Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is niet voor mij weggelegd
niet voor mij gemaakt of bedacht dat de zon voor mij lacht Het is geen offer gezien het resultaat plant me niet onder de grond water mijn botten niet zodat ik weer uit de grond schiet Wil het water slechts horen en voelen door de modderkastelen woelen ik wil slechts vis uit Atlantis Geen bloemen maar boomschors van verhalen naar gevoel zonder bedachte onzin, gewoon koel Spinvis zal er zijn Zondagskleren Dat is fijn |
![]() |
|
Verwijderd
|
bedankt
![]() Pastoor van Belken Gaten in het lichaam zodat de regen me niet raakt slechts het uiteenspattende geluid tegen het raam. Het was glas in lood, met paarden uit een oude sloot Dat klopt niet, riep de pastoor daar zou een koe moeten staan hoor! Welnee, man die leeft via een boek dat is te gewoontjes, niet wat ik zoek hij keek me aan, verward en beledigd "Als je ooit in mijn kerk komt, ik zal je!" Zou volgens hem de kerk moeten respecteren een proces dat nooit zal omkeren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Slapen is me verleerd
ook de lust voor de nieuwe dans en hij die klein is de rug naar me toe keert. de bomen willen zich wassen in de reflectie van mijn ogen vies dat ze blijven, goor als ze zijn ik zie ze toch niet, ze zijn zo klein. vroeger maakten ze zich op in de dop-ogen die ik trok nu is het andere koek de meisjes die ik ermee lok |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze zag geen gebroken huid
of opgeslokte ogen geen witte tong die onopzettelijk alles aanelkaar knoopte. De buikspreekpop slecht onderhouden, zwarte handen snijden vlijmscherpe randen Verstoppen en zwijgen hand in hand wacht Ze zag geen gebroken huid of opgeslokte ogen? Geen witte tong die onopzettelijk alles aan elkaar knoopte? wacht |
![]() |
|
![]() |
Weetje af en toe ben je zo geniaal, dat ik me bij de rest van de stukken afvraag of ik het gewoon niet snap.
Soms zet je dingen heel mooi neer, met veel woorden etc en dan vraag ik me af wat je nou eigenlijk bedoelt te zeggen, en na drie keer lezen concludeer ik: niets. Bij dit laatste gedicht (en het kan zijn dat ik ern iks van snap) Vind ik dat het er allemaal erg mooi staat, dat wacht en daarna weer die eerste alinea vragen vind ik echt een ongelofelijke goede originele basis voor een gedicht. Maar ik zou bij god niet weten wat je wil zeggen. Het eerste gedicht ook bijvoorbeeld, de eerste twee strofes vind ik nonsens. Kerel rijmend op merel is gewoon bijna pijnlijk. En dan is die laatste strofe weer echt geniaal! (Ik zeg trouwens ongenuanceerd wat ik denk, je lijkt me iemand die daartegen kan.) Dan denk ik na het eerste gedicht dat ik een beetje je stijl snap en kom je vervolgens met een totaal ander gedicht als tweede gedicht. Dit vind ik trouwens een pluspunt, dat je verschillende soorten gedichten kunt schrijven. Het tweede gedicht vind ik wel mooi. Daarna krijg je weer een gedicht met één mooie strofe vind ik Het is geen offer gezien het resultaat plant me niet onder de grond water mijn botten niet zodat ik weer uit de grond schiet Ik zou hier alleen niet weghalen, je spreekt nu jezelf tegen. Maarja om een medeforumer te citeren: Was je nou net zo bezat als de rest toen je dit schreef? EN af en toe lijkt het me inderdaad dat jij gewoon harstikke wasted achter je pc zit, waarom komen er dan soms zulke verrassende dingen uit? Licht jezelf toe! Is het wijs voor ons allemaal (de 16plussers uiteraard) om na een avondje doorzakken eens de pen te pakken of wat?
||
Verwijderd
|
Hmm, RP, ik vind het niet zo mooi, maar dat bedoel ik in esthetische zin, niet mooi zoals een bloem mooi kan zijn. Wél is het beeld dat je oproept intrigerend en ik merk net als ZitriN dat je vooruit gaat.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
RP, dit gedicht vind ik het minst van allemaal. Er zit naar mijn idee geen boodschap in/achter. Ik snap, net zoals ZitriN, niet wat je ermee wilt zeggen. En als je er helemaal niets wil zeggen, dan snap ik het gedicht ook niet.
![]()
Laatst gewijzigd op 09-04-2010 om 13:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar het is echt een dwangneurose van mij, als ik zinnen te lang vind, krijg ik kriebels en moet ik hem afbreken. Belachelijk he? Ik doe het ook in mailtjes en dergelijke ![]()
|
Verwijderd
|
Ik zal het maar eens uitleggen
Mijn ex Ze zag geen gebroken huid of opgeslokte ogen geen witte tong die onopzettelijk alles aanelkaar knoopte. (Ik had een behoorlijke uitslag in het gezicht en ook donkere wallen, gebroken huid en opgeslokte ogen, die ook immers vaak negatief naar de wereld keken en ook eer naar binnen. Een witte tong staat voor een ongezonde levensstijl en het aanelkaar knopen zijn kleine leugentjes.) De buikspreekpop slecht onderhouden, zwarte handen snijden vlijmscherpe randen De buikspreekpop is zoals ik me voor deed, dat brokkelde langzaam weg en vandaar slecht onderhouden, zwarte handen gezien mijn hand te lang in de buikspreekpop zou zitten. (Spreekwoordelijk gezien) Het was niet fijn om mezelf maar jolig op te stellen, vandaar het snijden. De randen aan de binnenkant van zo'n buikspreekpop die op een gegeven moment je huid zo vaak schuurt etc dat het vlijmscherp aanvoelt) Verstoppen en zwijgen hand in hand En toch doorgaan met emoties wegstoppen, die 2 zijn als 2 handen op 1 buik. wacht Niet gemeld maar nu was het voorbij, geen buikspreekpop meer en slechts ik, bang dat ze zou zien zoals ik me zag. Ze zag geen gebroken huid of opgeslokte ogen? Geen witte tong die onopzettelijk alles aan elkaar knoopte? Huh, ze zag me helemaal niet zoals de buikspreek pop, nee, ze zag geen lelijke huid of donkere ogen, ze zag mij. wacht 2e wacht is ... zal wel iets zijn van missen of jammer, iets in die geest ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hier speciaal voor jou een gedichtje erover: Slechts een kiertje geen links noch rechts Het kraakt en doet met de billen bloot, alsof dat moet Nee, gezien ik bepaal Nee, omdat het niet kan Mocht je toch komen stel jezelf teleur een heuze evolutie is nodig in geen 1 2 3 dat ik je goed keur |
![]() |
|
![]() ![]() Je hebt wel helemaal gelijk hoor. Een lezer hoeft het gedicht niet te begrijpen. Maar het lijkt me wel essentieel (al zal dat waarschijnlijk ook niet zo zijn) dat de lezer zich wel een voorstelling kan maken van waar het gedicht over zou kunnen gaan, al is die voorstelling niet juist. Ik vind persoonlijk dat een gedicht ruimte moet vrijlaten voor de lezer om het gedicht te interpreteren. En ik snap ook helemaal dat het fijn is om je gedachtengangen op te schrijven ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dag moeder
uw verdriet, dat weerspiegeld teveel dag vader slechts een gever van mijn bestaan u bent niet reeël Achter de schermen zag ik het gebeuren een schouwspel, slecht acteer werk de verkeerde touwtjes we rouwen om uw plannen talent dat ontbrak, nu ben ik hier. zie mij als een vreemde uw dode zoon in een zak |
![]() |
|
van koude kunsten is ze thuis
behangplaksel geel, krullende randjes op zich zelf staande tangen van hier uit, de wederkomst Waren het de veren, balken daar gebroken glas, de voeten half de stofzuiger, heel de vloer zijn neus in vuur en vlam haar ogen, zoekend de leegte
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Vermoeid de as, zag het dier
verbrand zijn spieren doelloos de klauwen sterven Phoenix het beest schreeuw zonder golf grijs de ogen, vergeten haar zin doelloos de klauwen sterven sla haar spieren azijn pompt, klepperend het beest brand de vingers, krijg de kanker de klauwen sterven godverdomme vieze kut
|
|