Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2012, 14:37
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Is er een verhouding tussen het (veelvuldig) drinken van suikerbommen zoals Energydrink en Cola en het krijgen van aandoeningen zoals suikerziekte of hartproblemen?

Ik moet dit weten voor een opdracht voor verzorging
Oud 14-12-2012, 15:02
Verwijderd
Kort antwoord: ja.

Lang antwoord: ja, lijkt me wel, zeker op lange termijn, maar dat kun je niet van me aannemen want ik ben geen goede bron. Ik zeg gewoon wat mij toevallig logisch lijkt. Dus wat je beter kunt doen is zoeken op Google Scholar. Daar worden wetenschappelijke artikelen geïndexeerd, dus het is een goede plaats om antwoorden te zoeken op zulk soort vragen. Hier is bijvoorbeeld een relevant artikel als je zoekt op 'sugar +diabetes'.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 15:11
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nouja, van veel suiker krijg je overgewicht en daarmee loop je meer kans op diabeter en hartproblemen, dus ja.
Oud 14-12-2012, 17:33
Pluis
Pluis is offline
Er is geen rechtstreeks verband tussen het eten van suiker en het krijgen van diabetes. Wel geeft cherry springs heel terecht aan dat je dik wordt van veel suikers en van dik worden krijg je wél diabetes.
Energiedrankjes stimuleren je autonome zenuwstelsel (de onbewuste regulatie van je lichaam zoals hartslag en bloeddruk en darmactiviteit) waardoor je last kunt krijgen van hartkloppingen en als je al geen geweldig hart hebt kun je daar problemen mee krijgen. Maar dat geldt niet alleen voor energiedrink, dat geldt ook voor koffie en andere caffeïnehoudende dranken.
Oud 14-12-2012, 19:17
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Okee! Bedankt voor de antwoorden!

Regels voor berichten