Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2012, 22:29
Ace Frehley
Ace Frehley is offline
Eigenlijk twijfel ik alleen tussen deze twee studies en ja, ik weet dat ze enorm verschillen. Ik ben gewoon geïnteresseerd in allebei. Geschiedenis vind ik vooral veel leuker om te doen, maar wat voor werk kun je daarmee vinden (behalve docent)...? TN is weer veel breder en heb je een betere kans op een goede baan, maar de studie is ontzettend moeilijk. Ik zit in 6 vwo en ben nog lang niet zeker wat ik wil gaan doen.

Is er misschien een baan dat met geschiedenis en techniek te maken heeft en die je ook kunt beoefenen met TN als opleiding? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2012, 07:56
Verwijderd
Of je weidt je leven toe aan wo en doet allebei de studies?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 19:23
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik zou zeggen: kies voor hetgeen wat jij het leukste vindt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 11:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Is er misschien een baan dat met geschiedenis en techniek te maken heeft en die je ook kunt beoefenen met TN als opleiding? Alvast bedankt.
Er zijn überhaupt niet zo veel banen die met geschiedenis te maken hebben, denk ik. Al kun je wel denken aan bijv. diagnostische technieken die o.a. gebruikt worden in de archeologie, of werken bij een ingenieursbureau dat zich bezighoudt met het renoveren van historische gebouwen, of dat soort dingen. Maar met TN kun je alle kanten op, dus tenzij je leraar, werkloos of minister-president wil worden kun je sowieso beter dat kiezen. Qua moeilijkheid valt het verder wel mee, hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 11:16
Em.
Em. is offline
Ik zou niet iets bij voorbaat niet kiezen omdat het moeilijk is. Als je het leuk vindt, is het sowieso de moeite van het proberen waard, en desnoods doe je er iets langer over. Als het écht te moeilijk is, merk je dat waarschijnlijk vanzelf en dan lijkt me dat altijd nog beter dan je de rest van je leven afvragen of je toch niet TN had kunnen studeren. En dan kun je alsnog geschiedenis doen. Hoewel, je kunt sowieso alsnog geschiedenis doen, als je op je 40ste ineens besluit dat je alsnog een studie geschiedenis wilt doen, is er niemand die je tegenhoudt, en je kunt naast je TN altijd nog een paar geschiedenisvakken volgen en sowieso kun je je altijd in dingen verdiepen en erover lezen en weet ik veel wat.
Oud 09-12-2012, 12:25
pietpelle
pietpelle is offline
Ik ben zelf met natuurkunde begonnen en daarna ben ik een alfastudie gaan doen. Dit jaar ga ik ze beide afronden. Bij technische natuurkunde wordt het lastig, maar als je bijvoorbeeld natuurkunde zou studeren aan de Universiteit Utrecht, dan kun je ook redelijk gemakkelijk cursussen gaan volgen bij geschiedenis. Ook zijn in Utrecht cursussen over de geschiedenis van de natuurkunde. De twee studies voltijds combineren is geen optie, maar het is zeker een verrijking om ook alfa-cursussen te volgen als bèta (ik zou het iedereen aanraden als je breed geïnteresseerd bent).

Baanperspectieven zijn toch wel erg belangrijk deze tijd en wat dat betreft is natuurkunde een betere optie, maar je moet wel realiseren dat je een hele studie moet doorlopen, dus motivatie is ook erg belangrijk. Volgens mij heb je gewoon interesse in beide, dus motivatie moet er zijn. De moeilijkheid wordt ook bepaald door welke cursussen je kiest. Niet alle richtingen binnen de natuurkunde zijn even moeilijk (en dat hangt ook weer af van waar je goed in bent). Ik zou niet voor de makkelijke weg gaan, als je maar zeker weet dat je het wel aankunt. Een aanrader: ga meeloopdagen lopen en stel vragen aan studenten.
Oud 20-12-2012, 22:33
tim0thy
tim0thy is offline
Ik heb een oom die (universitaire) geschiedenisstudie heeft gedaan en nu als leraar niet aan de bak komt.
Mijn advies dus: liever geen geschiedenis als je iets wilt kunnen verdienen en een vaste baan wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten