Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2012, 22:55
Antrax
Antrax is offline
Ik heb enkele problemen met mezelf en weet vrijwel niet veel raad meer.
Ik had een paar maanden geleden een vriendin waar ik een relatie mee had, maar heb deze verbroken omwille van twijfels en omdat ik met mezelf in de knoop zat.
Ik dacht toen dat ik geen gevoelens meer had en dat zij niet degene was waar ik nog langer kon voor vechten.
Nu zijn we een paar maanden verder en ik begin te twijfelen of ik toen juist gehandeld heb en ik denk dat de gevoelens terug kunnen zijn.
Ik weet helemaal niet meer wat ik zou moeten doen, want zij is verder gegaan met haar leven en heeft ondertussen een nieuwe vriend.
Hopelijk zou er iemand mij wat kunnen steunen of ergens een goede raad kan geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2012, 01:47
Verwijderd
Wat voor problemen met jezelf? Ook nu weet je niet zeker of de gevoelens terug zijn. Je vindt d'r nog een beetje leuk, maar niet leuk genoeg. Dat is niet gek en haar met een ander zien is vast stom. Maar het werkt blijkbaar niet genoeg tussen jullie om een relatie vol te houden.

Ontloop haar wat meer en richt je op hobby's of vrienden. Dan ebt dat restje gevoel ook nog wel weg.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 13:23
loveyou123
loveyou123 is offline
het is lastig ik heb het zelf ook meegemaakt! echt heel kut gevoel is dat. ik kan je zelf geen tip geven want ik heb er nog steeds last van. ik ontloop hem en spreek hem ook nooit meer het word steeds minder.ik hoop dat t je lukt!

groetjes loveyou!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 03:15
Antrax
Antrax is offline
Citaat:
Wat voor problemen met jezelf? Ook nu weet je niet zeker of de gevoelens terug zijn. Je vindt d'r nog een beetje leuk, maar niet leuk genoeg. Dat is niet gek en haar met een ander zien is vast stom. Maar het werkt blijkbaar niet genoeg tussen jullie om een relatie vol te houden.

Ontloop haar wat meer en richt je op hobby's of vrienden. Dan ebt dat restje gevoel ook nog wel weg.
Mijn vader is 4 keer op 4 jaar tijd naar een andere vrouw geweest en is bij mijn moeder weggegaan voor de laatste vrouw. Hij heeft in die 4 jaar tijd mijn broer, mama en mij geregeld geslagen en was tijdens deze periode afhankelijk van de drank.. Ik heb het er zeer moeilijk mee gehad om dit te verwerken en het meisje kon mij hier toen niet genoeg bij steunen. Dat is waarom ik met mezelf in de knoop zat.

Ik kan je wel zeggen dat ik het meisje, naar mijn gevoel echt wel terug wil, wat ik er ook zou moeten voor doen. Jammer genoeg ben ik te laat en zal dit niet lukken.. Toch blijft de hoop hoog op een 2de kans.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 10:31
igfy
igfy is offline
Zij heeft al een andere vriend. Dit zou genoeg moeten zeggen. Ze is doorgegaan met haar leven en persoonlijk denk ik dat de kans dat jullie nog weer bij elkaar komen dus ook klein is. Probeer je eigen problemen te verwerken en het leven weer op te pakken. Wie weet kom je zomaar weer een speciaal iemand tegen.
Oud 25-12-2012, 19:37
Antrax
Antrax is offline
Citaat:
Zij heeft al een andere vriend. Dit zou genoeg moeten zeggen. Ze is doorgegaan met haar leven en persoonlijk denk ik dat de kans dat jullie nog weer bij elkaar komen dus ook klein is. Probeer je eigen problemen te verwerken en het leven weer op te pakken. Wie weet kom je zomaar weer een speciaal iemand tegen.
Was het maar zo gemakkelijk..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 21:32
Em.
Em. is offline
Wat is daar dan niet makkelijk aan? Oké, het is niet leuk, maar het hele idee ('het wordt niets meer met haar, probeer je op andere zaken te richten') is niet zo ingewikkeld. Ze heeft een ander, dus zelfs al waren jouw gevoelens nu overtuigend genoeg om zeker te weten dat er weer een relatie in zat (en dat zijn ze naar mijn idee niet) dan nog kon je niets, want zij voelt niet zo en heeft een vriend.
Oud 27-12-2012, 08:40
Antrax
Antrax is offline
Citaat:
Wat is daar dan niet makkelijk aan? Oké, het is niet leuk, maar het hele idee ('het wordt niets meer met haar, probeer je op andere zaken te richten') is niet zo ingewikkeld. Ze heeft een ander, dus zelfs al waren jouw gevoelens nu overtuigend genoeg om zeker te weten dat er weer een relatie in zat (en dat zijn ze naar mijn idee niet) dan nog kon je niets, want zij voelt niet zo en heeft een vriend.
1. Jij kan helemaal niet weten hoe ik me voel. 2 Iedereen zegt dat het gemakkelijk is om haar te vergeten en te laten gaan, maar jullie weten niet dat ik haar om de 2 dagen nog zie. (zelfde hobby als mij). 3 Je weet helemaal niet of ze met deze jongen echt verder kan, het kan zijn dat deze jongen ook weggaat bij haar. 4 Ze draagt nog altijd de oorbellen, ketting en ring die ik haar gaf. Ik weet niet wat dat wil zeggen, maar das toch een teken da ze me ergens niet vergeten is.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 09:25
igfy
igfy is offline
We zeggen niet dat het makkelijk is om haar te vergeten, maar dat dat de juiste oplossing lijkt. Bovendien voel je je nu vaak rot als je haar ziet, wat jullie hobby waarschijnlijk ook minder leuk voor je maakt. Als je over haar heen bent, kun je misschien wat meer genieten van de hobby.

Je kan nu wel gaan speculeren over haar nieuwe relatie, maar het feit dat ze deze relatie is aangegaan zegt dat ze waarschijnlijk over je heen is. Wie zegt dat ze weer bij jou terug komt als die relatie uit zou gaan?

Verder zou ik niet te veel achter die sieraden zoeken. Misschien vindt ze die gewoon mooi. Ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar zijn geweest, maar ik zou er niet te veel achter zoeken.
Oud 27-12-2012, 09:30
Verwijderd
Je hebt gelijk... Het is niet makkelijk zo ie zo nu je net zei dat dat meisje precies de zelfde hobbys had en nog steeds jouw sieraden draagt, en zo ie zo wie zegd dat de kans klein is? Okey ze heeft nu een ander maar wie zegd dat ze je niet mist?... Het enige is je hebt zelf aangegeven dat ze je niet genoeg steunde met het verdriet over je vader... En zelf weet ik ook hoe dat is... Mijn vader is zwaar alcholist en mishandelde mij en mijn moeder en briertje als hij dronken was * elkedag*... En ik meen het zulke dingen zijn niet 1,2,3 te verwerken... Ik denk dat het beste vooral voor jouw, eerst die gebeurtenis met je vader te verwerken... Zodat je al niet meer in de knoop zit en je dan gaat focusen op dat meisje, miscien is het fan uit? Je weet maar nooit... Trouwens je vroeg ook iemand om je te steunen... Ik weet wat je ongeveer doormaakte en dat redt je niet zomaar in je eentje.. Dus als je wilt kunnen we er over praten of over wat dan ook... Ik wil er graag voor je zijn...

Xxxxxxtiara:$
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 09:33
hookee
hookee is offline
Citaat:
1. Jij kan helemaal niet weten hoe ik me voel..
Denk je dat je de enige bent die ooit een blauwtje heeft gelopen?
Citaat:
2 Iedereen zegt dat het gemakkelijk is om haar te vergeten en te laten gaan, maar jullie weten niet dat ik haar om de 2 dagen nog zie. (zelfde hobby als mij)..
Niemand zegt dat het makkelijk is en dat van het wekelijkse weerzien zal inderdaad niet helpen, misschien moet je jezelf beschermen en kun je je hobby elders plegen?
Citaat:
3 Je weet helemaal niet of ze met deze jongen echt verder kan, het kan zijn dat deze jongen ook weggaat bij haar.
Dat is zeer waarschijnlijk, en ook dat zij voor weer een ander (stabiel) persoon zal kiezen.
Citaat:
4 Ze draagt nog altijd de oorbellen, ketting en ring die ik haar gaf. Ik weet niet wat dat wil zeggen, maar das toch een teken da ze me ergens niet vergeten is.
.Het betekent dat ze ze blijkbaar leuk vond en er graag mooi uit wil zien voor haar vriend, misschien geen andere leuke oorbellen heeft maar zeker wel een gebrek aan tact.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 15:20
Em.
Em. is offline
Citaat:
1. Jij kan helemaal niet weten hoe ik me voel. 2 Iedereen zegt dat het gemakkelijk is om haar te vergeten en te laten gaan, maar jullie weten niet dat ik haar om de 2 dagen nog zie. (zelfde hobby als mij). 3 Je weet helemaal niet of ze met deze jongen echt verder kan, het kan zijn dat deze jongen ook weggaat bij haar. 4 Ze draagt nog altijd de oorbellen, ketting en ring die ik haar gaf. Ik weet niet wat dat wil zeggen, maar das toch een teken da ze me ergens niet vergeten is.
Het is helemaal niet makkelijk om iemand te vergeten, maar dat neemt nog niet weg dat het idee van 'laat haar met rust, in ieder geval zolang ze een vriendje heeft, en focus je op andere dingen' lastig is. En misschien draagt ze die dingen wel omdat ze ze mooi vindt en niet omdat ze nog iets in je ziet. Ik kan me ook voorstellen dat ze ze draagt juist omdát je haar niet zoveel meer doet en ze ze gerust kan dragen zonder de hele tijd aan jou herinnert te worden.

Overigens ben je echt niet de enige die verliefd is (geweest).
Oud 28-12-2012, 15:51
Antrax
Antrax is offline
Iedereen heeft ongeveer hetzelfde gereageerd tot nu toe en volgens mij zit er wat verwarring.
Ik zit namelijk niet met de gevoelens over de onbeantwoorde liefde, allee wel een beetje, maar niet helemaal. Ik vertel jullie dat ik namelijk helemaal in de knoop lig met mezelf en jullie weten niet hoe ik me op die manier heb gevoeld. Ik heb ook gezegd dat mijn vader 4 jaar lang niets anders heeft gedaan dan mijn moeder bedrogen, mij broer en mij geslagen en dergelijke. Hiervoor heb ik nooit 1 traan gelaten, volgens mij is dat vrij abnormaal en komt dit door het meisje waar ik mee was. Het was ook een relatie van 4 jaar en 3 maand. Zij heeft alles gezien van bij het begin tot dat mijn vader bij ons thuis vertrok.. Op dat moment had ik zelfmoordneigingen en kon ik ook geen liefde meer geven, of dacht ik dat ik geen liefde meer kon geven aan haar, maar nu besef ik dat zij eigenlijk één van de enige is die mij echt begreep en waar ik veel aan had. (mss is het zo duidelijker, ik wil helemaal niet zeggen dat het kan zijn dat ze terug komt, dat zijn speculaties. Het kan zijn dat ze terug komt, indien het toch gedaan is met haar vriend, het kan ook zijn dat dat eeuwig blijft duren of het kan ook zijn dat het niet blijft duren, maar dat ze naar een andere jongen gaat. Dat weten we niet, maar ik vraag me vooral heel erg af hoe het kan dat ik 4 jaar lang met een meisje ben geweest en het dan op een redelijk drastische wijze heb uitgemaakt en na 4, 5 maanden wil ik haar kosten wat kost terug.. Is dit logisch, normaal of niet?)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 17:03
Verwijderd
Jaa maar antrax... Er zijn mensen die hebben gereageerd... Om je te helpen *zoals ik* maar je reageergd ook gw niet... Ik wil je echt helpen maar als jij geen hulp of etuen meer wilt of iets anders dan geef dat aan , en ja dar vind ik logisch.. Want het geeft je zekerheid denk ik... Maar je zei eerst dat ze jouw helemaal niet steunde....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 13:13
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ga een keer met de psycholoog praten... De eerste keer voel je je blijkbaar (zelf nooit meegemaakt) net een patiëntje die het zelf allemaal neit meer aankan, maar dan weet je daarna tenminste zeker dat je mentaal niet beschadigd bent.

Anders praat een keer met dat meisje, zeg wat je hier hebt gezegd, dat ze veel voor je betekende maar dat je het gewoon moeilijk had, neit dat je haar terugkrijgt, maar het haalt jezelf uit de knoop
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten