Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2012, 20:45
Mimi98
Mimi98 is offline
Hooi!

Ik zit in de knoop. Ik zit nu in de derde van gymnasium, en ik moet over een aantal maanden gaan kiezen welk profiel ik ga doen.
N&G lijkt me het leukste, tot nu toe. Alleen er zitten wat problemen achter:
- Ik ben helemaal dol op biologie, geneeskunde, medische wereld. Ik wil later ook iets in de medische richting gaan doen, denk ik.
- Maar: Ik ben best wel slecht in Wiskunde, Natuurkunde, en allerlei andere bètavakken. En ik vind ze ook niet echt leuk. (Tenzij er weer een link in zit naar biologie, zoals röntgenstraling bij natuurkunde)

Ik kan dan wel Alfa gaan doen, maar dan ga ik de verkeerde kant op!
Eigenlijk zit het zo:
- Of ik kies N&G (Bèta), ben gelukkig met biologie maar ongelukkig(er) met mijn punten voor andere vakken
- Of ik kies C&M of E&M, met biologie als keuzevak, en ben ongelukkig met mijn vakken en gelukkig met mijn punten.

Als ik voor mijn gevoel moet kiezen, zou ik toch voor bèta gaan. En er dan echt voor gaan, knallen! Want wat heeft het voor nut C&M of E&M te kiezen, als ik later toch iets medisch wil gaan doen? Dan heb je bèta nodig..

Zat/zit iemand hier met hetzelfde probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2012, 23:08
Verwijderd
Ik had hetzelfde! Of ja, geen dramatische cijfers voor de bètavakken, maar weinig zin erin. Ik heb het wel gedaan uiteindelijk. En de vraag is vooral of je bereid bent je in te zetten. MIsschien kost het je bij elk vak wat langer om het te snappen, het is alsnog gewoon goed te doen. Echt. Je punten worden het probleem niet, je motivatie kan een probleem vormen voor de gemiddelde leerling maar dat jij er zo goed over nadenkt betekent al dat je heel verstandig bent
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 01:38
arPos
arPos is offline
NG heeft niet zo'n enorm zwaar beta gedeelte hoor. en als je er echt last mee krijg kan je natuurlijk ook wel hulp in krijgen (maar ik denk dat dat dus wel meevalt bij NG)
Oud 10-11-2012, 08:54
Verwijderd
Citaat:
NG heeft niet zo'n enorm zwaar beta gedeelte hoor. en als je er echt last mee krijg kan je natuurlijk ook wel hulp in krijgen (maar ik denk dat dat dus wel meevalt bij NG)
Als je er natuurkunde bij kiest (wat wel nodig is om een medische vervolgopleiding te doen), is het hatzelfde als een NT profiel en dus niet minder zwaar.

Als je de medische wereld in wil zou ik zeker een NG/NT profiel nemen. Het zal je meer tijd en moeite kosten, maar bedenk dan waar je het voor doet. Als het na een (half) jaar trouwens blijkt dat het helemaal de verkeerde keuze is, kun je vaak nog switchen, maar dat ligt aan je school.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 09:47
Verwijderd
Oplossing:

Maandag: 20:00-21:00 Wiskunde A/B
Woensdag: 19:00-21:00 Scheikunde
Zaterdag: 18:00-20:00 Natuurkunde

Dit doe je 6 maanden en kijk wat het effect is op je cijfers.

Interessant:

http://www.youtube.com/acnatuurkunde
http://www.youtube.com/user/scheikundelessen

Good luck!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 12:29
arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je er natuurkunde bij kiest (wat wel nodig is om een medische vervolgopleiding te doen), is het hatzelfde als een NT profiel en dus niet minder zwaar.
Oja ik vergeet telkens dat ze het wiskunde deel van NT hebben aangepast.
Oud 10-11-2012, 12:46
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Oja ik vergeet telkens dat ze het wiskunde deel van NT hebben aangepast.
Op sommige scholen mag je nog wel NG kiezen met wiskunde A,bij sommige alleen B.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 09:21
Verwijderd
Wat Lusi zegt inderdaad. Als je nu geen denderende slechte cijfers haalt terwijl je je onwijs inzet, moet het echt wel goed komen. Bedenk waarvoor je het doet en ga er gewoon voor. Je kan altijd nog switchen van profiel als je merkt dat het niet lukt, en dat gebeurt vaak genoeg.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 13:50
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Ja zoals alle anderen zeggen, gewoon ervoor gaan!
Als je iets wilt, kan je het ook bereiken.
Volg je hart, want dat is altijd de beste keuze...
Okee, niet altijd, maar wel bij profielkeuze
En dan is dit wel weer genoeg psychologisch geleuter van mij.
STOP KAASPEPSEL! STOP
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten