Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Waarom? Tweede paasdag is tweede paasdag. Daar maak je toch geen Suikerfeest van? Van Pinksteren maak je toch ook geen Sinterklaas? Bovendien: het Suikerfeest valt ieder jaar op een andere datum, Pasen ook. Wordt een lastige klus om het ene samen te laten vallen met het andere! 3. Nee, dat vind ik weer niet. Een land heeft feestdagen waarvoor je vrij krijgt. In Nederland zijn dat andere dagen dan in bijv. Turkije. Je kunt onmogelijk ieder verzoek om vrij te zijn maar inwilligen. Straks willen de atheisten vrij als hun favoriete voetbalclub kampioen wordt, omdat dat hun 'religieuze' feestdag is! En het één inruilen tegen het ander gaat ook niet. Als 80% van de school vrij is met kerst, maar de mensen die dan geen feest vieren die dagen willen sparen voor bijv. het Suikerfeest is er toch geen docent om les te geven? 4. Zelfde als bij 3. 5. Leven en laten leven. Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent als je als Christen in de buurt van een moskee woont en telkens de oproep voor gebed hoort, maar wat denk je van de omgekeerde wereld? Een moslim die in de buurt van de kerk woont en telkens de klonken hoort luiden, is ook niet blij. 6. Nee, er is in Nederland geen verzuiling meer. Natuurlijk zoeken mensen van dezelfde kerk elkaar gemakkelijk op, maar van verzuilde sportverenigingen, tv-zenders etc. is geen spraken meer naar mijn idee. Zelfs scholen verliezen ondanks hun etiket katholiek, protestants christelijk, openbaar etc. steeds meer hun identiteit. Wel is het gereformeerde wereldje nog steeds behoorlijk verzuild met eigen scholen, vervolgopleidingen, dagbladen, tijdschriften etc. Wie zich daarbij aan wil sluiten, kan dat doen. Ik heb er geen last van, dus waarom zou ik die verzuiling tegen willen gaan? Ze vormen toch geen bedreiging voor de maatschappij? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Gelukkig is onlangs eindelijk besloten dat het wat belachelijk was om speciaal leerlingenvervoer te subsidiëren voor mensen die per sé naar een of andere christelijke school wilden ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De koran verplicht de vrouw niet om zicht te bedekken SweetGirl___ | 30 | 03-04-2012 23:24 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp voor zwervers. hawleri_diva | 57 | 02-11-2008 20:06 | |
Algemene schoolzaken |
havo of vwo ... sicilion | 21 | 11-03-2003 21:25 | |
het verschil tussen de mensenheid en de 'aliens' magic feelings | 13 | 07-10-2002 17:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
oplossing voor problemen NS Unexplained | 39 | 21-02-2002 10:23 | |
stelling: sex verneukt onze maatschapij onzinnigegothic | 27 | 03-02-2002 17:21 |