![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi,
Ik moet een werkstuk maken over verschillende bouwkunsten en dan moet ik daar ook vragen over beantwoorden. Een vraag daarvan is: -- De afbeelding is een afbeelding van de abdij Maria Laach. http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdij_Maria_Laach Ik heb heel erg veel moeite met het omschrijven daarvan, ik weet de kenmerken van de Romaanse bouwstijl maar ik kan het er niet op toepassen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Romaanse_architectuur Als antwoorden heb ik gegeven: - In afbeelding 1 zie je dat de kleine ramen rondboogvensters hebben. Dit is een typisch kenmerk van de Romaanse bouwkunst. - In het gebouw is gebruikt gemaakt van lisenen met veel ronde vormen. Alleen het is niet heel overtuigend van bam, dit is het zeker. En ik moet nog een derde reden noemen. Zouden jullie mij uit de brand kunnen helpen? Bedankt ![]() Laatst gewijzigd op 08-01-2013 om 15:15. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Helaas zie ik in de bijlage die ik heb gekregen alleen bijlage 1. Dat is alleen een afbeelding van de buitenkant. Hartstikke bedankt voor je hulp overigens ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En verder had ik nog een vraag waar ik niet uitkom. Ik kom er niet uit omdat die moskee zoveel verschrikkelijk dingen heeft dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen met beschrijven
![]() En vraag C snap ik ook niet. Continuïteit, ja dat iets hetzelfde blijft, maar alleen de zuilen blijven hetzelfde toch: De rest niet? Wat is er dan continuïteit aan? 3. De -- herinnert zowel aan de Romeinse als aan de Arabische bouwmeesters. a. Welke onderdelen van de architectuur zijn Romeins? De zuilen komen uit verschillende tijden, ook uit de Romeinse tijd. Er zijn dus Romeinse zuilen in de Mezquita. b. En welke Arabisch? c. “Juist omdat de Arabische architecten tweedehands zuilen toepasten, is er hier wel letterlijk sprake van continuïteit.” Wat betekent deze zin? Laatst gewijzigd op 08-01-2013 om 15:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt geluk, ik ben niet al te lang geleden in Cordoba geweest ![]() C: omdat andere Romaanse dingen gesloopt werden voor de zuilen, zit er letterlijk Romaans spul in de Mezquita. De zuilen zijn niet alleen van hetzelfde ontwerp, maar ook van eerdere gebouwen, waardoor die zuilen wellicht beter doorleven dan wanneer ze buiten ruïne waren geworden. Het is in ieder geval niet iets fundamenteel anders ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, ja, nu zie ik het ook. Ik ga hem erbij zetten bij de kenmerken.
Ik ben nog nooit in Cordoba geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik me (moet) verdiepen in deze bouwstijlen. Het is wel erg interessant, maar wel lastig om dingen daadwerkelijk te noemen. Dankjewel voor je hulp! Nu moet het zeker gaan lukken. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ja ok, maar wat staat er nou eigenlijk onder jouw CTRL-V? idontcare | 500 | 20-10-2005 13:56 |