Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
1.5 maand is al redelijk weer een tijd je kan gewoon simpel weg een smsje sturen van: Ey, zouden "jij" en "Hij" eens mee willen om te gaan "noem maar op (bios bijvoorbeeld)" ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Dat is niet erg goed:
Citaat:
Hen samen uitnodigen op een date is absoluut geen goede raad. Ten eerste gaat die ex dat hoogstwaarschijnlijk niet willen en maak je het voor jezelf een stuk lastiger. De bedoeling van een date is om elkaar beter te leren kennen en met haar ex erbij gaat dat natuurlijk niet erg goed. Stuur haar gewoon plots een bericht waarin je vraagt of ze met jou eens wilt weggaan. Doe dit laatste alleen wel als je ziet dat ze enthousiast me je praat enz ... ik bedoel het is natuurlijk geen goed idee om iemand op date te vragen die afstandelijk doet en niet erg geinteresseerd is. Let op hoe je het vraagt: 1. Slecht voorbeeld: "Hey, wil je met mij eens op date gaan? Het lijkt me tof om eens te doen. Wat wil je doen?" Het probleem is die eerste zin, als je vraagt of ze met jou op date wilt gaan stel je haar een gesloten vraag waar ze enkel met ja of nee op kan antwoorden en kan ze dus heel gemakkelijk 'neen' zeggen. Bovendien als je vraagt 'wat wil je doen?' moet zij de beslissing nemen en de meeste vrouwen vinden het leuk (en aantrekkelijk) als de man beslissingen neemt. 2. Goed voorbeeld: "Hey, laten we samen eens iets leuks gaan doen. Wat denk je van (...). Laten we gaan (...). Hier ben je iemand die leiding neemt en bovendien wat dominant bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ps: een vriend van mij kent haar al veel langer, zou hij hierin kunnen helpen? Laatst gewijzigd op 06-01-2013 om 09:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De enige tip die ik kan geven is dat je moet proberen niet te laten zien dat je zenuwachtig bent. Bios is niet goed als eerste date. Niet alleen omdat het cliché is, maar je kan elkaar helemaal niet beter leren kennen. Ga bijvoorbeeld schaatsen, maak een wandeling met haar, ga naar de dierentuin, eet samen een ijsje op een bankje, .... Maak het niet te duur voor jezelf! Ik raad aan dat je haar zelf haar deel laat betalen. Ze verdient het op het eerste afspraakje nog niet dat alles voor haar betaald wordt, dat moet ze eerst bewijzen door hoe leuk ze is enz ... wie weet is het een b*tch en daar wil je geen geld aan verliezen. Als je toch zou beslissen om naar de bios te gaan laat haar dan zeker niet alleen de film kiezen. Stel zelf iets voor en zie wat zij ervan denkt, maar ga dus niet een film zien die jij niet wilt zijn, maar zij heel graag. Dat lijkt misschien of je haar daar mee gaat plezieren, maar dan ben je gewoon een sloef. Succes! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraag haar niet uit het niets, dat is raar. Wees redelijk (wel ideeën maar niet drammen) in wat jullie gaan doen. Maak geen drama van wie wat betaalt, zéker niet als jij haar mee uit hebt gevraagd. Start je gesprek niet met 'Laten we...'. Ga jezelf niet vreselijk anders voordoen dan je bent. Liever laten doorschemeren dat je nerveus bent dan een show weggeven een avondlang. Uiteindelijk moet jíj het leuk vinden tijd met haar door te brengen.
|
![]() |
|
![]() |
@Lusi: Ik bedoel helemaal niet dat hij haar dingen moet gaan verplichten, maar hij moet wel de leiding nemen. Wat is er nou mis met 'Laten we naar die film gaan kijken?' Het is niet de bedoeling dat je dat op een overdreven dominante toon zegt, gewoon chill met een glimlach. En als zij het niet wilt dan zoek je samen naar iets anders. Het is gewoon belachelijk om naar een film te gaan zien die zij goed vindt en waar jij niets aan hebt.
Het is iets typisch dat alle vrouwen zeggen: "Ik vind het best wel schattig als de man wat nerveus is in m'n buurt." Maar dan wordt hij gewoon haar vriend zonder meer. Je bent zelf toch niet graag in de buurt bij iemand die constant zenuwachtig is? Hij zegt zelf 'volgens mij begin ik dan gigantisch te stotteren', nou dat wordt dan een leuk gesprek. Het is niet jezelf anders voordoen, het is gewoon het beste uit jezelf halen. Ik ben er zeker van dat als P.Claes gewoon zich zelf is wat inhoudt: alles betalen voor haar, naar de film gaan kijken die zij leuk vindt dus eigenlijk alles voor haar doen. Dan wordt je gewoon gefriendzoned. Het is niet de bedoeling dat hij zich als een macho gaat gedragen, maar zeker niets als de lieve jongen die alles voor haar doet, want daar bereik je niets mee. Laatst gewijzigd op 07-01-2013 om 10:20. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hij moet helemaal niet de leiding nemen, hij neemt initiatief en kan vervolgens een suggestie doen. Waar zie jij staan dat hij naar een film moet gaan waar hij niks aan heeft? En wat heeft zij eraan naar een film te gaan waar zíj niks aan heeft?
Wat jij zegt is dat hij niet mag laten merken dat hij nerveus is. Wellicht is hij het kwijt als hij een kwartiertje heeft gewiebeld. Met jouw voorstel blijft hij eeuwig het nerveus zijn onderdrukken en is hij op geen enkel moment zichzelf. Iemand moet hém leuk vinden, ook als hij iemand is die weleens nerveus kan zijn. Waar zie jij staan dat hij constant zenuwachtig zal zijn? Je overdrijft de boel gigantisch qua dat hij NIKS aan de film heeft en vast CONSTANT zenuwachtig is als hij daar iets van laat merken. Je stelt je enorm aan en begint over allerlei zaken waar gewoon geen sprake van is. En wat is er mis met 'laten we X doen?'. Nou, het iniminipuntje dat dat gewoon nooit in een fatsoenlijk gesprek langskomt. Een vraag stellen wel. En verrassing: Je kunt toch gewoon proberen normaal met elkaar te praten. Als een gewone vriend of kennis of wie dan ook tegen mij zei: Laten we naar de film gaan, dan zeg ik: laten we het niet doen. Simple as that. Een vraag stellen qua 'wil je met mij gaan?'of 'Heb je zin om met mij naar de film te gaan?' is normaal en acceptabel. |
![]() |
|
![]() |
Initiatief nemen is de leiding nemen. De leider neemt initiatief en diegene die initiatief neemt is de leider.
Het is waar dat die zenuwachtigheid na een tijdje verdwijnt, toch blijf het belangrijk dat hier goed mee omgegaan wordt. Omwille van de argumenten die ik al heb gezegd en ik blijf hier ook bij. Als je er nog niet tegen kan dat iemand tegen jou zegt "Laten we X doen." dan is het duidelijk dat jij gewoon een enorm dominant persoon zelf bent en helemaal niet mee om kunt dat iemand is ietsje dominanter is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben geen enorm dominant persoon, maar ik heb gewone gesprekken met mensen (waarbij vragen zijn toegestaan!) en stippel niet alles zo secuur uit. Het lijkt er eerder op dat jij koste wat kost een beetje een lul wil zijn tegenover een meisje (Ik moet bepalen wat we gaan doen! Ik stel geen vragen hier! Ze mag voor zichzelf betalen ook al vraag ik haar mee!) en als iemand kritiek heeft op die methode ga je op de persoonlijke tour.
Ik ben persoonlijk voor een relaxt gesprek, geen gezeik over bepalen wat er wordt gedaan of welke film er wordt gekeken, en geen gezeik over wie wat betaalt en of de ander het wel verdient dat je voor 'm betaalt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Huiswerk eiwitten: dringend hulp gevraagd aub 14587541254 | 1 | 10-04-2014 17:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Hulp gevraagd - Wat doe ik fout? Kitten | 8 | 18-07-2012 15:10 | |
Werk, Geld & Recht |
[hulp gevraagd] Oprichten Vereniging Jantinexx | 11 | 01-12-2007 11:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hulp Susan17 | 6 | 17-04-2003 16:05 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp gevraagd bij werk over jeugdliteratuur Ellen82 | 0 | 22-10-2002 08:18 | |
Software & Hardware |
Webcam bevriest de hele tijd! Hulp gevraagd Chanel no. 5 | 2 | 17-10-2001 00:13 |