Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2012, 23:26
DAH
DAH is offline
Wat is de reactie van je leraren als er gevloekt of gescholden wordt?

Bij mij is mijn lerares engels erg extreem. Je kan niet eens 'shit' zeggen. Mijn godsdienst leraar wil geen vormen van 'verdomme' horen. De rest van mijn leraren accepteren wel iets meer.
Oud 30-12-2012, 23:48
Araignee
Araignee is offline
Tja, persoonlijk vind ik 'shit' nog wel kunnen. Maardat van je godsdienst leraar kan ik inkomen. Ik ben zelf gelovig en vind het ook vervelend als mensen vloeken.

Toen ik nog op de middelbare school zat mocht je ook meteen de les verlaten als je vloekte, maar op bijv. het mbo is het uit mijn ervaring al minder streng.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 01:31
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik scheld zelf alleen met godverdomme. Nooit wat over gezegd dus het zal wel best zijn. Het is sowieso een raar idee dat je sommige woorden niet zou mogen gebruiken.
Oud 31-12-2012, 01:38
Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Ik scheld zelf alleen met godverdomme. Nooit wat over gezegd dus het zal wel best zijn. Het is sowieso een raar idee dat je sommige woorden niet zou mogen gebruiken.
Heeft met respect te maken voor je medemens.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 02:34
bloodyb
bloodyb is offline
Zeg bij Franse les "shit" en bij Engelse les "scheisse" en bij Nederlands "merde"!
Oud 31-12-2012, 02:42
Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Zeg bij Franse les "shit" en bij Engelse les "scheisse" en bij Nederlands "merde"!
Haha ja. Over Frankrijk gesproken, als je je bedenkt dat leerlingen op veel scholen in Frankrijk moeten opstaan zodra de leraar binnenkomt, dan is niet schelden nog niet eens zoveel gevraagd
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 11:26
Attention
Attention is offline
Schelden doet iedereen wel ns, bewust of onbewust maar het is klinklare onzin dat je sommige woorden mag gebruiken en andere woorden niet. Kanker is heel erg als je het zegt en Tering niet. Terwijl het allebei een erge ziekte is.
Oud 31-12-2012, 12:44
Superphris
Superphris is offline
Als ik vloek mag een leraar me best wegsturen. Je moet meestal sowieso je mond houden in de klas dus ik begrijp het best.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 13:07
Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Schelden doet iedereen wel ns, bewust of onbewust maar het is klinklare onzin dat je sommige woorden mag gebruiken en andere woorden niet. Kanker is heel erg als je het zegt en Tering niet. Terwijl het allebei een erge ziekte is.
Ben ik met je eens. Maar dat zal ongetwijfeld komen doordat velen niet weten dat tering tuberculose betekent en de ernst van die ziekte ook niet of minder inzien. Je hoort er ook veel minder over.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 16:28
Verwijderd
Ik zat op een christelijke school maar gelukkig werd er niet moeilijk gedaan over mijn 'godverdomme'. Then again, zoveel schold ik ook weer niet, in ieder geval niet hardop.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2013, 13:54
Silvano08
Silvano08 is offline
Over het algemeen doen de docenten er niet al te moeilijk over, maar aangezien ik op een interconfessionele school met een christelijke grondslag zit vinden bepaalde docenten het vloeken wat minder en een enkeling zegt er ook wat van.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2013, 14:32
Verwijderd
Het verschilt bij mij echt qua docenten. Over het algemeen wordt er niet heel erg moeilijk over gedaan, maar het is ook niet zo dat het onwijs gewaardeerd wordt door docenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten