Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2012, 20:04
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
X

Laatst gewijzigd op 29-09-2013 om 09:30.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:13
Verwijderd
als het vandaag gebeurd is: morgen zo vroeg mogelijk om de mornig after pill gaan en ze die laten nemen. wacht je geloof ik langer als 72u is het ook te laat voor die pil.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:16
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
en die haal je anoniem ofzo?? sorry heb er totaal geen verstand van, hoe gaat het?? weet iemand dat??
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:17
Verwijderd
Citaat:
en die haal je anoniem ofzo?? sorry heb er totaal geen verstand van, hoe gaat het?? weet iemand dat??
om een morning after pil gaan is niet echt anoniem want je moet er om bij de apotheker. je kan natuurlijk de apotheker nemen uit een ander dorp wat verder. en jh, hoe gaat het dan, je gaat naar apotheker, koopt die pil, gaat naar je vriendin, geeft haar die pil, zij moet inslikken en dat is het.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:21
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
oke heel erg bedankt morgen gaan we er gelijk heen!!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:22
Verwijderd
je kan een morning after pil ook gewoon bij de drogist kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:23
Verwijderd
Citaat:
zeker doen! en snel, voor het te laat is
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:24
Em.
Em. is offline
Citaat:
Goedzo. Zo snel mogelijk slikken, inderdaad, elk uur dat je later bent is de kans al groter dat ie niet aanslaat.

En dan hoort dit topic geloof ik ook nog op L&G, dus ik verplaats 'm even.
Oud 05-11-2012, 20:39
Martiño
Martiño is offline
Je kunt nu al naar de dienst/nachtapotheek voor een morning after pil. Die is de hele avond geopend en je kunt hem zonder recept krijgen. Je kan hem het beste ook zo snel mogelijk innemen, hoe eerder hoe beter; ik zou niet wachten tot morgen als je nu al de gelegenheid hebt (hoewel de kans groot is dat als je hem morgenochtend inneemt hij ook werkt, maar: hoe sneller, hoe effectiever).

En over een tijdje een zwangerschapstest doen om het zeker te weten.
Oud 05-11-2012, 20:55
Verwijderd
Citaat:
ik en mijn vriendin hebben net gevreeen maar de condoom scheurde en net toen ik klaar kwam rukte ik hem eruit...over twee dagen gaat ze de aan de pil. Wat moeten we doen?
Als ik een zin zo begin, zegt mijn oma altijd "stront eerst".
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:57
Em.
Em. is offline
Citaat:
Je kunt nu al naar de dienst/nachtapotheek voor een morning after pil. Die is de hele avond geopend en je kunt hem zonder recept krijgen. Je kan hem het beste ook zo snel mogelijk innemen, hoe eerder hoe beter; ik zou niet wachten tot morgen als je nu al de gelegenheid hebt (hoewel de kans groot is dat als je hem morgenochtend inneemt hij ook werkt, maar: hoe sneller, hoe effectiever).

En over een tijdje een zwangerschapstest doen om het zeker te weten.
Dat is zelfs nog een beter idee, ja.
Oud 05-11-2012, 21:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als ik een zin zo begin, zegt mijn oma altijd "stront eerst".
Als ik zo'n post maak zegt mijn oma altijd "reageer nuttig en ontopic of reageer niet".
Oud 05-11-2012, 22:12
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Als ik zo'n post maak zegt mijn oma altijd "reageer nuttig en ontopic of reageer niet".
Grappige post. xD

Natuur, alles wat je bij een apotheker koopt is anoniem. De apotheker heeft beroepsgeheim, de klanten niet. Maar als je hem een briefje heeft met daarop: "De Morning After Pil, discreet AUB ", je zegt dan: "Kan ik dit krijgen alstublieft?"

Et voila :3

PS: Een condoom, of pil gaan kopen is echt geen schande eigenlijk hoor. Het is een bewijs dat je voorzichtig bent
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 22:55
joey10076
joey10076 is offline
Jaa das kut voor je kun je de volgende keer geen zakje van een komkommer om je lul doen whaha (serieus koop condooms)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 17:19
BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:
Jaa das kut voor je kun je de volgende keer geen zakje van een komkommer om je lul doen whaha (serieus koop condooms)
Wat is dit voor onzin? Hij zegt toch dat hij die had, alleen dat het fout ging...?
Oud 01-12-2012, 18:09
njc
njc is offline
Als het meisje een regelmatige cyclus heeft, dan ovuleert ze op dag 14. Als ze dus vorige maand haar pil goed heeft genomen, dan nu 5 dagen gestopt (want ze begon over 2 dagen terug met de pil) betekent het dat ze nu op dag 5 zit.
Het is dus eigenlijk nog 9 dagen vooraleer haar ovulatie plaats vindt.
Normaal blijft de eicel een 3 tal dagen overleven en de spermacel een 1 tot 2 dagen.

Normaal gezien is volgens mij de noodpil dus niet verplicht om te nemen.
Als je vriendin haar pil heel zorgvuldig neemt voor minsten 7 dagen, dan is ze normaal gezien beschermt tegen het moment dat haar eisprong plaats vindt.
Dat betekent dus ook dat als je condoom scheurt in de eerste week dat ze opnieuw de pil moet nemen (dus dag 7 tot dag 14) dat ze nooit een volledige 7 dagen de pil heeft genomen vooraleer haar eisprong gebeurt en dat ze dan zeker en vast de noodpil moet nemen.

Normaal staat dit op een veel eenvoudigere manier uitgelegd op de bijlstuiter van de pil.

Probleem tijdens de stopweek: zorg dat de pil goed genomen wordt voor 7 dagen lang voor de ovulatie

Tijdens de eerste week van haar pil: onmiddellijk noodpil (geen dag wachten, maar onmiddellijk: want de kans op zwangerschap verhoogt met het aantal uren dat je wacht om de noodpil te nemen)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 18:24
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als het meisje een regelmatige cyclus heeft, dan ovuleert ze op dag 14.
Ja, ALS. Als ze dat niet heeft, is je hele verhaal anders. En elk meisje is anders, dus niet elk meisje ovuleert op de 14e dag.

Citaat:
Als ze dus vorige maand haar pil goed heeft genomen, dan nu 5 dagen gestopt (want ze begon over 2 dagen terug met de pil) betekent het dat ze nu op dag 5 zit.
Het is dus eigenlijk nog 9 dagen vooraleer haar ovulatie plaats vindt.
Normaal blijft de eicel een 3 tal dagen overleven en de spermacel een 1 tot 2 dagen.
Ja hey, het meisje zit dus niet aan de pil, dus onzin. Zit ze wél aan de pil en slikt ze die goed, dan is ze ook in de stopweek beschermd. Verder overleeft een eicel zo'n 12 uur en kan sperma in een lichaam het tot maximaal een week uithouden, dacht ik zo. En terug naar het verhaal over dat elk meisje anders ovuleert en dat je helemaal niet zeker kunt weten of dit meisje regelmatig ovuleert weet je niets en kun je ook niet uitrekenen wanneer je onbeschermd seks zou kunnen hebben, want wie weet ovuleert ze dan net wél.

Conclusie: je post slaat niet echt ergens op. Als je de pil gewoon goed slikt, ben je in de stopweek beschermd. Als je geen pil slikt en het condoom scheurt, kun je heel leuk gaan rekenen, maar elk lichaam is anders, dus zo'n goed idee is het niet. Na onveilige seks gewoon zo snel mogelijk de MAP halen (tenzij jullie toevallig van hetzelfde geslacht zijn of kindjes willen ) en het állerliefst gewoon zorgen dat het niet gebeurt.
Oud 01-12-2012, 18:39
Pluis
Pluis is offline
In aanvulling op Em: als een meisje de pil slikt, ovuleert ze helemaal niet

Regels voor berichten