Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2012, 20:28
LiefKleinMeisje
LiefKleinMeisje is offline
Haii,
ik ben een meisje van 17jaar. Ik heb al 10 maanden een vriend, heel erg leuk. Maar als ik niks met hem kan doen, heb ik werkelijk waar helemaal niks te doen. Heb geen vriendinnen ofzo, wel een paar meiden die me 'aardig' vinden op school, maar zij willen buiten school niks met me doen, dus vriendinnen kun je dat niet echt noemen.. Dat zijn er hooguit 2, merendeel op school denkt dat ik saai ben omdat ik nooit wat zeg: ik ben verlegen en zo erg onzeker, al weet ik dat ik nergens onzeker over hoef te zijn. Heb wel een redelijk mooi lichaam, lang en gewoon slank, je weet zelf wel. Hoe dan ook ik blijf onzeker over mezelf.. Ook heb ik geen hobby's ofzo. In sport ben ik niet goed.
Ik zit in 5havo nu, dus zou kunnen leren. Maar ik haal voldoendes zonder te leren en als ik probeer te leren dan kan ik me toch niet concentreren..
Nu heb ik wel een vriend, maar hij heeft gewoon zijn vrienden met wie hij wel eens wat wilt gaan doen, zoals morgen. Ik zie heel erg op tegen morgen omdat ik zelf niks te doen heb. Weet ook niet wat ik zou kunnen doen. Ben ook zo bang om hem kwijt te raken doordat ik nooit wat te doen heb en alleen maar dingen met hem wil doen..
Hebben jullie misschien tips?

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2012, 21:32
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Zorg dat je een hobby vindt, liefst eentje waar je nieuwe mensen bij leert kennen (toneel of iets anders in groepsverband is leuk). Kijk wat jij leuk vindt om te doen in je eentje, of waar je interesses liggen, lezen/tekenen/muziek maken/mode ontwerpen/breien, noem maar op, en verdiep je daarin. Het is heel vervelend als je vriendje je enige sociale leven is, maar je kunt er wat aan doen.
Oud 20-11-2012, 07:33
Verwijderd
Zoals Cherry zegt: hobby's zoeken. Ik ben wat dat betreft ook eenzaam, ik heb hier weinig tot geen vrienden, maar ik heb zat om me mee bezig te houden, dus ik heb geen tijd om me zielig te voelen ^^ Het handigste is natuurlijk hobby's te vinden/krijgen waarbij je mensen ontmoet, maar ook dat is geen must, als je het graag doet. En ik zou er dringend aan beginnen, want hoe ouder je wordt, hoe vervelender het gaat worden als je totaal afhankelijk bent van je partner.

Heb je interesses? Ga daar dan op voort. En anders kun je nieuwe dingen proberen. Een cursus volgen of avondles. Tekenen, schilderen, schrijven, dichten, lezen, naaien, haken, breien, boogschieten, computerspellen (online spellen hebben vaak ook clans of guilds waarbij je je kunt aansluiten en waardoor je misschien makkelijker contacten leert te leggen), dansen, zwemmen, tafelvoetbal, darten, poolen, jeugdbeweging, taalcursus, kookles, bakles, voor mijn part ga je iets doen met kaartleggen of bachbloesemremedies, er is zoveel waarbij je niet goed in sport hoeft te zijn. En er zal toch wel iets zijn dat je leuk vindt?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 08:43
Lente
Lente is offline
heb je die 2 gevraagd een keer buiten school af te spreken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten