Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou niet iets bij voorbaat niet kiezen omdat het moeilijk is. Als je het leuk vindt, is het sowieso de moeite van het proberen waard, en desnoods doe je er iets langer over. Als het écht te moeilijk is, merk je dat waarschijnlijk vanzelf en dan lijkt me dat altijd nog beter dan je de rest van je leven afvragen of je toch niet TN had kunnen studeren. En dan kun je alsnog geschiedenis doen.
![]()
|
Ik ben zelf met natuurkunde begonnen en daarna ben ik een alfastudie gaan doen. Dit jaar ga ik ze beide afronden. Bij technische natuurkunde wordt het lastig, maar als je bijvoorbeeld natuurkunde zou studeren aan de Universiteit Utrecht, dan kun je ook redelijk gemakkelijk cursussen gaan volgen bij geschiedenis. Ook zijn in Utrecht cursussen over de geschiedenis van de natuurkunde. De twee studies voltijds combineren is geen optie, maar het is zeker een verrijking om ook alfa-cursussen te volgen als bèta (ik zou het iedereen aanraden als je breed geïnteresseerd bent).
Baanperspectieven zijn toch wel erg belangrijk deze tijd en wat dat betreft is natuurkunde een betere optie, maar je moet wel realiseren dat je een hele studie moet doorlopen, dus motivatie is ook erg belangrijk. Volgens mij heb je gewoon interesse in beide, dus motivatie moet er zijn. De moeilijkheid wordt ook bepaald door welke cursussen je kiest. Niet alle richtingen binnen de natuurkunde zijn even moeilijk (en dat hangt ook weer af van waar je goed in bent). Ik zou niet voor de makkelijke weg gaan, als je maar zeker weet dat je het wel aankunt. Een aanrader: ga meeloopdagen lopen en stel vragen aan studenten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studies en ervaringsdeskundigen Tink* | 19 | 10-04-2016 17:24 | |
Algemene schoolzaken |
Veranderen profielen havo/vwo ALDR | 67 | 02-08-2012 10:37 | |
Studeren |
Vraag voor Natuurkunde-veteranen midib | 2 | 12-03-2011 19:18 | |
Studeren |