Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2013, 15:41
Endorsed
Endorsed is offline
-

Laatst gewijzigd op 12-08-2013 om 17:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2013, 15:54
Verwijderd
De enige tip die ik kan geven is proberen van achter naar voren te beredeneren. Toen ik dat begon te doen, ging meetkunde me een stuk beter af. En bij het oefenen, als je het écht niet weet, alleen naar het eerste gedeelte (of laatste gedeelte) van het antwoord kijken en dan zelf proberen om het af te maken. En natuurlijk: ken je stellingen!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 16:00
Endorsed
Endorsed is offline
Citaat:
De enige tip die ik kan geven is proberen van achter naar voren te beredeneren. Toen ik dat begon te doen, ging meetkunde me een stuk beter af. En bij het oefenen, als je het écht niet weet, alleen naar het eerste gedeelte (of laatste gedeelte) van het antwoord kijken en dan zelf proberen om het af te maken. En natuurlijk: ken je stellingen!
Van achter naar voren redeneren? Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Lijkt mij alleen maar moeilijker, maar ik zal het is proberen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 16:19
Verwijderd
Wat moet je gaan bewijzen? Welke gegevens heb je nodig om dat te bewijzen? Hoe kom je aan die gegevens? En zo kun je proberen terug te werken naar gegevens die je wel hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 16:22
ThomasJu
ThomasJu is offline
Stel je moet ergens een rechte hoek bewijzen.

Waarmee kan dat?
-Thales -> heb ik cirkels? Ja? (hoe) kan ik deze stelling toepassen?
-...

bij lastigere opdrachten moet je vaak meerdere stappen toepassen. Daarom staat er '(hoe)' Je moet voordat je de stelling van Thales kan toepassen misschien nog iets anders bewijzen. Daarvoor kan je precies zo'n zelfde lijstje maken.

In theorie ziet deze methode er prachtig uit. Maar om het in de praktijk toe te passen is een ander verhaal. Als ik er echt niet uit kwam ging ik gewoon zo veel mogelijk gegevens opschrijven. Soms helpt het, soms ook niet. Een beetje jammer dat net het tweede het geval was op mijn eindexamen.

Ook is het handig om al je 'ohja' momenten op te schrijven. Kom je er bij een opdracht niet uit? kijk wat het antwoorden model doet. Schrijf de stap die je niet zelf gezien had op een los blaadje. Dan zie je bijvoorbeeld dat 4/10 gevallen het te maken heeft met hoogtelijnen oid. Dan weet je dat je daar extra aan moet denken bij een opdracht.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 16:40
Endorsed
Endorsed is offline
Tja, zo ga ik nu ook te werk, haha. Ik weet wel dat ik niet alle stellingen paraat heb dus daar is winst te halen.
http://www.math4all.nl/Documenten/20...Stellingen.doc
Volgens mij zijn dit ze allemaal.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 16:52
Verwijderd
Dat is het formuleblad van het examen, dus dat zijn ook alle stellingen die je zonder te bewijzen mag gebruiken op je eindexamen. Zorg er zeker voor dat je ze weet! Dat kan ook handig zijn om, als je niet uit een opdracht komt, alle stellingen langs te gaan om te kijken welke je eventueel zou kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten