Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2012, 14:40
foreveryoung16
foreveryoung16 is offline
Hoi Allemaal,

Ik ben een meisje van 16 jaar, ong. 55 kg en 1.65 m.
Ik zal niet zeggen dat ik heel dik ben ofzo, hoogstens een beetje mollig.
Maar het punt is; ik heb heel veel striae, vooral bij mijn bovenbenen en kont. En dat ziet er niet uit, net of het allemaal celluitus (<- ofzo ) is.. En dat het niet strak is zeg maar.
Als ik naar het zwembad ga dan schaam ik me altijd kapot en jongens vinden me daar ter plekke niet mooi. Terwijl ik op school wél redelijk gezien word..
Ik ben bang dat als ik al een tijdje en vriendje heb en ja.. we gaan zwemmen oid. hij een heel ander beeld van me denkt te hebben dan ik eigenlijk ben.
Dat is hetgene waar ik heel onzeker over ben..
Mijn vraag aan jullie is dus, weten jullie hoe ik de striae weg kan krijgen met een behandeling ofzoiets, of anders in ieder geval weg kan camoufleren met (speciale?) make-up of bepaalde badkleding?

X
Met citaat reageren
Oud 01-11-2012, 14:52
Verwijderd
Hoe weet je nou of jongens je daar ter plekke niet mooi vinden? De meeste jongen hebben weinig care en denken in het zwembad eerder omgomgomgomg TETTEN. Bijvoorbeeld.

Je kunt er vrij weinig aan doen, als ze nu nog wat verkleurd zijn kan dat wel redelijk wegtrekken maar het valt waarschijnlijk veel minder op dan je zelf denkt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2012, 14:53
indigo
indigo is offline
1. Bij deze lengte ben je met 55 kg óók niet mollig. Je hebt een BMI van 20 en het mag tussen de 18 en 25 zijn op jouw leeftijd, dus je zit echt hartstikke netjes!
2. Striae ontstaan niet doordat je dik (of mollig) bent, maar doordat je snel groeit en je huid niet zo snel mee kan groeien. Het zijn een soort littekentjes in je huid. Er zijn héél veel mensen (ook mannen) die dat hebben als ze een flinke groeispurt hebben gehad. Wees getroost: het wordt in het algemeen minder zichtbaar naarmate je ouder wordt.
3. Je kunt het niet weghalen. Tja, je zou er een camouflage-make-up op kunnen smeren, maar ik denk niet dat dat blijft zitten in het zwembad. En voor badkleding geldt natuurlijk dat het dan je striae moet bedekken... Soms wordt er gezegd dat je striae een beetje kunt helpen voorkomen door je huid in te smeren met olie/ crème/ bodylotion en te masseren; de vraag is of dat klopt, maar dat kun je in elk geval proberen.
3. Volgens mij is jouw probleem veel meer je onzekerheid dan je benen. Heus niet alle jongens in het zwembad zullen aandacht hebben voor jouw striae, alleen dat vóél jij zo, omdat je er zo mee bezig bent. Kortom, je moet zorgen dat je je wat zekerder over jezelf voelt. Overigens gaat een vriendje echt niet afknappen op jou vanwege je striae, en als-ie dat wel moet, dan is hij jou niet waard! Succes .
Oud 01-11-2012, 16:31
foreveryoung16
foreveryoung16 is offline
bedankt voor jullie advies!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 10:53
littleprincess
littleprincess is offline
Ik heb ongeveer hetzelfde gewicht en lengte en ik heb er ook wel wat last van. Het enige wat bij mij een beetje heeft geholpen is je benen elke dag met Aloë Vera olie insmeren. Verwacht a.u.b. geen wonderen!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 11:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb ook striae op mijn benen en ik heb nog nooit van een vriendje gehoord dat hij het überhaupt gezien had, laat staan me niet meer wilde. Iemand die jou leuk vindt, zal zich echt niet druk maken om wat striae.

Daarbij, 55 kilo met 1.65 is echt niet dik, niet eens mollig, wie heeft dat verzonnen in hemelsnaam?

Regels voor berichten