeten?
Oud 12-08-2012, 18:35
Verwijderd
Citaat:
als het plaatje klopt waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Want omdat iedereen het wilt, moet ze het maar vergeten?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 09:12
Sri Agni
Sri Agni is offline
Doe jezelf een plezier, en laat je geen geld uit je zakken kloppen !
Veel zogenaamde casters en "professionele" model fotografen vragen astronomische bedragen voor foto's van bedenkelijke kwaliteit. Sommigen van die figuren kunnen nieteens fatsoenlijk met een flits unit omgaan !
Ik heb zelf een keer iemand gesproken die werkelijk ging denken dat ze "te lelijk" was omdat ze bakken met geld had uitgegeven voor een paar platgeflitste foto's in rare houdingen. Bij mij had ze voor noppes veel betere foto's.
Dus: zoek een fotograaf die oefenmateriaal nodig heeft. daar heb je alle twee wat aan, is veel leuker en stukken goedkoper !

Owja: als je van chocola houdt is dit misschien geen heel goede keuze.
Oud 14-08-2012, 11:06
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja.
Dat is toch niet logisch? Je zou het misschien moeten vergeten als het niet lukt of eigenlijk heel stom is of wat dan ook, maar niet omdat je niet de enige bent die het zou willen.
Oud 14-08-2012, 11:26
Sri Agni
Sri Agni is offline
Overigens: fotografen die producten fotograferen of ( misschien wel leuker) meer artistieke foto's maken, hebben vaak ook een model nodig. En daarbij hoef je niet zo "perfect" te zijn. Het is in die hoek ook niet zo'n "ellenbogenwerk" en je hoeft ook geen arrogante smoel te trekken zoals veel topmodellen op foto's doen. ( ik persoonlijk vind dat oerlelijk)
Oud 14-08-2012, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch niet logisch? Je zou het misschien moeten vergeten als het niet lukt of eigenlijk heel stom is of wat dan ook, maar niet omdat je niet de enige bent die het zou willen.
Daar heb je opzich gelijk in, ik bedoelde het meer in de zin van : De droom om model te worden hebben héél veel meisjes van die leeftijd, en hoeveel van die meisjes maakt hun droom uiteindelijk waar ? Ik denk dat die kans heel dicht bij 0 ligt. Bovendien zou je er dan heel veel tijd en hard werken in steken zonder resultaat, dat zou ook doodzonde zijn. Daarom kun je naar mijn mening die modellendroom beter uit je hoofd zetten zodat je niet voor teleurstellingen komt te staan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 12:16
Em.
Em. is offline
Citaat:
Daar heb je opzich gelijk in, ik bedoelde het meer in de zin van : De droom om model te worden hebben héél veel meisjes van die leeftijd, en hoeveel van die meisjes maakt hun droom uiteindelijk waar ? Ik denk dat die kans heel dicht bij 0 ligt. Bovendien zou je er dan heel veel tijd en hard werken in steken zonder resultaat, dat zou ook doodzonde zijn. Daarom kun je naar mijn mening die modellendroom beter uit je hoofd zetten zodat je niet voor teleurstellingen komt te staan.
Iets bij voorbaat uit je hoofd zetten omdat het misschien niet lukt, lijkt me stom. Volgens mij kun je dan beter even kijken/rondvragen of er interesse zou zijn naar jou als model (bij modellenbureaus) en als dat dan allemaal 'nee's oplevert het uit je hoofd zetten en iets anders gaan zoeken. Maar bij voorbaat al zeggen 'dit lukt heel veel mensen niet, dus laat ik het maar niet proberen' lijkt me zonde (want stel dat het jou wél lukt).
Oud 14-08-2012, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Iets bij voorbaat uit je hoofd zetten omdat het misschien niet lukt, lijkt me stom. Volgens mij kun je dan beter even kijken/rondvragen of er interesse zou zijn naar jou als model (bij modellenbureaus) en als dat dan allemaal 'nee's oplevert het uit je hoofd zetten en iets anders gaan zoeken. Maar bij voorbaat al zeggen 'dit lukt heel veel mensen niet, dus laat ik het maar niet proberen' lijkt me zonde (want stel dat het jou wél lukt).
Daar heb je inderdaad gelijk in, zo zou je het ook aan kunnen pakken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Ach, wat is een model? Het ene moment is er vraag naar een mager model, dan een dik, dan een met bruine ogen etc. Er bestaat simpelweg niet iets als "het model".
Maar in plaats van je te focussen op fashionmodellen (over het algemeen net iets te mager, super lang en niet vrouwelijk) kan je het eens proberen bij een castingbureau wat specifiek modellen zoekt voor reclamedoeleinden. Die modellen zijn heel verschillend....kijk maar eens naar de reclame van die supermarkt (Plus). Wat dan veel belangrijker is dan je looks is of je kan acteren in de ruimste zin.....lach op commando, huil op commando etc.

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 08:26
Crosser45
Crosser45 is offline
Gewoon doen.
Als je dit wilt moet je er gewoon even vol voor gaan.
Mooie foto shoot regelen en naar zo bureau gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 10:40
Jordyqwerty
Jordyqwerty is offline
Kan altijd. Ik zou doen! als ik een meisje was dan he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2012, 16:42
SDD14:P
SDD14:P is offline
Mijn Motto;
You Can Always Try It!!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 20:14
Mimi98
Mimi98 is offline
Ik zou het gewoon proberen, je weet het nooit. Wie weet kom je ver in die wereld
Doe waar jij je goed bij voelt.

Mij lijkt model worden ook wel leuk, al ben ik wel erg jong (14 jaar) en nog helemaal niet uitgegroeid. En van mijn ouders zou het echt niet mogen.
Ik ben nu 1.73 meter, en weeg 49 kilo. Ik heb een beetje na zitten zoeken, mijn maten zijn oké, alleen mijn BH maat is te klein. Ik heb (geverfd) donkerrood haar en bruine ogen.

Probleem is alleen dat ik twijfel. Ik zit te denken: Wat áls ik me opgeef, en aangenomen wordt, wat willen ze dan precies van me? Zijn ze wel aardig? Of kom ik in een wereld waar je behandeld wordt als een ding dat er altijd perfect uit moet zien? En nog erger: Wat zouden mijn ouders ervan vinden..
Ps. foto's plaats ik liever niet op internet xD
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 14:47
Verwijderd
Schijf je gewoon in wij zijn geen modelleburo we kunnen wel zeggen dat je het kan worden maar wat weten wij er van??gewoon in schrijven en je komt het snel genoeg te weten
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 15:06
Mimi98
Mimi98 is offline
Weet je, als ik twijfel, vind ik dat ik het niet moet doen. Als ik model word, moet je ook wel wat durven, en dan is jezelf opgeven daar een van die dingen van.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 16:37
Verwijderd
Nee heb je ja kan je krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten