Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2012, 17:53
Verwijderd
slotje

Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 16:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2012, 18:30
deadlytown
deadlytown is offline
Nou op zijn minst mijn berichtje beantwoorden?
Oud 07-12-2012, 18:33
Em.
Em. is offline
Leren jezelf beter te beheersen? Dat is de enige manier om beter te worden in dingen niet te doen terwijl je de neiging hebt ze wel te doen. Hoe je dan precies leert jezelf beter te beheersen, weet ik ook niet, maar ik gok dat het neerkomt op veel oefenen (en daarnaast is het vast handig om je te concentreren op je ademhaling/te relativeren/weg te lopen als je merkt dat je boos wordt/bent).

Dat trouwens alleen over dingen zeggen die je niet wil als je boos bent. Het was niet zozeer een reactie op de andere dingen.
Oud 07-12-2012, 18:42
monopoly
monopoly is offline
Als jij boos bent in rl reageer jij je hier op af?? Dat is echt fout. Hier mijn advies geen dingen reageren waar je spijt van kunt krijgen, "think before you act",zorg ervoor dat je niet boos word, fix je problemen en word gelukkig. Volg ze allemaal. Het werkt
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 18:42
arPos
arPos is offline
Of jezelf beheersen (wat vaak mislukt en stapsgewijs ietsje beter gaat over de jaren)
Of schijt hebben aan anderen.
Oud 07-12-2012, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Als jij boos bent in rl reageer jij je hier op af?? Dat is echt fout. Hier mijn advies geen dingen reageren waar je spijt van kunt krijgen, "think before you act",zorg ervoor dat je niet boos word, fix je problemen en word gelukkig. Volg ze allemaal. Het werkt
Ja eigelijks wel soms ben ik dan chgg, en worden mensen boos en dan word ik boos
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 19:16
deadlytown
deadlytown is offline
Dat viel wel op te merken in onze gesprek winter dat snel boos worden op elkaar
Oud 07-12-2012, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Dat viel wel op te merken in onze gesprek winter dat snel boos worden op elkaar
Hebben wij dan gepraat?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 20:21
deadlytown
deadlytown is offline
Ja via msn , we kregen ruzie om wat weet ik niet precies
Oud 07-12-2012, 21:06
Verwijderd
ik weet het niet meer , kan wel heb hier door vaker ruzie
komt ook vaak omdat ik druk ben ben waar hun boos om worden nou ja word ik boos
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 21:18
deadlytown
deadlytown is offline
Ik probeerde weer met je msnen en mijn excuses aangeboden , alleen nog niks gehoord
Oud 07-12-2012, 22:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik denk als jij wat zekerder van jezelf bent, je minder vaak in een dip zit en je dus ook minder vaak chagrijnig bent. Ga naar een psych, zorg dat je geholpen wordt met je zelfbeeld, want ik heb het idee dat het allemaal daar vandaan komt.
Oud 08-12-2012, 12:49
Verwijderd
Komt door je gebrek aan kennis en jeugdige onzekerheid. Wordt wel minder als je wat ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Komt door je gebrek aan kennis en jeugdige onzekerheid. Wordt wel minder als je wat ouder bent.
Ik ben 17 -.-
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 13:16
Verwijderd
Daarom.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Daarom.
als het weg is als ik ouder ben heb ik er niks meer aan?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 13:20
Verwijderd
Waar aan?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Ja via msn , we kregen ruzie om wat weet ik niet precies
Waarschijnlijk omdat je een nogal mislukte poging doet d'r te playen.

OT: Wat reverend zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk omdat je een nogal mislukte poging doet d'r te playen.

OT: Wat reverend zegt.
Dat gaat wel weg maar ik gedraag me nu best wel 'agressief' ( zo word het soms genoemt) is dat normaal dan ?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 18:11
Verwijderd
Voor iemand van 17 is t niet ongewoon in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Voor iemand van 17 is t niet ongewoon in ieder geval
Nou andere 17e jarige hebben het niet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 20:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vraag me af waarom jij alles zelf wil oplossen. Er is niks mis met hulp vragen wanneer je dat nodig hebt. Anderen hebben vaak een ander perspectief dan jij en kunnen je beter vertellen hoe je iets kunt oplossen dan dat je dat zelf kunt, zeker als je 17 bent. Wat jij moet doen, en dit zeg ik maar nog een keer, gezien ik compleet genegeerd word, is aan je zelfvertrouwen werken. Met een psycholoog. Je hebt in je andere topic ook duidelijk aangegeven problemen met je zelfbeeld te hebben, die je niet zelf en/of snel kunt oplossen. Praat er gewoon over met een professional en hou op met alles zelf te willen oplossen, soms gaat dat gewoon niet. Het is heus geen schande om ergens hulp voor te zoeken.
Oud 08-12-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af waarom jij alles zelf wil oplossen. Er is niks mis met hulp vragen wanneer je dat nodig hebt. Anderen hebben vaak een ander perspectief dan jij en kunnen je beter vertellen hoe je iets kunt oplossen dan dat je dat zelf kunt, zeker als je 17 bent. Wat jij moet doen, en dit zeg ik maar nog een keer, gezien ik compleet genegeerd word, is aan je zelfvertrouwen werken. Met een psycholoog. Je hebt in je andere topic ook duidelijk aangegeven problemen met je zelfbeeld te hebben, die je niet zelf en/of snel kunt oplossen. Praat er gewoon over met een professional en hou op met alles zelf te willen oplossen, soms gaat dat gewoon niet. Het is heus geen schande om ergens hulp voor te zoeken.
Komt ook hulp volgend jaar ofzo ,, voor die tijd moet ik het nog zelf doen maar hoe?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 21:15
Em.
Em. is offline
Je hoeft niet alles zelf te doen. Je kunt het prima aan andere mensen vragen, mensen vinden het over het algemeen alleen maar fijn als ze kunnen helpen. Maar goed, dat doe je ook al een beetje, door dit topic te openen bijvoorbeeld.
Oud 08-12-2012, 21:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Let vooral met media als msn, sms en social media goed op hoe je dingen formuleert. Dingen kunnen dan anders overkomen dan jij ze bedoelt en anderen onnodig kwetsen, verdrietig of teleurgesteld maken, pas ook goed op met smilies. Verder is het altijd goed om niet te chatten, forummen of wahtever op momenten dat je van jezelf weet dat je niet lekker in je vel zit en bot of kortaf kunt reageren. Anderen hebben daar ook niets aan. Ga dan liever even afreageren op een andere manier, een rondje lopen oid totdat je afgekoeld bent en ga dan het gesprek aan.
Oud 09-12-2012, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Dat gaat wel weg maar ik gedraag me nu best wel 'agressief' ( zo word het soms genoemt) is dat normaal dan ?
De vraag of het "normaal" is is zo irrelevant. Je moet jezelf afvragen of het enig nut heeft dat je je zo gedraagt in plaats van je de hele tijd te willen conformeren aan anderen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Let vooral met media als msn, sms en social media goed op hoe je dingen formuleert. Dingen kunnen dan anders overkomen dan jij ze bedoelt en anderen onnodig kwetsen, verdrietig of teleurgesteld maken, pas ook goed op met smilies. Verder is het altijd goed om niet te chatten, forummen of wahtever op momenten dat je van jezelf weet dat je niet lekker in je vel zit en bot of kortaf kunt reageren. Anderen hebben daar ook niets aan. Ga dan liever even afreageren op een andere manier, een rondje lopen oid totdat je afgekoeld bent en ga dan het gesprek aan.
Dankje ;D
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 12:23
Verwijderd
En het is het oudste advies ooit, maar het blijft werken: tot tien tellen voor je boos reageert. Als je tijdens een gesprek merkt dat je irritatie begint te stijgen en dat je iets kwaads wil zeggen, tel dan rustig tot tien, bedenk of het het echt waard is, en reageer dan pas. Zo voorkom je dat je impulsief boos wordt terwijl het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is of de ander misschien zelfs gelijk heeft.
Nu is dit juist voor mensen met add nog niet zo makkelijk, maar als je het vaker doet, wordt je er steeds beter in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten