Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2012, 20:33
Branko31
Branko31 is offline
hallo ik ben branko en ben 14 jaar ik douche elke dag maar mijn broertje van 12 douched nooit en heeft gaten in zijn sokken en heeft vieze nagels ik vind het echt heel smerig en ik wil niet met hem op straat lopen.
ik vind het belangrijk dat hij vaker douched omdat hij met mij in huis woont
mijn moeder vindt dat ook belangrijk maar die moet veel strenger zijn
wie heeft tips voor mij om dat aan mijn moeder duidelijk te maken
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 20:57
Em.
Em. is offline
Praat erover met je moeder. Maar vergeet niet dat het háár kind is en háár opvoeding, en wellicht voelt ze zich al heel onzeker en niet fijn over dat het niet lukt, en als jij dan ook nog eens met kritiek komt, is dat niet zo fijn. Ook kun je misschien proberen je broertje uit te leggen dat andere mensen (vooral: klasgenootjes/leeftijdsgenootjes, inclusief de interessant meisjes - al weet ik niet of hij daar al interesse in heeft ) het een stuk meer waarderen als hij schoon is.

Verder: hoe vaak is 'nooit' douchen? En hoe vies is vieze nagels?
Oud 08-12-2012, 21:20
Pluis
Pluis is offline
Ach dat wordt vanzelf wel beter. Ik had vroeger ook een schijthekel aan douchen en haren kammen en met mij is het ook goedgekomen. Hij wordt vanzelf bewuster van z'n uiterlijk en dan gaat hij écht wel douchen. Laat hem gewoon met rust. Je wil toch ook niet dat hij zich bemoeit met hoe jij je kleedt/je haar doet/je brood eet/wat dan ook?
Oud 08-12-2012, 21:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb nog steeds een schijthekel aan douchen, maar het is dat het moet. Misschien heeft hij er een reden voor, is hij allergisch voor zeep of water? Heb je gevraagd waarom hij niet wil douchen? Of stel eens voor om zich gewoon met een washandje bij de wasbak te wassen, je hebt heus geen stroom water nodig om schoon te worden.
Oud 09-12-2012, 10:11
Patataap
Patataap is offline
Had ik eerst ook, gaat wel weg als ie op de middelbare zit.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 14:47
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik dacht altijd dat ik de enige was.

Het is toch helemaal niet jouw zaak? En schaam je niet voor hem op straat, wat maakt het nou uit wat vreemde mensen vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 17:45
Verwijderd
wat is nooit douchen?

Ik zou me er niet te druk om maken, als hij wat ouders is dan gaat hij vanzelf meer letten op zijn uiterlijk en zelfverzorging. Ik zou me pas zorgen gaan maken als hij een jaar of zestien is en het dan nog niet doet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 19:04
Verwijderd
Hoe kan je nou niet van douchen houden? :')

Citaat:
En schaam je niet voor hem op straat, wat maakt het nou uit wat vreemde mensen vinden.
Ja nouja, als jij een vriend hebt die een uur in de wind stinkt dan maakt het wel degelijk uit. En niet alleen voor de vreemde mensen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog steeds een schijthekel aan douchen, maar het is dat het moet. Misschien heeft hij er een reden voor, is hij allergisch voor zeep of water? Heb je gevraagd waarom hij niet wil douchen? Of stel eens voor om zich gewoon met een washandje bij de wasbak te wassen, je hebt heus geen stroom water nodig om schoon te worden.
Hoe kan je nou allergisch zijn voor water?? o-o

Laatst gewijzigd op 13-12-2012 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 14:33
Martiño
Martiño is offline
Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar er zijn mensen waarbij de huid gewoon heel snel uitdroogt (douchen is dan enorm onprettig) of die bijv. gevoelig zijn voor kalk in het water. Er zijn genoeg huidafwijkingen waarbij douchen echt geen pretje hoeft te zijn.
Oud 13-12-2012, 14:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat Martino zegt. Maar het kan dus ook allergie voor zeep zijn (daar heb je speciale 'zeep' voor). Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand niet meer wil douchen als hij of zij er een nare reactie van krijgt.

Regels voor berichten