![]() |
|
Verwijderd
|
Je wil dus bulken met andere woorden massa aanzetten.
Je moet dan 300-500 calorieën meer nemen boven je eigen behoefte. Kan met behulp van eiwitten , koolhydraten en vetten. Je hebt zat eiwitshakes voor dat soort dingen.Probeer zoveel mogelijk gezond te eten. Niet dat je alleen maar gaat snacken. Drink 2 liter water per dag. Geen frisdrank meer drinken. Eet veel vezels. Eet vaker per dag maar dan in kleinere porties. Is beter voor je metabolisme waardoor je makkelijker een lagere vetpercentage kan bereiken. Voor de rest gewoon gaan fitnessen. Veel krachttraining , maar ook een dagje cardio. Schema kan zijn. MA - Benen/schouders WO - Rug/biceps VR - Borst/triceps ZO - Buik/cardio |
![]() |
|
![]() |
ik doe gewoon 3 dgn in de week en dan alles gewoon een oefening van 3 sets van 12. zo heeft mij fitnessinstructeur gezegt haha. zal wel oke zijn denk ik??
![]() Ik eet gewoon doordeweeks hollandse kost ( aardappels, groente en vlees ). En overdag boterhammetjes haha. Maar wat zou ik tussendoor kunnen nemen, eerst nam ik altijd vla of cracker? zou ik dit voort kunnen zetten, of moet ik dingen anders gaan doen?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Genoeg vitames binnenkrijgen - Eet meer dan je lichaam nodig heeft om aan te komen - 1-5 keer per week gewichtheffen - Eiwit shakes zijn niet perse nodig, je kunt het uit je voeding halen Na 2 jaar zo eten ben je of: a) Op redelijk gewicht, je bent tussen de 10 en 25kg aangekomen, je zit rond de 15% vetpercentage b) Je bent een vetzak geworden, ga vet verbranden en toon de wereld je spieren |
![]() |
||
Citaat:
Het lichaam benut de energie uit eiwit iets minder goed dan die uit koolhydraten en vetten. Een deel van de calorieën uit eiwit wordt direct na de maaltijd omgezet in warmte. Dat is het zogenaamde “thermogene effect”. Bovendien verzadigt eiwit, vooral dierlijk eiwit, meer dan koolhydraten en vetten. Het lijkt erop dat een eiwitrijke voeding geen effect heeft op het gewicht als het aantal calorieën hetzelfde is als bij een voeding met weinig eiwit. Wel kan een eetpatroon met veel eiwit helpen om niet te veel calorieën binnen te krijgen. Mensen eten minder als ze relatief veel eiwit binnenkrijgen. Dat verklaart ook het succes van diëten waarbij meer dan een kwart van de calorieën uit eiwit komt. Bij het afvallen beperkt voldoende eiwit eten het verlies aan spierweefsel. Dat is gunstig, omdat spierweefsel meer energie verbruikt dan vetweefsel. Zo kan eiwit helpen na het afvallen op gewicht te blijven. dus ![]() |
![]() |
|
Je moet goed lezen slimmerik. Dat stukje tekst zegt dat je niet afvalt als je heel veel eiwitten eet als je daarmee net zo veel calorieën binnenkrijgt als met een "normaal" dieet. En dat eiwitten sneller een vol gevoel geven waardoor je uiteindelijk minder eet.
Er staat nérgens dat eiwitten niet kunnen worden opgeslagen als vet. Dat kan je lichaam namelijk (zij het via een omweg in de lever) prima
Laatst gewijzigd op 12-01-2013 om 12:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder hangt het een beetje af van je doel. Jouw doel is om veel te sporten en spieren op te bouwen - je wilt zeker niet afvallen. Dat betekent dat er niets op tegen is om koolhydraatrijke tussendoortjes te eten zoals boterhammen of bananen, omdat je die energie waarschijnlijk toch zal gebruiken bij het sporten. Maar je kunt ook tussendoortjes gebruiken om eiwitten binnen te krijgen, bijvoorbeeld door een eitje te eten, een stukje grillworst, een handje noten, een kom yoghurt, dat soort dingen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wat is jullie mening over Fitness? Kim Verbeek | 24 | 05-07-2012 15:39 | |
Vrije tijd |
Fitness ADO070 | 8 | 09-11-2011 16:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Fitnessen in Utrecht (Fitness First, David Loyd) Verwijderd | 11 | 04-02-2009 15:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Fitness] Fitness Pump LexCi | 24 | 20-04-2006 10:11 | |
Vrije tijd |
Favo fitness apparaat? Stier17 | 13 | 17-03-2002 21:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
fitness apparaten.. Penelopeia | 4 | 06-01-2002 20:31 |