Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk als jij wat zekerder van jezelf bent, je minder vaak in een dip zit en je dus ook minder vaak chagrijnig bent. Ga naar een psych, zorg dat je geholpen wordt met je zelfbeeld, want ik heb het idee dat het allemaal daar vandaan komt.
|
Ik vraag me af waarom jij alles zelf wil oplossen. Er is niks mis met hulp vragen wanneer je dat nodig hebt. Anderen hebben vaak een ander perspectief dan jij en kunnen je beter vertellen hoe je iets kunt oplossen dan dat je dat zelf kunt, zeker als je 17 bent. Wat jij moet doen, en dit zeg ik maar nog een keer, gezien ik compleet genegeerd word, is aan je zelfvertrouwen werken. Met een psycholoog. Je hebt in je andere topic ook duidelijk aangegeven problemen met je zelfbeeld te hebben, die je niet zelf en/of snel kunt oplossen. Praat er gewoon over met een professional en hou op met alles zelf te willen oplossen, soms gaat dat gewoon niet. Het is heus geen schande om ergens hulp voor te zoeken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je hoeft niet alles zelf te doen. Je kunt het prima aan andere mensen vragen, mensen vinden het over het algemeen alleen maar fijn als ze kunnen helpen. Maar goed, dat doe je ook al een beetje, door dit topic te openen bijvoorbeeld.
![]()
|
Let vooral met media als msn, sms en social media goed op hoe je dingen formuleert. Dingen kunnen dan anders overkomen dan jij ze bedoelt en anderen onnodig kwetsen, verdrietig of teleurgesteld maken, pas ook goed op met smilies. Verder is het altijd goed om niet te chatten, forummen of wahtever op momenten dat je van jezelf weet dat je niet lekker in je vel zit en bot of kortaf kunt reageren. Anderen hebben daar ook niets aan. Ga dan liever even afreageren op een andere manier, een rondje lopen oid totdat je afgekoeld bent en ga dan het gesprek aan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En het is het oudste advies ooit, maar het blijft werken: tot tien tellen voor je boos reageert. Als je tijdens een gesprek merkt dat je irritatie begint te stijgen en dat je iets kwaads wil zeggen, tel dan rustig tot tien, bedenk of het het echt waard is, en reageer dan pas. Zo voorkom je dat je impulsief boos wordt terwijl het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is of de ander misschien zelfs gelijk heeft.
Nu is dit juist voor mensen met add nog niet zo makkelijk, maar als je het vaker doet, wordt je er steeds beter in. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister flyaway | 0 | 14-11-2008 13:05 | |
Liefde & Relatie |
Niet deze relatie; heel ander leven? Verwijderd | 30 | 01-11-2005 14:19 | |