Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2012, 22:29
tonnyxx
tonnyxx is offline
Hoi allemaal,

Ik zit in jaar 4 van het vmbo-t maar ik weet niet of ik na mijn eindexamen een MBO studie ga doen of naar de havo (mijn school is ervan overtuigd dat ik naar de havo kan).

Wat vinden jullie de slimste keus?
Als ik het MBO ga doen wil ik zoiezo nog een HBO studie erna doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2012, 08:06
Verwijderd
Havo doen!

Mbo frustreert je wellicht, ook qua mentaliteit van studiegenoten, die praktisch allemaal minder ambities hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 08:59
W.A.L.L.I.E
W.A.L.L.I.E is offline
Het zal pas echt mooi zijn om daarna nog een stap naar vwo te maken ! zelf ben ik van 2 havo naar 3 vwo gegaan en het verschil is (tot nu toe) nog niet heel erg groot .
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 22:23
Verwijderd
Nee dat verschil in de onderbouw is ook vrijwel nietbestaand, maar daar heeft ie weinig aan
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 23:11
Em.
Em. is offline
Wat wil je zelf? Waar zie je jezelf over 10 jaar, waar hou je van? Als je bijvoorbeeld heel graag kapper wil worden, dan zie ik niet in waarom je havo zou gaan doen, maar werk je liever met je hoofd/ben je minder praktijkgericht en weet je misschien toch nog niet echt wat je zou willen op het mbo, dan lijkt havo me geen verkeerde keus. Mocht je toch nog verliefd worden op een mbo-studie kan dat altijd nog (of als havo totaal niets wordt, dan ook) en anders kun je in ieder geval tot je eindexamen havo nadenken over wat je na de havo wil doen.
Oud 05-11-2012, 16:24
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je sowieso een HBO studie wilt gaan doen, dan zou ik naar de havo gaan. Dat scheelt toch weer 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 10:54
Cemma
Cemma is offline
Citaat:
Het zal pas echt mooi zijn om daarna nog een stap naar vwo te maken ! zelf ben ik van 2 havo naar 3 vwo gegaan en het verschil is (tot nu toe) nog niet heel erg groot .
wacht maar tot je in de 4de, 5de of 6de komt..
Oud 11-11-2012, 10:55
Cemma
Cemma is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Ik zit in jaar 4 van het vmbo-t maar ik weet niet of ik na mijn eindexamen een MBO studie ga doen of naar de havo (mijn school is ervan overtuigd dat ik naar de havo kan).

Wat vinden jullie de slimste keus?
Als ik het MBO ga doen wil ik zoiezo nog een HBO studie erna doen
het ligt eraan wat je wil worden.
Oud 15-11-2012, 22:55
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
...................................--Geslaagd->In 2 jaar naar HBO....-- Geslaagd -> in 3 jaar naar HBO.
...................................|.................................. ...................|
.......................--HAVO|..............-- Havo jaartje overdoen|
.......................|...........|..............|................... ...................|
Vmbo-diploma|...........-- Gezakt|.......................................--Gezakt -> MBO in 6/7 jaar naar HBO.
.......................|..........................|
........................--MBO--------------- naar MBO* -> In 4 jaar naar HBO. In 5/6 jaar naar HBO*.

En vanuit gaande dat je MBO in elk geval haalt moet je overal 4 jaar bij optellen en je bent klaar met HBO
Vergelijk dan de uitkomsten maar eens.

Laatst gewijzigd op 15-11-2012 om 23:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten