Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2012, 11:58
Crimson1989
Crimson1989 is offline
Beste iedereen,

ik zal me even voorstellen, ik ben Matthijs en ben een Master student aan de Technische Universiteit Eindhoven. Ik doe op het moment een project dat alles te maken heeft met jongeren (10-14jaar) wat actiever te maken op sportgebied.

Ik heb het volgende concept bedacht:

Stel je voor dat je graag hardloopt in het park of een ommetje maakt met de fiets in de buurt. Het kan lekker rustgevend zijn, maar ik denk dat de meeste toch liever lekker op de bank of achter de computer zitten. Om jongeren wat actiever te krijgen is mijn voorstel om interactieve routes te maken die leuk zijn om af te leggen. Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Nou, als volgt: Stel je hebt een vriend/vriendin die een enorme fan is van Usher/Taylor Swift. Het idee is dat je door middel van je telefoon en een App (applicatie) een (hardloop) route samen kan stellen, door met je telefoon een route af te leggen en bepaalde 'checkpoints' te plaatsen op interessante plekken. Je kunt voor elk van deze checkpoints een filmpje/muziekje/plaatje instellen, en degene die de route aflegt zal dat dan horen/zien wanneer hij dat checkpoint bereikt.

Je kunt dus je eigen route compleet uitstippelen en zo iets maken voor bijvoorbeeld Taylor Swifts fans. Of je maakt een top40 route, of een route die alles te maken heeft met Games. Een rustige wandelroute, een hardlooproute, of een route voor de fanatieke fietser. Het is allemaal te verzinnen. Door middel van de 'App' wordt je op de hoogte gehouden als vrienden een route verzonnen hebben, of kun je simpelweg routes zoeken die zich bij jou in de buurt begeven.

Ter verduidelijking van het concept heb ik een filmpje (echter is deze verouderd, er is een stuk over NFC Chips wat ik niet meer wil gebruiken, dus negeer dit aub):
http://www.youtube.com/watch?v=3fBtavObxqw
http://www.youtube.com/watch?v=3fBtavObxqw

Mijn vragen aan jullie:

Ten eerste wil ik graag weten wat jullie van dit idee vinden. Lijkt het jullie leuk, of voegt het weinig toe?

Zou je het leuk vinden als een goede vriend een route maakt speciaal voor jou (jouw interesses, hobbies, muziek die je leuk vindt)?

Zou je zelf bereidt zijn om de moeite te nemen om zo'n route in elkaar te zetten voor anderen, of wil je ze alleen maar afleggen?

Heb je nog iets wat dit idee mogelijk interessanter maakt? Suggesties?

Zou je zo vriendelijk willen zijn als je reageert, om meteen erbij te vermelden wat je leeftijd is en of je een jongen of een meisje bent?

Bedankt voor het lezen van dit verhaal, jullie hulp wordt erg gewaardeerd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2012, 18:38
Carn
Carn is offline
Hoi Matthijs! Bijna iedereen op het forum is 20+, dus dat is een beetje raar! Ik wil je ook graag wijzen op producten zoals Runkeeper en Endomondo, die eigenlijk dat allemaal al kunnen, behalve dat jouw idee als toegevoegde waarde heeft dat je nog op bepaalde interesses kan zoeken.

Veel succes met je carrière!
Oud 30-11-2012, 18:47
Floor1231998
Floor1231998 is offline
Hoi!

Nou .... ik betwijfel dat het is namelijk wel scholieren.com.
Mij lijkt het wel interessant.
Zeker als het de gewone functies zoals het aantal kilometer enzo ook heeft.
Ik ben aangezien het winterstop is ook erg bezig met hardlopen.
Maar helaas is hier nog niet zo goede app voor
Ik hoop heel erg dat zoiets gaat lukken.
Verder niet zo veel suggesties.
En natuurlijk zou ik bereid zijn om een route voor iemand te maken !
Is ook leuk voor eigen gebruik en dan met de functie geheime liedjes dat er misschien in de route opeens de teletubies tussendoor komt. is wel erg grappig en dan wil je verder lopen om te weten welke liedjes de maker nog meer heeft toegevoegd.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 19:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben aangezien het winterstop is ook erg bezig met hardlopen.
Maar helaas is hier nog niet zo goede app voor
jawel, bijvoorbeeld Runkeeper .
Oud 30-11-2012, 19:31
Verwijderd
Runkeeper is echt dikke prima.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 20:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hoi!

Nou .... ik betwijfel dat het is namelijk wel scholieren.com.
De vaste leden zitten hier allemaal al een jaar of 10, dus dat zijn allemaal geen scholieren meer.

@Crimson1989:
Het meeste succes zou je nog kunnen hebben op het subforum 'Tieners en Pubers', maar zoals Carn al zegt, er bestaan al apps met wat jij in gedachten hebt.
Misschien niet zozeer gericht op 10-14jarigen, maar heel origineel is het dus niet.
Oud 03-12-2012, 16:04
Crimson1989
Crimson1989 is offline
Het grote verschil met die apps, is het feit dat je aan elk checkpoint dat je maakt, je eigen liedje kan invoeren. Zodat deze afgespeeld wordt wanneer iemand de track loopt.

Zover ik weet doen Apps als Endomondo, Runkeeper, MapMyRun, niet meer dan random liedjes afspelen uit je album. Je kunt dus niet echt iets ontwerpen voor iemand en er komen al helemaal geen videos of plaatjes langs. Of zijn deze Apps inmiddels zo geavanceerd dat je echt iets voor iemand kan ontwerpen?

Bedankt voor de reacties tot dusver!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 16:06
Crimson1989
Crimson1989 is offline
Citaat:
Hoi!

En natuurlijk zou ik bereid zijn om een route voor iemand te maken !
Is ook leuk voor eigen gebruik en dan met de functie geheime liedjes dat er misschien in de route opeens de teletubies tussendoor komt. is wel erg grappig en dan wil je verder lopen om te weten welke liedjes de maker nog meer heeft toegevoegd.

Veel succes!
Dit is precies het idee! Je weet niet precies hoe de track er uit ziet en wat je gaat tegenkomen. Nieuwsgierigheid als drijvende factor om aan t bewegen te blijven
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 16:37
Balance
Balance is offline
Ik ben niet je doelgroep, maar doe wel aan hardlopen. Voor mezelf zou ik er niet perse iets nuttigs in zien, maar ik zou voor de gein best eens een route voor een ander willen maken. Bijv. de route die mijn vriend altijd loopt en dan er voor zorgen dat als hij langs een bepaald punt komt, dat er dan ineens een geluidsfragmentje speelt dat ik heb ingesproken of zijn favoriete nummer o.i.d.
Maar goed, dat is 2 keer leuk en dan wordt het een app die je nauwelijks meer gebruikt, vrees ik.
Reageren

Regels voor berichten