Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2012, 15:57
Cucumber.
Cucumber. is offline
Okee, het klinkt misschien een beetje vies, maar ik wil 't even posten.

Ik heb vandaag 2x ontlasting gehad en vanochtend vroeg was de eerste keer. Het begin was nog gewoon bruin zeg maar, maar daarna werd het donkergroen. Ook bij het afvegen groen i.p.v. bruin. De tweede keer (aan het begin van de middag) was ook donkergroen. Dit aan mijn moeder voorgelegd, zij zei dat zij dat ook wel eens had en dat het waarschijnlijk komt doordat ik eerder deze week groene koolsoorten gegeten heb en gisteravond ook pastasalade met groene kruiden en stokbroodjes met kruidenboter uit de oven gegeten heb. Nu heb ik dit echter nooit eerder gehad, en ik eet best vaak dingen met groene kruiden.

Moet ik mij hierom zorgen maken? Ik heb verder geen klachten van buikpijn of een opgeblazen gevoel. Pijn bij het ontlasten heb ik af en toe wel, maar dat is dan alleen als ik de dag ervoor hard heb moeten 'duwen'.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 15:59
Pluis
Pluis is offline
Van 2 keer wat groenige ontlasting hoef je niet te schrikken. Pas als het aanhoudt en je er ook diarree of buikpijn of koorts bij krijgt, is er iets aan de hand.
Oud 17-11-2012, 16:05
Martiño
Martiño is offline
Die kool zou wel eens heel goed de veroorzaker kunnen zijn. Waarschijnlijk heeft je spijsverteringsstelsel alles verteerd, en is er dus gewoon wat chlorofyl (de stof die de kool groen maakt) in je ontlasting overgebleven.
Als je darmen niet alle voedingsstoffen absorberen, zorgt dat er voor dat je ontlasting wat gekleurd kan zijn. Bij baby's is dat een bekend verschijnsel: de ontlasting heeft de kleur van de groente die ze gegeten hebben.
Het zou ook kunnen zijn dat er wat gal in je ontlasting zit, die kan de ontlasting een wat geel/groene kleur geven.

Ik zou me geen zorgen maken. Het kan een teken zijn dat er iets in het spijsverteringsstelsel niet helemaal klopt, maar relax, één keer gekleurde ontlasting is absoluut geen reden voor paniek, ook aangezien je geen andere klachten hebt.
Maak je niet druk, hou het even in de gaten, als het lang aan blijft houden (een week ofzo) zou ik even naar de huisarts gaan voor de zekerheid.
Oud 17-11-2012, 18:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat vaak nadat ik boerenkool gegeten heb dus het kan best van de groene kool zijn.
Oud 17-11-2012, 18:45
Verwijderd
Misschien raar vraagje, maar kijken jullie altijd in de wc om te kijken hoe de onlasting er uit ziet?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 19:21
bloodyb
bloodyb is offline
Ja tuurlijk!
Oud 17-11-2012, 19:31
Verwijderd
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 01:02
bloodyb
bloodyb is offline
Je wilt toch weten wat je geproduceerd hebt?
Oud 18-11-2012, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Je wilt toch weten wat je geproduceerd hebt?
Uh nee. hoef ik niet te weten...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 15:06
bloodyb
bloodyb is offline
Het is toch verstandig om het af en toe te bekijken. Dan kan je zien of alles nog in orde is. Het zou bv kunnen dat er bloed in zit.
Oud 18-11-2012, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Misschien raar vraagje, maar kijken jullie altijd in de wc om te kijken hoe de onlasting er uit ziet?
Nee, maar wel naar het toiletpapier om te zien of het schoon is. En als daar opeens andere kleuren op te zien zijn...

Gekleurde ontlasting zou best het gevolg kunnen zijn van wat je gegeten hebt. Groen van spinazie bijvoorbeeld en rood van rode bieten. Zoals hier al gepost is, over een enkele keer zou ik me niet druk maken, als het aan blijft houden, zou ik wel naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 18:27
Martiño
Martiño is offline
Kijken naar je ontlasting klinkt natuurlijk een beetje vies, maar het kan wel helpen om problemen in het spijsverteringsstelsel op te sporen. Beetje een aparte manier om het zo te bekijken, maar je drol is een eindproduct van de fabriek in je lichaam, en aan de had daarvan kun je min of meer zeggen hoe die fabriek functioneert.

Oud 19-11-2012, 08:42
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, ik ben altijd heel trots op wat ik produceer. Daarbij kun je aan ontlasting ook zien of binnen alles nog een beetje fatsoenlijk functioneert. Ik kijk naar de dichtheid, de gladheid en of het vegen achterlaat in de pot. En de vorm en grootte natuurlijk ook. Als het een mooie egale worst is die geen sporen achterlaat weet ik dat het goed zit.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten