Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2012, 11:09
thebest07111
thebest07111 is offline
hallo.

ben nieuw op het forum.

ik heb het probleem dat ik niet kan praten met meisjes die bij mij op school zitten.
het lukt gewoon niet.
maar bij sporten zitten ook meisjes daar lukt het wel gewoon.

weet iemand hoe dit zou kunnen komen of tips hoe ik ook in de klas kan praten met meisjes.

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2012, 11:37
Verwijderd
Hoi thebest07111,

Wat is voor jou het verschil? Waarom durf jij het wel bij het sporten? Misschien dat als je weet waarom het daar makkelijker is, je het op school ook wat makkelijker kan maken.

In wat voor klas zit je? Ik denk dat je op de middelbare school zit. Ik vond het ook toen al hartstikke leuk als jongens met me praatten. Ken je de meisjes in je klas al een beetje? Dan weet je vast ook wel welke meisjes bijvoorbeeld dezelfde interesses hebben als jij. Bedenk eens of er meisjes zijn met dezelfde hobby's, favoriete band of die op dezelfde basisschool hebben gezeten, of nog iets anders wat je gemeen kan hebben. Knoop eens een gesprekje aan met hen daarover. Misschien kun je een keer een meisje helpen bij moeilijk huiswerk of kun je zelf om hulp vragen.

Uiteindelijk zal het in het begin gewoon spannend zijn, maar als je het vaak genoeg doet, merk je dat het net zo makkelijk kan zijn als praten met jongens! En als je oefent, gaat het steeds beter.

Veel succes, laat je weten hoe het gaat?

groetjes van Bobje
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 11:46
thebest07111
thebest07111 is offline
hoi.

ik weet dus niet wat het verschil is dat is juist het probleem.
de meisjes ken ik niet echt heel goed alleen maar van naam want ik praat dus nooit met ze.
zit in vmbo-t 4e klas
gr
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 18:28
Superphris
Superphris is offline
Misschien ben je op school een beetje onzeker en bij je sportclub niet.

Ik ben ook niet overal hetzelfde, met mijn vrienden ben ik heel rustig, in de klas heb ik altijd het hoogste woord en juist bij m'n korfbalvereniging ben ik stilletjes en verlegen. Nu probeer ik daar wat meer te praten en gaat het wel beter. Misschien kun je dat ook proberen door het langzaam op te bouwen. Gewoon af en toe wat zeggen en kijken of je een reactie krijgt. Na een tijdje wordt het dan veel makkelijker om te praten met meisjes.

Groetjes S.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 20:16
thebest07111
thebest07111 is offline
hoi.

bedankt ga het proberen.
Het is meestal ook zo dat meisjes in een groep staan en dan ben ik bang dat ik iets stoms zeg.

gr
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 22:52
Verwijderd
ben je toevallig heel goed in sport? het kan zijn dat je jezelf bij het sporten dan zelfverzekerder voelt omdat je daar in uitblinkt.
en het is meestal niet verstandig om naar een groep meiden te stappen. in groepen reageren ze anders dan als ze alleen zijn. dus als je een van ze beter wilt leren kennen spreek ze dan aan als ze alleen zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 23:09
thebest07111
thebest07111 is offline
Ik ben niet super goed maar wel 1 van de betere.

De meisjes bij mij in de klas zijn altijd in een groep.
Dus dat gaat helaas niet.
Via msn kan ik wel gewoon met die meisjes praten.

Gr

Laatst gewijzigd op 24-11-2012 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 20:45
thebest07111
thebest07111 is offline
iemand nog tips?

het is vandaag nogsteeds niet gelukt
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 11:15
bierkoning
bierkoning is offline
Wij kunnen je niet echt helpen, je moet het zelf doen. Maak je er niet zo druk om, en stap gewoon is op een meisje af en begin een gesprekje. Hey (naam), vond jij dat proefwerk ook zo moeilijk, wat had jij bij die en die vraag. Doe dit soort luchtige gesprekjes wat vaker per week, en als het met iemand klikt vraag diegene is mee om wat te drinken ofzo.
Oud 27-11-2012, 15:27
thebest07111
thebest07111 is offline
Hoi.

Maar die meisjes bij mij zijn altijd in een groep.
En de meeste meisjes bij mij in de klas vinden het niet leuk als je over school praat
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 15:39
bierkoning
bierkoning is offline
neem het niet zo letterlijk. Begin dan over een serie op tv, of over een of andere band of dj die ze leuk vindt.
En neem haar dan even uit de groep weg. Ga bij een wisseling van de klas naast haar lopen ofzo. verzin wat
Oud 29-11-2012, 21:12
Superphris
Superphris is offline
Citaat:
iemand nog tips?

het is vandaag nogsteeds niet gelukt
Zulke dingen lukken niet in 1 keer. Oefenen en proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten