Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2013, 14:33
bonque54
bonque54 is offline
Ik las laatst een artikel over hackers en hoe zij te werk gaan om achter wachtwoorden te komen. Het komt er op neer dat als een hacker je wachtwoord echt wil je er niks meer aan kunt doen. Er is software die eindeloos door blijft raden naar alle mogelijke combinaties dat ze na lange tijd er achter kunnen komen. En als ze eenmaal in je email zitten hebben ze alles. Een creepy idee, maar de ‘doorsnee’ mensen maken nog niet veel kans om gepakt te worden.

Dus mensen, hoe moet een nieuw soort wachtwoord eruit zien? Iris scans zoals in films? Of geluidsherkenning? Of is dit ook te onveilig?

Jammer joh

Laatst gewijzigd op 05-01-2013 om 18:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2013, 14:55
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Alles valt te hacken, dus een nieuw soort wachtwoord zal vroeg of laat ook gehackt kunnen worden.
Maar met de huidige software, hoe langer je wachtwoord is, hoe langer het duurt voor de software om het te raden.
Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Stel dat iemand in mijn mail komt, dan staat er nog geen informatie in waar iemand iets mee kan. Zoals bankgegevens oid.
Oud 04-01-2013, 21:37
Tochjo
Tochjo is offline
Stel dat je een wachtwoord kiest van 16 tekens en dat je voor elk teken kunt kiezen uit kleine letters a t/m z, hoofdletters A t/m Z en cijfers 0 t/m 9. Dan heb je per positie de keuze uit 26 + 26 + 10 = 62 mogelijke tekens. Er zijn zo 6216 = 47.672.401.706.823.533.450.263.330.816 mogelijke wachtwoorden te vormen.

Stel verder dat per seconde 1000 mogelijke wachtwoorden geprobeerd kunnen worden. Dan kost het nog altijd zo'n 1.511.681.941.489.838.072 jaar om alle mogelijkheden te proberen. Natuurlijk is het onwaarschijnlijk dat je ook alle mogelijkheden moet proberen, want je verwacht dat het juiste wachtwoord niet de laatste mogelijkheid is, maar je begrijpt dat het desalniettemin een behoorlijke tijd duurt voordat je succes hebt. Ook al zou je het aantal mogelijkheden dat je per seconde kunt controleren kunnen verhogen - het zou overigens goed kunnen zijn dat na een aantal niet-succesvolle pogingen de toegang sowieso geblokkeerd wordt - dan nog duurt het veel te lang voor zoiets om succesvol te zijn. Bovendien kun je vaak ook meer tekens gebruiken en langere wachtwoorden vormen.

Als je dus een voldoende lang willekeurig wachtwoord kiest, zou ik me niet zoveel zorgen maken. Overigens is voorgenoemde aanpak een vrij domme; veel meer succes bereiken hackers met social engineering, want de meeste mensen kiezen geen volledig willekeurig wachtwoord, maar iets dat betrekking heeft op hun leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten