![]() |
|
Verwijderd
|
Martiño, ik vind je nogal raar reageren.
Dat zijn vader het onzin vindt kan ook aangeven dat hij thuis moeilijk over dingen gaat praten. Daarnaast moeten zijn ouders de behandelingen dan waarschijnlijk ook betalen. Verder het klopt, hij zeurt, iedereen die niet in zijn schoenen staat vindt dat hij zeurt, maar eigenlijk is het geen zeuren en zit hij ergens mee. Daarnaast vraagt een psycholoog altijd naar dingen van vroeger, hoe oud iemand ook is. En wie weet is er "vroeger" wel iets met TO gebeurd. Maar goed TO: Datgene wat je tegenhoudt om een afspraak te maken met de psycholoog ben je zelf, wellicht schaam je je ervoor. Je hoeft je alleen nergens voor te schamen. Je hebt problemen, en op jouw leeftijd en in jouw levensfase kan dat heel moeilijk en zwaar zijn. Zet je er over heen, maak die afspraak met de psycholoog, niets gaat vanzelf, maar gaat wel in stapjes. Soms een stapje terug, dan weer stapjes vooruit. Maar van alles leer je en je bent bezig met jouw ontwikkeling en dat moet je in je achterhoofd houden. Dingen kunnen confronterend zijn, maar je leert een heleboel over jezelf, anderen en hoe je met problemen om moet gaan. Je zult merken dat het soms juist wel lekker kan zijn om dingen te zeggen die je anders niet kan zeggen, maar waar de psycholoog op een normale manier naar kan kijken. Hij/zij zal je helpen om achter dingen te komen, dingen op te lossen etc. Succes! En wat erg cliché is, maar wel waar en waar je vast over een paar jaar nog aan zal denken of terug zal denken: Alles komt goed, of je er nu met een rechte weg komt of een kronkelweg waarbij je soms wat om moet lopen. |
![]() |
|
Ik ben inderdaad wat bot maar ik geef ook duidelijk aan waarom: het schiet niet op als iedere suggestie wordt afgewezen. Scholiermavo: vat het ook niet persoonlijk op maar ik wil je gewoon aansporen om actie te ondernemen in plaats van bij iedere suggestie problemen te zien.
DuoPenotti, je hebt gelijk dat ik bot ben en er verschillende oorzaken kunnen zijn, maar dan moet je die óók aanpakken en niet stoppen zodra er zich een obstakel op het pad bevindt. En dát is het 'zeuren' dat ik bedoel, niet de klachten die TS heeft. Die klachten zijn heel naar en terecht, maar je zult wel echt iets moeten doen om er van af te komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-06-2014 om 20:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als er vroeger ingrijpende dingen zijn gebeurd wil de psycholoog dat wel weten, maar verder zijn psychologen tegenwoordig meer bezig met: waar zit je nú mee, en hoe kun je daar nu en in de toekomst mee om gaan. Het gaat niet zoals op tv dat je alles over je kindertijd moet vertellen en verwerken ofzo, meestal is het veel praktischer gericht.
|
![]() |
|
Ik zou 2 uur voordat je gaat slapen geen beeldschermen meer gebruiken, en zorgen dat je kamer helemaal donker is dus geen nachtlampjes etc. Als het te warm is kun je ook niet slapen dus de verwarming iets lager kan ook helpen.
Ikzelf heb er altijd veel aan om heel erg op mijn ademhaling te letten en heel rustig adem te halen, doordat je daar dan zo op let kun je ook niet piekeren of wat dan ook.
|
Verwijderd
|
Je moet even rust nemen voordat je naar bed gaat. Klinkt raar, maar het is toch zo. Even niet gamen, maar rustig zitten en tv kijken of zo. Melatonine helpt goed, maar kijk uit dat je NIET de melatonine met continue afgifte neemt. Dan wordt je heel moeilijk weer wakker. Gewoon de normale nemen, 1 is vaak genoeg, maar als dat niet helpt kun je er 2 nemen. Slapen met het raam een stukje open, zodat je frisse lucht hebt en het niet te warm wordt, is ook wel fijn. En zo €in mogelijk licht! Succes er mee!
|
![]() |
|
![]() |
wat kan helpen is om je bed je slaapplek te maken, daar bedoel ik mee je mag er alleen in slapen en lezen verder niks niet op je laptop en tv kijken. dat heeft mijn broer me geleerd.bij mij hielp het redelijk goed. en indd om 22:00 uuur naar bed. ik zit ook in het examen jaar en ik ben ook erg moe en slaap ook slecht. ik heb een exvriend die heeft het zelfde problleem maar hij krijgt er slaappillen voor. ik heb het nog maar nnet dus mag nog niet.... ik hoop dat je er wat mee kan!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Slapeloze nachten Eclipse12 | 6 | 10-03-2013 23:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Slapeloze Nachten MarvinMys | 7 | 07-04-2006 10:56 | |
Verhalen & Gedichten |