![]() |
||
Citaat:
![]() En dan hoort dit topic geloof ik ook nog op L&G, dus ik verplaats 'm even.
|
Je kunt nu al naar de dienst/nachtapotheek voor een morning after pil. Die is de hele avond geopend en je kunt hem zonder recept krijgen. Je kan hem het beste ook zo snel mogelijk innemen, hoe eerder hoe beter; ik zou niet wachten tot morgen als je nu al de gelegenheid hebt (hoewel de kans groot is dat als je hem morgenochtend inneemt hij ook werkt, maar: hoe sneller, hoe effectiever).
En over een tijdje een zwangerschapstest doen om het zeker te weten.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Natuur, alles wat je bij een apotheker koopt is anoniem. De apotheker heeft beroepsgeheim, de klanten niet. Maar als je hem een briefje heeft met daarop: "De Morning After Pil, discreet AUB ![]() Et voila :3 PS: Een condoom, of pil gaan kopen is echt geen schande eigenlijk hoor. Het is een bewijs dat je voorzichtig bent ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als het meisje een regelmatige cyclus heeft, dan ovuleert ze op dag 14. Als ze dus vorige maand haar pil goed heeft genomen, dan nu 5 dagen gestopt (want ze begon over 2 dagen terug met de pil) betekent het dat ze nu op dag 5 zit.
Het is dus eigenlijk nog 9 dagen vooraleer haar ovulatie plaats vindt. Normaal blijft de eicel een 3 tal dagen overleven en de spermacel een 1 tot 2 dagen. Normaal gezien is volgens mij de noodpil dus niet verplicht om te nemen. Als je vriendin haar pil heel zorgvuldig neemt voor minsten 7 dagen, dan is ze normaal gezien beschermt tegen het moment dat haar eisprong plaats vindt. Dat betekent dus ook dat als je condoom scheurt in de eerste week dat ze opnieuw de pil moet nemen (dus dag 7 tot dag 14) dat ze nooit een volledige 7 dagen de pil heeft genomen vooraleer haar eisprong gebeurt en dat ze dan zeker en vast de noodpil moet nemen. Normaal staat dit op een veel eenvoudigere manier uitgelegd op de bijlstuiter van de pil. Probleem tijdens de stopweek: zorg dat de pil goed genomen wordt voor 7 dagen lang voor de ovulatie Tijdens de eerste week van haar pil: onmiddellijk noodpil (geen dag wachten, maar onmiddellijk: want de kans op zwangerschap verhoogt met het aantal uren dat je wacht om de noodpil te nemen) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Conclusie: je post slaat niet echt ergens op. Als je de pil gewoon goed slikt, ben je in de stopweek beschermd. Als je geen pil slikt en het condoom scheurt, kun je heel leuk gaan rekenen, maar elk lichaam is anders, dus zo'n goed idee is het niet. Na onveilige seks gewoon zo snel mogelijk de MAP halen (tenzij jullie toevallig van hetzelfde geslacht zijn of kindjes willen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Help mij alsjeblieft zwanger? $Mooiboy$ | 39 | 18-04-2012 16:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote pil-topic #21 Pluis | 500 | 14-05-2011 10:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Help...zwanger?! Verwijderd | 16 | 13-06-2009 18:32 | |
Seksualiteit |