Advertentie | |
|
![]() |
|
Gezien de vragen heb ik het idee dat daarover allemaal waardevolle informatie in je boek staat! Zoals wat chemische energie is, hoe een thermoskan werkt (of misschien precies: hoe je warmte/kou binnen/buiten laat) en hoe een koelelement werkt. Misschien moet je dat nog eens doorlezen?
En anders: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemische_energie enzo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
dat van die koelkast dachtik: bovenin, daar zit het koelelement en daar is t het koudst. Daar zit ook het vriesvakje. Onderin bevindt zich de slala, die moet het minst koud.
thermoskan: gewoon een goede isolatielaag wat betreft de eenvoudigere modellen. Of er inmiddels nieuwe dure modellen zijn die anders werken weet ik niet zeker, maar ik heb er nog geen kennis van genomen. noem iets waar warmte vrijkomt door verbranding voor beweging! het mneselijk lichaam ? de stoomlocomotief ? Piano: Ja, hout kun je verbranden. Er vindt energieomzetting plaats: van chemische energie opgeslagen in de koolstof naar warmte en licht. goh, heeft de de economist nou ook al verstand van chemie ?? |
![]() |
|
Een thermoskan werkt doormiddel van lucht isolatie en weerspiegeling. Er zit wel degelijk veel verschil in thermoskannen, hoelang isoleert een thermos kan. Ook zijn er thermoskannen met glazen binnen fles en rvs binnenfles zie http://www.thermoskannenwinkel.nl meestal kun je de binnenflessen vervangen bij duurdere kannen. Bij goedekopere versies kan dit niet.
Een thermoskan moet je ook niet in de vaatwasser stoppen behalve als het staat aagegeven dat het mogelijk is. Dit omdat wanneer er water in de isolatielaag komt de kan velen malen minder isoleert. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje Schattekuuhh | 4 | 04-01-2013 08:31 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[Economie] vraag met betrekking tot kasstromen brands | 4 | 22-02-2012 17:55 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Lichtbreking bij glas naar lucht vragen practicum xNOUK | 2 | 23-11-2010 12:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Vraagje over permutaties en combinaties LiqqY | 6 | 02-10-2005 13:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Vragen over de Ringen van Macht [LOTR] M. Arnoldi | 68 | 24-10-2003 14:12 |