Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2012, 15:39
Verwijderd
Al opgelost soort van

Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 22:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2012, 15:44
Sebastien
Sebastien is offline
dat had ik ook aan het begin van dit schooljaar op mijn nieuwe school. maar geloof me, 2 weken later was ik al helemaal opgenomen in mijn nieuwe klas.

Het heeft even tijd nodig om je draai te vinden. en dat zal alleen maar langer gaan duren als je wegblijft, dus doe gewoon mee en spreek wat mensen aan!
Oud 16-12-2012, 15:52
Em.
Em. is offline
Wat is het precies en waarom moet je erheen en wat vond je precies niet leuk? En ik ben het met je vader eens dat je het waarschijnlijk beter weet als je het iets langer probeert, al het begin is moeilijk, maar misschien is het wél leuk als je gewend bent en er vrienden hebt gemaakt - of misschien merk je dan beter dat het écht niets voor je is en waarom. Maar verder weet ik niet precies waar je het over hebt en of je er heen moet en waarom enzovoort, dus kan ik er niet veel over zeggen.
Oud 16-12-2012, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Wat is het precies en waarom moet je erheen en wat vond je precies niet leuk? En ik ben het met je vader eens dat je het waarschijnlijk beter weet als je het iets langer probeert, al het begin is moeilijk, maar misschien is het wél leuk als je gewend bent en er vrienden hebt gemaakt - of misschien merk je dan beter dat het écht niets voor je is en waarom. Maar verder weet ik niet precies waar je het over hebt en of je er heen moet en waarom enzovoort, dus kan ik er niet veel over zeggen.
Dan zit ik daar 6 weken en vind ik het nog niet leuk al die tijd voor niks heen geweest ,,, en ik krijg daar geen vrienden
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 18:26
Em.
Em. is offline
Maar wat is het nu precies? Waarom moet je erheen, hoe lang duurt het, hoe nodig is het, wat is het alternatief? Als het maar even duurt of heel belangrijk is, dan moet je er maar gewoon even je schouders onderzetten en ervoor gáán. Ik ben ook jaren naar school geweest terwijl ik daar niets leuk aan vond en niet aansloot bij mijn klasgenootjes, maar dat moest nu eenmaal ook.

Oh, en als je er heengaat met het idee in je hoofd 'ik krijg daar geen vrienden' weet ik wel zeker dat je die inderdaad niet gaat krijgen. Als je erheen gaat met 'hey, die mensen zijn anders dan ik, maar ze zijn vast allemaal heel aardig en leuk, laat ik vandaag een paar mensen ontmoeten! ' dan is de kans wel heel groot dat je leuk met mensen daar om kunt gaan.
Oud 16-12-2012, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is het nu precies? Waarom moet je erheen, hoe lang duurt het, hoe nodig is het, wat is het alternatief? Als het maar even duurt of heel belangrijk is, dan moet je er maar gewoon even je schouders onderzetten en ervoor gáán. Ik ben ook jaren naar school geweest terwijl ik daar niets leuk aan vond en niet aansloot bij mijn klasgenootjes, maar dat moest nu eenmaal ook.

Oh, en als je er heengaat met het idee in je hoofd 'ik krijg daar geen vrienden' weet ik wel zeker dat je die inderdaad niet gaat krijgen. Als je erheen gaat met 'hey, die mensen zijn anders dan ik, maar ze zijn vast allemaal heel aardig en leuk, laat ik vandaag een paar mensen ontmoeten! ' dan is de kans wel heel groot dat je leuk met mensen daar om kunt gaan.
2 halve dagen per week of 3 , weet ik veel een jaar ofzo het moet en geen idee waar het goed voor id want het gaat toch niet helpen , niemand geloofd mij en die meisjes daar zijn me type niet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 18:43
Em.
Em. is offline
Heb je zelf wel een idee waar je heen gaat? Is het een opleiding? Een cursus? Haal je er een diploma voor? Wat leer je er? Ik heb nu nog geen idee of je er heen moet om een havodiploma te halen oid of dat het een cursus bloemschikken is.
Oud 16-12-2012, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Heb je zelf wel een idee waar je heen gaat? Is het een opleiding? Een cursus? Haal je er een diploma voor? Wat leer je er? Ik heb nu nog geen idee of je er heen moet om een havodiploma te halen oid of dat het een cursus bloemschikken is.
je haalt er geen diplomaa het is training iets
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 19:01
Em.
Em. is offline
Waarvoor word je getraind dan?

En mag ik opperen 'misschien ben je ook ongemotiveerd omdat je niet weet waarvoor je het doet?' of misschien 'je hebt volgens mij al op voorhand besloten dat je dit niet nuttig vindt en dat die mensen daar jouw mensen niet zijn, en voor dat standpunt ga je nu overal bevestiging zoeken'? In beide gevallen word je er in ieder geval niet echt vrolijker van, een open, gemotiveerde houding maakt dingen veel leuker dan 'ik weet niet eens waarvoor ik dit doe en iedereen is kut en ik wil niet meer'. En als je niet eens weet wat voor schoolachtigtraining "iets" je doet, lijk je me niet heel erg gemotiveerd, nog voor je überhaupt maar één stap in dat schoolachtigtrainingiets had gedaan.
Oud 16-12-2012, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor word je getraind dan?

En mag ik opperen 'misschien ben je ook ongemotiveerd omdat je niet weet waarvoor je het doet?' of misschien 'je hebt volgens mij al op voorhand besloten dat je dit niet nuttig vindt en dat die mensen daar jouw mensen niet zijn, en voor dat standpunt ga je nu overal bevestiging zoeken'? In beide gevallen word je er in ieder geval niet echt vrolijker van, een open, gemotiveerde houding maakt dingen veel leuker dan 'ik weet niet eens waarvoor ik dit doe en iedereen is kut en ik wil niet meer'. En als je niet eens weet wat voor schoolachtigtraining "iets" je doet, lijk je me niet heel erg gemotiveerd, nog voor je überhaupt maar één stap in dat schoolachtigtrainingiets had gedaan.
this dat het moet anders was ikk er niet meer heen gegaan, hoe kan je nou gemotiveerd voor ietsa wat niet leuk is? Ik ben de avond voor de dag begind chagg ... Daarna is het wel weg maar toch twijel ik er aan of het werkt
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 15:17
Verwijderd
Je doet een training meestal met het doel iets te leren hmm? Dus hoe kun je nou gemotiveerd zijn voor iets dat niet leuk is: omdat het goed voor je is of omdat je er dingen van leert. Of om een ander doel te kunnen bereiken wat wél leuk is.

Met jouw houding ga je er waarschijnlijk niets van leren maar je zal die training moeten volgen met een reden. Het is maar 6 weken en hoewel je het niet leuk vindt kun je nu ook gewoon denken 'Het is maar 6 weken en ik kan hier iets van leren dus dat ga ik doen.'
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Je doet een training meestal met het doel iets te leren hmm? Dus hoe kun je nou gemotiveerd zijn voor iets dat niet leuk is: omdat het goed voor je is of omdat je er dingen van leert. Of om een ander doel te kunnen bereiken wat wél leuk is.

Met jouw houding ga je er waarschijnlijk niets van leren maar je zal die training moeten volgen met een reden. Het is maar 6 weken en hoewel je het niet leuk vindt kun je nu ook gewoon denken 'Het is maar 6 weken en ik kan hier iets van leren dus dat ga ik doen.'
Ik weet niet wat is er nou zo te leren aan plugjes in een zakje doen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 17:51
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik weet niet wat is er nou zo te leren aan plugjes in een zakje doen?
Van wie moet je daarheen dan?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 19:54
Verwijderd
Van me vader sws en ze zeggen dat het beter is ik zie wel .. okal heb ik soms wel zin om niet te komen en weg te lopen van huis .. mar geen idee waar ik dan heen moet
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 23:28
Verwijderd
Je moet er ook geen groter drama van maken dan het is natuurlijk . Het is heel vervelend maar het is niet voor niets een training. Ik zou er maar eens achteraan gaan waarom het dan goed voor je is, waarschijnlijk is daar wel een reden voor. Dan zal je het ook makkelijker vinden om motivatie te vinden .
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Je moet er ook geen groter drama van maken dan het is natuurlijk . Het is heel vervelend maar het is niet voor niets een training. Ik zou er maar eens achteraan gaan waarom het dan goed voor je is, waarschijnlijk is daar wel een reden voor. Dan zal je het ook makkelijker vinden om motivatie te vinden .
Dit heb ik nou altijd dat niemand me snapt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Dit heb ik nou altijd dat niemand me snapt
Je legt jezelf ook niet heel helder uit. Waarom zouden mensen die jij nooit hebt ontmoet op internet je snappen als je weigert dat te doen?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 17:58
Verwijderd
Je zegt niet wat voor training je doet, het enige wat je ons vermeld is dat je er geen zin in hebt. Ik heb al eens eerder tegen je gezegd; wat jij verwacht is dat mensen met hun vingers knippen en dat het dan opgelost is, maar dat gebeurt niet .

Zolang jij niet weet waarom je iets doet, want het lijkt me niet dat je het weet, dan had je het namelijk wel een keer gezegd, kun je er inderdaad geen motivatie voor opbrengen. Dus zoek dat eerst eens uit en kom uit je slachtofferrol. Als je vader je er naartoe stuurt is het eens tijd om aan je vader te vragen waarom en waarom het goed voor je zou zijn. Dan kun je ook uitleggen dat jij er geen motivatie voor kan vinden en het heel vervelend vind om ernaartoe te gaan. Je komt er dan samen met je vader vast wel uit.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Je legt jezelf ook niet heel helder uit. Waarom zouden mensen die jij nooit hebt ontmoet op internet je snappen als je weigert dat te doen?
Ik heb 100 keer me eigen verhaal moeten aanhoren ... dus ik ga het niet hier nog een keer vertellen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 19:43
Em.
Em. is offline
Waarom open je dan een topic als je geen informatie wilt geven? Nu kunnen we er heel weinig mee, als je een probleem hebt en we vragen meer informatie en je zegt 'ik heb geen zin om dat te zeggen'. Terwijl dat waarschijnlijk een stuk sneller was dan tien keer het antwoord ontwijken.
Oud 18-12-2012, 20:13
Verwijderd
Ik snap dat het heel moeilijk kan zijn, ik had er in het begin ook nogal moeite mee vooral (niet dat ik zeg dat jij dat hebt hoor) omdat ik vet onzeker was. Mijn eerste schoolweken waren echt waardeloos. Maar na een paar weken ging het al veel beter.
Het is echt enorm doorbijten in het begin, maar het is ECHT de moeite waard! Ik ben blij dat ik niet meteen heb opgegeven, en dat moet jij ook niet doen!

ik zit nu ik 3vwo en ik heb geen moment spijt gehad dat ik heb doorgezet
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat het heel moeilijk kan zijn, ik had er in het begin ook nogal moeite mee vooral (niet dat ik zeg dat jij dat hebt hoor) omdat ik vet onzeker was. Mijn eerste schoolweken waren echt waardeloos. Maar na een paar weken ging het al veel beter.
Het is echt enorm doorbijten in het begin, maar het is ECHT de moeite waard! Ik ben blij dat ik niet meteen heb opgegeven, en dat moet jij ook niet doen!

ik zit nu ik 3vwo en ik heb geen moment spijt gehad dat ik heb doorgezet
Heb meer dan maand thuis gezeten en nu is me vrijheid weg
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Heb meer dan maand thuis gezeten en nu is me vrijheid weg
misschien kun je met je mentor/vertrouwenspersoon gaan praten?>
hij/zij kan je helpen om de stap minder groot te maken en om te kijken naar eventuele oplossingen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 100 keer me eigen verhaal moeten aanhoren ... dus ik ga het niet hier nog een keer vertellen
Je verhaal is blijkbaar niet duidelijk. Dus óf je vertelt het gewoon zoals het is, of je verdoet niet langer de tijd van anderen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Je verhaal is blijkbaar niet duidelijk. Dus óf je vertelt het gewoon zoals het is, of je verdoet niet langer de tijd van anderen.
Die anderen mogen zelf weten of ze reageren dus niet mijn verantwoordelijkheid
en ik hou niet van bevelen en dan al helemaal niet van een lid

Ik ga het niet vertellen het is dit of niks ... anders kan ik wel apart topic maken met de naam ' mijn leven'
en dan hele verhaal in zetten -.-

Laatst gewijzigd op 19-12-2012 om 12:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2012, 13:22
Verwijderd
Je doet maar wat je niet laten kan
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 14:05
Em.
Em. is offline
Citaat:
Die anderen mogen zelf weten of ze reageren dus niet mijn verantwoordelijkheid
en ik hou niet van bevelen en dan al helemaal niet van een lid

Ik ga het niet vertellen het is dit of niks ... anders kan ik wel apart topic maken met de naam ' mijn leven'
en dan hele verhaal in zetten -.-
Je doet alsof je ons een gunst bewijst als je ons je verhaalt vertelt en dat we maar blij moeten zijn dat je ons in ieder geval dít wil vertellen, maar JIJ bent degene die hier een probleem heeft en om een oplossing vraagt. Dan zijn er mensen die je willen helpen, maar daarvoor wel iets meer willen weten, en dan zeg je 'het is dit of niks', terwijl ze je juist proberen te helpen. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het een beetje gek. Als je dan niets wilt vertellen, open je geen topic, dat is ook prima, maar een half verhaal vertellen, vragen wat je nu moet doen en vervolgens geen extra info geven is een beetje... gek. Daar kan ik vrij weinig mee.
Oud 19-12-2012, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Je doet maar wat je niet laten kan
Graag en reageer dan niet op me topics
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Je doet alsof je ons een gunst bewijst als je ons je verhaalt vertelt en dat we maar blij moeten zijn dat je ons in ieder geval dít wil vertellen, maar JIJ bent degene die hier een probleem heeft en om een oplossing vraagt. Dan zijn er mensen die je willen helpen, maar daarvoor wel iets meer willen weten, en dan zeg je 'het is dit of niks', terwijl ze je juist proberen te helpen. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het een beetje gek. Als je dan niets wilt vertellen, open je geen topic, dat is ook prima, maar een half verhaal vertellen, vragen wat je nu moet doen en vervolgens geen extra info geven is een beetje... gek. Daar kan ik vrij weinig mee.
Ik hoef niet hele verhaal die 3 uur hier neer te zetten daarom ook kleine stukjes

wat zou je willen weten dan?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Graag en reageer dan niet op me topics
Dat is helaas niet aan jou, en door deze opmerking zal ik in de toekomst uit mijn weg gaan om te reageren in jouw topics. Zelfs als ze zo onbenullig zijn als deze.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 16:19
Verwijderd
Ik dacht aan het begin van dit schooljaar hetzelfde als jij, omda tik dacht dat men klas zo kut was enzo
na een week, dacht ik echt, hier wil ik nooit meer weg. Als je er niet heen gaat, weet je ook niet hoe het is.
Ik denk dat het meer tijd verspilling is, als je dag in dag uit in de stad gaat hangen hoor!
Voor de rest heeft reverend wel een beetje gelijk, als je ons verteld wat voor cursus het is etc. kunnen we
je verder helpen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Dat is helaas niet aan jou, en door deze opmerking zal ik in de toekomst uit mijn weg gaan om te reageren in jouw topics. Zelfs als ze zo onbenullig zijn als deze.
Veel s6
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht aan het begin van dit schooljaar hetzelfde als jij, omda tik dacht dat men klas zo kut was enzo
na een week, dacht ik echt, hier wil ik nooit meer weg. Als je er niet heen gaat, weet je ook niet hoe het is.
Ik denk dat het meer tijd verspilling is, als je dag in dag uit in de stad gaat hangen hoor!
Voor de rest heeft reverend wel een beetje gelijk, als je ons verteld wat voor cursus het is etc. kunnen we
je verder helpen
Ben er 3 dagen geweest en nog szteeds hetzelfde en reverend heeft niet gelijk
waarom weten wat voor iets het is maakt het uit
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
waarom weten wat voor iets het is maakt het uit
En daarom zijn leestekens dus zo belangrijk.

Het maakt niet uit, maar wat wil je nou eigenlijk? Je vindt school stom? Welkom bij de groep van 99.9% die naar school gaat en het niet leuk vindt. Niemand geniet er echt van. Leef ermee.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 17:32
Verwijderd
Citaat:
En daarom zijn leestekens dus zo belangrijk.

Het maakt niet uit, maar wat wil je nou eigenlijk? Je vindt school stom? Welkom bij de groep van 99.9% die naar school gaat en het niet leuk vindt. Niemand geniet er echt van. Leef ermee.
Nee doe ik niet

en trouwens er zijn wel mensen die het leuk vinden om naar school

maar goet ik hou het verhaal heel kort ;D
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 17:34
Gitte v
Gitte v is offline
En dus is het de bedoeling dat wij je nu helpen het leuk te vinden?
Wat wil je nu precies?
Oud 19-12-2012, 17:44
Verwijderd
TS wil gewoon zeuren heb ik het idee . De nuttige tips die worden gegeven worden over het algemeen genegeerd.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:26
Verwijderd
Citaat:
TS wil gewoon zeuren heb ik het idee . De nuttige tips die worden gegeven worden over het algemeen genegeerd.
Nee
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 21:34
Vice
Vice is offline
Misschien kun je je ouders overtuigen dat je meer hebt aan een cursus Nederlands.
Oud 19-12-2012, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Misschien kun je je ouders overtuigen dat je meer hebt aan een cursus Nederlands.
en bedankt , trouwens heb bijles gehad in 2e
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 00:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
en bedankt , trouwens heb bijles gehad in 2e
Toch denk ik dat je er meer aan hebt dan leren plugjes in zakjes doen.
Oud 20-12-2012, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Toch denk ik dat je er meer aan hebt dan leren plugjes in zakjes doen.
Neee daaar heb ik niks aan
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 19:48
Verwijderd
@winter
Wat wil je graag dat wij gaan doen/zeggen dan?
Tot nu toe reageer je best geirriteerd, sommige antwoorden zijn misschien wel flauw, maar op serieuze antwoorden reageer je ook niet bepaald.
Wat wil je nu graag weten/horen, (en denk je dat iemand dat ook gaat zeggen?)

Citaat:
Het is een soort van school achtig iets , en de eerste keer dat ik er was voelde ik al dat het niet leuk is en pas er niet tussen , dus heb nu helemaal geen zin in.. weet niet eens het doel er van... en ik zei dat ik het niks vond tegen me vader .. en die zegt hoe weet je dat nou na 1 dag dat kan niet... moet er morgen weer heen als het goed is ... denk er aan om gewoon niet heen te gaan en in de stad rondhangen ofzo of expres me wekker niet zetten gewoon doorslapen..

wat moet ik doen?
NIEMAND gaat zeggen, ''goedzo jongen, ik snap je helemaal ga lekker chillen in het park en laat je vader het lekker uitzoeken''.
Dit klinkt/is misschien behoorlijik hard gezegt, maare.. het is wel een beetje zo

Reageer dan tenminste op de serieuze reacties, ipv alleen op de reacties die je irriteren...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 19:54
Verwijderd
Citaat:
@winter
Wat wil je graag dat wij gaan doen/zeggen dan?
Tot nu toe reageer je best geirriteerd, sommige antwoorden zijn misschien wel flauw, maar op serieuze antwoorden reageer je ook niet bepaald.
Wat wil je nu graag weten/horen, (en denk je dat iemand dat ook gaat zeggen?)

NIEMAND gaat zeggen, ''goedzo jongen, ik snap je helemaal ga lekker chillen in het park en laat je vader het lekker uitzoeken''.
Dit klinkt/is misschien behoorlijik hard gezegt, maare.. het is wel een beetje zo

Reageer dan tenminste op de serieuze reacties, ipv alleen op de reacties die je irriteren...
Ik bn ook geirriteerd snel genoeg , trouwens ben een meisje
van mij hoef niemand te zeggen ga chillen in het park

Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 14:44.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Itrouwens ben een meisje
okeeu sorry meisje ^

Citaat:
van mij hoef niemand te zeggen ga chillen in het park
wat wil je wel horen?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 22:09
Verwijderd