Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2012, 17:33
robert222
robert222 is offline
Hoe verberg ik mijn wondjes ?...

Gister heb ik een flinke discussie gehad met mijn kat
Hierbij heeft hij veel krassen gemaakt op mijn handen en vooral polsen,

Hoe verberg ik deze sneetjes tegen over buiten staanders ?....

Laatst gewijzigd op 19-11-2012 om 16:12. Reden: Spelling's fouten eruit gehaald,
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 17:42
Verwijderd
Het heelt vanzelf wel, geef het wat tijd... en polsbandjes dragen ofzo, of gewoon zeggen dat je een gevecht had met je kat moet geen probleem zijn toch?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 17:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Het verschil tussen kattenklauwkrassen en snijwonden van een mes zijn goed te onderscheiden en je kunt het toch uitleggen als iemand er een opmerking over maakt of ernaar vraagt?

Maar dat terzijde, ik zou er niet te veel opsmeren, maakt de kans alleen maar groter dat het gaat ontsteken en het lelijker wordt. Als er al korstjes opzitten kun je wel een vettige creme gebruiken, daarmee houd je de huid soepel en geneest het mooier (misschien ook sneller, maar dat weet ik eigenlijk niet). En verder er niet aan pulken.
Oud 17-11-2012, 18:19
Verwijderd
Als mijn ratten me hebben bekrast op mijn hangen, smeer ik voordat ik ga slapen, mijn handen vet dik in met handcreme of bodylotion. Ik heb 't idee dat het daar sneller van heelt (ik weet niet of dat echt zo is), de wondjes blijven soepel en zijn minder pijnlijk. Verder moet je je niet te druk maken om wat andere mensen denken over dit soort dingen. Sommige mensen blazen dingen nu eenmaal graag op.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 19:27
Verwijderd
Moet je dan geen tetanus injectie halen ook?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Moet je dan geen tetanus injectie halen ook?
als hij jonger dan 19 is en als kind alle vaccinaties heeft gehad, is de vorige nog werkzaam. Je krijgt in principe op je 9e de DKTP die tien jaar tegen tetanus beschermt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 12:50
Martiño
Martiño is offline
Tip: snel antwoord krijg je als je een topictitel neemt die ook duidelijk aangeeft wat je vraag is ik heb hem daarom even aangepast.

En het advies van Snebbeltje lijkt me prima: uitleggen dat het je kat was (zo vreemd is dat nu ook weer niet, veel aannemelijker dan snijwonden eigenlijk...) en evt. wat vette crème (bijv. met vaseline) gebruiken.
Oud 19-11-2012, 16:09
robert222
robert222 is offline
Tja.. Ik zal maar eerlijk zijn ook,

het zijn diepen snij wonden, Alleen loop ik hier niet graag mee te-koop,
Ik merk continu dat er mensen naar kijken wanneer ik bijvoorbeeld wil afrekenen achter de kassa,,
Daarnaast heb ik werk in de horeca, En ziet het er totaal niet fris uit,

Hoe verberg ik zo iets ?... Buiten kan ik (met pijn,) Handschoenen aan, En me werk heb ik mezelf a.s 1.5 week afwezig gemeld,

(Gelieve Geen commentaar op het feit dat het snij wonden zijn, Ik baal er al genoeg van, En heb voldoende negatieve commentaar gehad van familie etc. ,)

Laatst gewijzigd op 19-11-2012 om 16:14. Reden: Tekst er bij toegevoegd,
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 16:24
Verwijderd
zorgen dat de wonden echt goed schoon zijn gemaakt! Eventueel nog met jodium erop!
Ik zou er niet teveel shit op smeren zoals zalfjes enzo, want dat KAN gaan irriteren!
Voor de rest, als je gewoon in een winkel moet afrekenen, is het dan een idee om van die handschoene
zonder vingers aan te doen? Want met gewone handschoenen werkt het neit om geld uit je portemonnee te
halen, maar als je van die handschoenen hebt, waar je je vingers open zijn, heb je gwoon goed grip op alles!
Veel sterkte en succes!!
X
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 16:27
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ach so, nou van mij zul je geen naar commentaar krijgen, ik hoop wel dat je ermee stopt! (voor jezelf, niet voor mij)

Tips.. Nouja, je kunt van die armwarmer/handschoenachtige dingen kopen en aandoen. Als mensen iets van zelfbeschadiging afweten zullen ze daar alsnog wantrouwend naar kijken, maar voor geheel buitenstaanders valt het dan niet meer op. Met een verbandje zijn de wonden natuurlijk ook niet zichtbaar, maar daar trek je over het algemeen alleen maar meer nieuwsgierigen mee naar je toe. Dan zou je kunnen liegen, dat je je hand gekneusd hebt, maar meestal werkt dat niet. Verder weet ik het niet zo goed. Ontsmetten en vettige creme blijft als advies staan. Het is heel hard, maar dit is de consequentie. Ik heb het vroeger ook gedaan, nu denk ik zo'n 5 jaar niet meer, maar littekens heb ik nog steeds. Ik baal er gigantisch van, maar je kunt de tijd niet terugdraaien. Zorg dat het niet nog een keer gebeurt, dat kun je wél doen en de wonden die je nu hebt goed verzorgen.
Oud 19-11-2012, 16:28
Martiño
Martiño is offline
Snijwonden verdwijnen niet op magische wijze, de enige manier om er van af te komen is hulp zoeken (zodat het niet nog een keer voorkomt), en wachten tot de wond heelt.

Ga naar je huisarts voor hulp, zowel voor hulp op het gebied van de wonden, als voor hulp om van het snijden af te komen.

Zorg dat de wonden goed schoon blijven en er geen vuil inkomt. Het beste kan de wond niet bedekt worden als het niet bloedt, maar als het storend is op je werk, draag dan een verbandje of pleister op de wond. Eventueel plastic wegwerphandschoenen als je voedsel moet bereiden (of vragen of je tijdelijk even wat anders kan doen).
Let wel goed op dat er van handschoenen geen vuil in de wonden kan komen (probeer er dus verband of een pleister onder te dragen).
Oud 19-11-2012, 16:32
Martiño
Martiño is offline
Over het praten over de oorzaak van de zelfbeschadiging kun je trouwens beter terecht op Psychologie dan op Lichaam & Gezondheid. Belangrijk voor jou is dat je sowieso hulp gaat zoeken.

Verder is het posten van details over automutilatie ivm triggering niet toegestaan op ons subforum Psychologie, en dus ook niet hier. Dus hoe het exact in zijn werk is gegaan hoef je hier niet te delen (en anderen ook niet).
Oud 19-11-2012, 17:42
Verwijderd
Nouja, jezelf in het vervolg niet snijden zorgt dat niemand het zal zien.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten