Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2012, 15:32
tj4m
tj4m is offline
Ik ben in het lesboek maatschappijleer een puzzel aan het maken als lesopdracht.
Gelukkig heb ik de puzzel voor een groot deel kunnen oplossen maar zijn er nog een paar vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen geven. Deze zijn als volgt:

In een ..... zitting kan een rechter beslissen om de rechtzaak nog even uit te stellen en de verdachte langer in voorarrest te houden.

Als je verdacht wordt van een misdrijf, moet je je kunnen .....

Het betoog waarin de officier van justitie probeert aan te tonen dat de verdachte schuldig is, heet een ......

Wie weet wat er dus op de puntjes moet komen? Ik zit in het hoofdstuk Burgelijk recht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2012, 00:17
Araignee
Araignee is offline
Ik denk dat 'ie zo goed moet zijn.

In een strafzitting kan een rechter beslissen om de rechtzaak nog even uit te stellen en de verdachte langer in voorarrest te houden. (Als er sprake is van een verdachte dan betekent het dat het om een strafzaak gaat).

Als je verdacht wordt van een misdrijf, moet je je kunnen identificeren.

Het betoog waarin de officier van justitie probeert aan te tonen dat de verdachte schuldig is, heet een requisitoir
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten