![]() |
|
![]() |
Beste iedereen,
ik zal me even voorstellen, ik ben Matthijs en ben een Master student aan de Technische Universiteit Eindhoven. Ik doe op het moment een project dat alles te maken heeft met jongeren (10-14jaar) wat actiever te maken op sportgebied. Ik heb het volgende concept bedacht: Stel je voor dat je graag hardloopt in het park of een ommetje maakt met de fiets in de buurt. Het kan lekker rustgevend zijn, maar ik denk dat de meeste toch liever lekker op de bank of achter de computer zitten. Om jongeren wat actiever te krijgen is mijn voorstel om interactieve routes te maken die leuk zijn om af te leggen. Hoe gaat dit dan in zijn werk? Nou, als volgt: Stel je hebt een vriend/vriendin die een enorme fan is van Usher/Taylor Swift. Het idee is dat je door middel van je telefoon en een App (applicatie) een (hardloop) route samen kan stellen, door met je telefoon een route af te leggen en bepaalde 'checkpoints' te plaatsen op interessante plekken. Je kunt voor elk van deze checkpoints een filmpje/muziekje/plaatje instellen, en degene die de route aflegt zal dat dan horen/zien wanneer hij dat checkpoint bereikt. Je kunt dus je eigen route compleet uitstippelen en zo iets maken voor bijvoorbeeld Taylor Swifts fans. Of je maakt een top40 route, of een route die alles te maken heeft met Games. Een rustige wandelroute, een hardlooproute, of een route voor de fanatieke fietser. Het is allemaal te verzinnen. Door middel van de 'App' wordt je op de hoogte gehouden als vrienden een route verzonnen hebben, of kun je simpelweg routes zoeken die zich bij jou in de buurt begeven. Ter verduidelijking van het concept heb ik een filmpje (echter is deze verouderd, er is een stuk over NFC Chips wat ik niet meer wil gebruiken, dus negeer dit aub): http://www.youtube.com/watch?v=3fBtavObxqw http://www.youtube.com/watch?v=3fBtavObxqw Mijn vragen aan jullie: Ten eerste wil ik graag weten wat jullie van dit idee vinden. Lijkt het jullie leuk, of voegt het weinig toe? Zou je het leuk vinden als een goede vriend een route maakt speciaal voor jou (jouw interesses, hobbies, muziek die je leuk vindt)? Zou je zelf bereidt zijn om de moeite te nemen om zo'n route in elkaar te zetten voor anderen, of wil je ze alleen maar afleggen? Heb je nog iets wat dit idee mogelijk interessanter maakt? Suggesties? Zou je zo vriendelijk willen zijn als je reageert, om meteen erbij te vermelden wat je leeftijd is en of je een jongen of een meisje bent? Bedankt voor het lezen van dit verhaal, jullie hulp wordt erg gewaardeerd! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@Crimson1989: Het meeste succes zou je nog kunnen hebben op het subforum 'Tieners en Pubers', maar zoals Carn al zegt, er bestaan al apps met wat jij in gedachten hebt. Misschien niet zozeer gericht op 10-14jarigen, maar heel origineel is het dus niet.
|
![]() |
Het grote verschil met die apps, is het feit dat je aan elk checkpoint dat je maakt, je eigen liedje kan invoeren. Zodat deze afgespeeld wordt wanneer iemand de track loopt.
Zover ik weet doen Apps als Endomondo, Runkeeper, MapMyRun, niet meer dan random liedjes afspelen uit je album. Je kunt dus niet echt iets ontwerpen voor iemand en er komen al helemaal geen videos of plaatjes langs. Of zijn deze Apps inmiddels zo geavanceerd dat je echt iets voor iemand kan ontwerpen? Bedankt voor de reacties tot dusver! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben niet je doelgroep, maar doe wel aan hardlopen. Voor mezelf zou ik er niet perse iets nuttigs in zien, maar ik zou voor de gein best eens een route voor een ander willen maken. Bijv. de route die mijn vriend altijd loopt en dan er voor zorgen dat als hij langs een bepaald punt komt, dat er dan ineens een geluidsfragmentje speelt dat ik heb ingesproken of zijn favoriete nummer o.i.d.
Maar goed, dat is 2 keer leuk en dan wordt het een app die je nauwelijks meer gebruikt, vrees ik.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Huiswerk eiwitten: dringend hulp gevraagd aub 14587541254 | 1 | 10-04-2014 17:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Hulp gevraagd - Wat doe ik fout? Kitten | 8 | 18-07-2012 15:10 | |
Werk, Geld & Recht |
[hulp gevraagd] Oprichten Vereniging Jantinexx | 11 | 01-12-2007 11:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hulp Susan17 | 6 | 17-04-2003 16:05 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp gevraagd bij werk over jeugdliteratuur Ellen82 | 0 | 22-10-2002 08:18 | |
Software & Hardware |
Webcam bevriest de hele tijd! Hulp gevraagd Chanel no. 5 | 2 | 17-10-2001 00:13 |