Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2013, 21:29
mb93
mb93 is offline
Hallo

Ben begonnen met fitness omdat ik gespierder wil worden. Gewoon mooi sportief lichaam. Niet omdat ik te dik ben maar te dun.

Hebben jullie tips voor voeding en bepaalde oefeningen?

Groeten !!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:06
LiizViicious
LiizViicious is offline
Citaat:
Hallo

Ben begonnen met fitness omdat ik gespierder wil worden. Gewoon mooi sportief lichaam. Niet omdat ik te dik ben maar te dun.

Groeten !!
hallo

het belangerijkste bij fitniss is je voeding, ik zou zeggen let daar heel erg goed bij op.
Als je echt serieus aan de slag wilt gaan een een lekker strak lichaam wilt, zal ik je alvast moeten teleurstellen dat je dat niet in 2 maanden gaat bereiken.
Zorg dat je per dag minimaal 3000Kcal binnen krijgt.
Train niet te veel, je ziet/hoort dat mensen 5 keer per week naar de sportschool gaan. Dit is heel slecht voor je lichaam want je lichaam heeft rust nodig.

Voorbeeld trainingsschema

Maandag: Borst-Triceps
Dinsdag: Rust
Woensdag Rug-Benen
Donderdag: Rust
Vrijdag: Schouders-Biceps
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 14:54
Verwijderd
Je wil dus bulken met andere woorden massa aanzetten.
Je moet dan 300-500 calorieën meer nemen boven je eigen behoefte. Kan met behulp van eiwitten , koolhydraten en vetten. Je hebt zat eiwitshakes voor dat soort dingen.Probeer zoveel mogelijk gezond te eten. Niet dat je alleen maar gaat snacken.

Drink 2 liter water per dag. Geen frisdrank meer drinken.
Eet veel vezels. Eet vaker per dag maar dan in kleinere porties. Is beter voor je metabolisme waardoor je makkelijker een lagere vetpercentage kan bereiken.

Voor de rest gewoon gaan fitnessen. Veel krachttraining , maar ook een dagje cardio.

Schema kan zijn.

MA - Benen/schouders
WO - Rug/biceps
VR - Borst/triceps
ZO - Buik/cardio
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 22:28
mb93
mb93 is offline
ik doe gewoon 3 dgn in de week en dan alles gewoon een oefening van 3 sets van 12. zo heeft mij fitnessinstructeur gezegt haha. zal wel oke zijn denk ik??

Ik eet gewoon doordeweeks hollandse kost ( aardappels, groente en vlees ). En overdag boterhammetjes haha. Maar wat zou ik tussendoor kunnen nemen, eerst nam ik altijd vla of cracker?

zou ik dit voort kunnen zetten, of moet ik dingen anders gaan doen??
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 23:03
Verwijderd
Als hij dat heeft gezegd zal wel oke zijn. Als je meer volume per lichaamsdeel wil dan kan je het gewoon verdelen zoals boven beschreven. Als tussendoortje , ja dat moet je gewoon zelf weten als het maar gezond is
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 13:24
Verwijderd
eiwitshakes zijn voor pussies.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 15:39
Verwijderd
Ja precies. Uiteindelijk word dat allemaal vet als je niet blijft trainen. Naturel is gewoon beter
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 22:45
mb93
mb93 is offline
Wat dan wel ??
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Hallo

Groeten !!
- Gevarieerd eten (volkoren rijst, kip, biefstuk, groente, fruit, brinta)
- Genoeg vitames binnenkrijgen
- Eet meer dan je lichaam nodig heeft om aan te komen
- 1-5 keer per week gewichtheffen
- Eiwit shakes zijn niet perse nodig, je kunt het uit je voeding halen

Na 2 jaar zo eten ben je of:

a) Op redelijk gewicht, je bent tussen de 10 en 25kg aangekomen, je zit rond de 15% vetpercentage
b) Je bent een vetzak geworden, ga vet verbranden en toon de wereld je spieren
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Wat dan wel ??
Niets. Gewoon goed eten en hard oefenen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 16:44
Verwijderd
Goede eiwitten kun je halen uit
- Vis (zalm bevat ook goede vetten)
- Kipfilet
- Kwark
- Mager rundvlees
- Hele eiereren en eiwit

Goede vetten uit
- Visolie
- Zalm (bevat ook goede eiwitten)
- Noten
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 22:42
mb93
mb93 is offline
en als tussendoortjes?? want daar gaat het meestal fout bij mij ?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 10:22
108934RS
108934RS is offline
Citaat:
Ja precies. Uiteindelijk word dat allemaal vet als je niet blijft trainen. Naturel is gewoon beter
eiwitten kunnen niet worden opgeslagen als vet
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:45
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
eiwitten kunnen niet worden opgeslagen als vet
jawel, net als koolhydraten. Dat bouwt je lichaam gewoon vrolijk om.
Oud 12-01-2013, 12:37
108934RS
108934RS is offline
Citaat:
jawel, net als koolhydraten. Dat bouwt je lichaam gewoon vrolijk om.
Eiwit en overgewicht
Het lichaam benut de energie uit eiwit iets minder goed dan die uit koolhydraten en vetten. Een deel van de calorieën uit eiwit wordt direct na de maaltijd omgezet in warmte. Dat is het zogenaamde “thermogene effect”. Bovendien verzadigt eiwit, vooral dierlijk eiwit, meer dan koolhydraten en vetten.

Het lijkt erop dat een eiwitrijke voeding geen effect heeft op het gewicht als het aantal calorieën hetzelfde is als bij een voeding met weinig eiwit. Wel kan een eetpatroon met veel eiwit helpen om niet te veel calorieën binnen te krijgen. Mensen eten minder als ze relatief veel eiwit binnenkrijgen. Dat verklaart ook het succes van diëten waarbij meer dan een kwart van de calorieën uit eiwit komt.

Bij het afvallen beperkt voldoende eiwit eten het verlies aan spierweefsel. Dat is gunstig, omdat spierweefsel meer energie verbruikt dan vetweefsel. Zo kan eiwit helpen na het afvallen op gewicht te blijven.

dus
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 12:42
Pluis
Pluis is offline
Je moet goed lezen slimmerik. Dat stukje tekst zegt dat je niet afvalt als je heel veel eiwitten eet als je daarmee net zo veel calorieën binnenkrijgt als met een "normaal" dieet. En dat eiwitten sneller een vol gevoel geven waardoor je uiteindelijk minder eet.
Er staat nérgens dat eiwitten niet kunnen worden opgeslagen als vet. Dat kan je lichaam namelijk (zij het via een omweg in de lever) prima

Laatst gewijzigd op 12-01-2013 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 13:23
Verwijderd
Citaat:
en als tussendoortjes?? want daar gaat het meestal fout bij mij ?
Chips en koekjes kunnen af en toe best, maar zijn geen gezonde tussendoortjes, maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel. Let op met dingen als sultana en liga: die doen alsof ze gezond zijn, maar het zijn in feite gewoon koekjes.

Verder hangt het een beetje af van je doel. Jouw doel is om veel te sporten en spieren op te bouwen - je wilt zeker niet afvallen. Dat betekent dat er niets op tegen is om koolhydraatrijke tussendoortjes te eten zoals boterhammen of bananen, omdat je die energie waarschijnlijk toch zal gebruiken bij het sporten. Maar je kunt ook tussendoortjes gebruiken om eiwitten binnen te krijgen, bijvoorbeeld door een eitje te eten, een stukje grillworst, een handje noten, een kom yoghurt, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 22:51
mb93
mb93 is offline
Nee het heeft bij mij geen zin om af te vallen. Want dat gaat simpelweg gewoon niet! Want mn vetpercentage was onder de 10%.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 06:57
Verwijderd
Nee, daar moet dan niets vanaf inderdaad!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten