Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2012, 15:20
anoniempie199
anoniempie199 is offline
ik heb een klein probleempje:

ik heb laatste naproxen gekocht voor m'n menstruatiepijn, maar dat had mn moeder "gevonden" en ingenomen, en nu denkt ze dat ik me zelf wil vergftigen etc.
ik heb haar een paar keer verteld dat het vor menstruatiepijn is, maar als ik dat vaker ga zeggen gaat ze de huisarts bellen om te vertellen dat ik mezelf wil vergiftigen etc.

hoe maak ik haar duidelijk dat het echt is voor mn menstruatie?
is en bv een site waar dat op staat??

please help!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 15:29
bloodyb
bloodyb is offline
Is dat een gewone pijnstiller die je zo bij de drogist kan kopen?
Oud 29-11-2012, 15:30
anoniempie199
anoniempie199 is offline
Citaat:
Is dat een gewone pijnstiller die je zo bij de drogist kan kopen?
het is idd gwn een pijnstiller die je koopt bij de drogist en ook wel gwn de supermarkt dat beter helpt bij menstruatiepijn
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 15:34
Verwijderd
Ik zou haar toch eens vragen hoe ze er dan in hemelsnaam bij komt dat jij jezelf wil vergiftigen .

Het lijkt me dat als ze de huisarts belt dat haar dochter naproxen heeft wat ze wel eens inneemt de huisarts ook zegt 'Die probeert zich echt niet te vergiftigen hoor.'

Overigens is iets als Aleve enzo ook gewoon naproxen. Misschien kun je dat zeggen, want Aleve is volgens mij wel iets wat veel vrouwen voor ongesteldheidspijn nemen, terwijl het eigenlijk gewoon duurder is omdat er Aleve opstaat in plaats van Naproxen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 15:36
bloodyb
bloodyb is offline
Ja idd. Heeft ze een reden om te denken dat jij je wilt vergiftigen? Want dan kan ze net zo goed een slot op het keukenkastje doen om te zorgen dat je niet bij de gootsteenontstopper kan.
Oud 29-11-2012, 15:45
Verwijderd
Mmmm ja. Inderdaad, want de naproxen die je zo in de winkel koopt zijn niet extreem sterk natuurlijk. Je hebt veel sterkere varianten die alleen voorgeschreven moeten worden. Dus tenzij je je niet aan de voorgeschreven dosis houdt en die dingen met 5 tegelijk achterover slaat lijkt het me sowieso dat er niets aan de hand is. Mocht de huisarts willen praten dan kun je het dan altijd nog zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 16:48
Martiño
Martiño is offline
Je kunt je moeder misschien eens de bijsluiter laten lezen?

Regels voor berichten