Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2012, 20:20
Carlos-Hathcock
Carlos-Hathcock is offline
Hallo, ik ben 13 en weet ongeveer wat ik later wil worden, scherpschutter of wapen instructeur bij defensie.
Moet ik daar voor een extreme conditie hebben? mijne is nu niet zo goed maar ik ben 13 en heb nog genoeg tijd om daar aan te werken, ga ik ook doen.
Moet je daarvoor VWO doen? ik doe nu Havo/vwo.
Ik kan al behoorlijk met wapens om gaan, ik zit op een schietclub en ik schiet wedstrijden met mijn walther cg90 perslucht match rifle.
Ik hoop snel reacties te krijgen, ik dacht: ik heb wat vragen en als ik aan mijn niet zo'n goede conditie werk, ik later problemen krijg bij het solliciteren.
Groetjes Jesse.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2012, 23:47
bloodyb
bloodyb is offline
He Jesse, ik denk dat je vooral een hele goeie conditie moet hebben als je bij de Commando's of de Mariniers komt. En als je scherpschutter wil worden is er een kans dat je bij één van deze onderdelen terecht komt. Als je wapeninstructeur wil worden kan je ook naar de Infanterie of zo. Maar je bent pas 13 dus je hebt nog tijd genoeg om je conditie wat op te krikken.
Oud 27-11-2012, 15:35
Carlos-Hathcock
Bedankt, ik ga denk ik aan fitness doen, nu is het enige sport dat ik doe gym met school en schietsport.

Laatst gewijzigd op 28-05-2013 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 14:10
bloodyb
bloodyb is offline
En Havo lijkt me hoog genoeg.
Oud 22-12-2012, 17:37
Verwijderd
ik weet niet precies of scherpschutter onder soldaat valt, maar als dat zo is moet je een VMBO-BK of MBO diploma voor hebben. je kan ook hoger gaan VMBO-GT of MBO4 dan kun je korporaal soldaat worden deze info heb ik zelf van millitairen doorgekregen gezien ik ook het leger in wil, je moet zoiezo een hele goede conditie hebben om de keuring te doostaan. ik raad je ook aan dat je na het voortgezet onderwijs, een roc in de buurt vind waar je de opleiding VeVa kan doen VeVa houd in dat je op het gebied van defensie word getraind naar een millitair je hebt dan ook een grotere kans dat je dan toegelaten word op de AMO. bij VeVa doe je echt alle zaken rond het gebied wat jij wil en daarnaast ga je ook elke maand 1week op bivak bij een van de kazernes bij jou in de buurt kijk anders op roc VeVa daar heb je de nodige informatie , en ik heb voor jou ook info over de lichamelijke en fysieke keuring

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/u...%20&%20Sel.pdf
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 18:34
Verwijderd
heee

Goed dat je het effe vraagt, er zijn veel jongens die bij het leger willen er eigelijk vergeten zijn om aan hun conditie te werken.. ja conditie moet echt goed zijn. dan kan je misschien net door de keuring heen komen, maar dan ga je daarna echt op je bek als je 15 km door de zeikende regen moet doen. Fitness is echt leuk om te doen, en je krijgt er een goede conditite van. Goed kunnen opdrukken kan ik je ook aanraden! Met mavo kan je ook het leger in, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Maar je begint zoals iedereen gewoon onderaan de lat. Weet dat ajb goed, en bedenk echt goed wat het allemaal inhoud. Mijn vader heeft me er toevallig van de week nog veel over verteld omdat ik ook het leger in wil, maar ik schrok echt hoe het er aan toe ging, en zeker als je meisje bent. maar dat ben je niet Voor vragen stuur je me maar een berichje! Succes hea
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Hallo, ik ben 13 en weet ongeveer wat ik later wil worden, scherpschutter of wapen instructeur bij defensie.
Onthoud heel goed dat je over 2 jaar waarschijnlijk heel wat anders wil. En dat je dan 2 jaar daarna ook weer iets heel anders in je hoofd hebt.
Citaat:
Moet ik daar voor een extreme conditie hebben? mijne is nu niet zo goed maar ik ben 13 en heb nog genoeg tijd om daar aan te werken, ga ik ook doen.
Extreem is een groot woord. Je moet wel een degelijke conditie hebben en fysiek in goede toestand zijn ja.
Citaat:
Moet je daarvoor VWO doen? ik doe nu Havo/vwo.
Lijkt me erg sterk.
Citaat:
Ik kan al behoorlijk met wapens om gaan, ik zit op een schietclub en ik schiet wedstrijden met mijn walther cg90 perslucht match rifle.
bravo.
Citaat:
Ik hoop snel reacties te krijgen, ik dacht: ik heb wat vragen en als ik aan mijn niet zo'n goede conditie werk, ik later problemen krijg bij het solliciteren.
Als je geen goede conditie hebt kom je het leger niet in. Echter hoef je echt geen groot sportman te zijn om toegelaten te worden.

Verder kan je, voor zover ik weet, niet een sollicitatiebrief schrijven naar het leger en zeggen dat je een bepaalde rol wilt gaan spelen en dat je die dan ook krijgt. Scherpschutters worden gekozen op hun schietkunsten maar vooral ook op hun geduld. De basic training, de vraag naar bepaalde manschappen en de eerste jaar(tjes) als rookie zullen uitwijzen wat je uiteindelijk gaat doen.

Als ik jou was zou ik me vooral niet zo vroeg al druk maken om wat je wil gaan doen als je 18 bent.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 20:40
Carlos-Hathcock
ok

Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 12:46
Verwijderd
Dat ging snel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:51
VeVa-16
VeVa-16 is offline
niet luisteren naar mensen die zeggen dat je later iets anders wil, onzin, ik wil al bij defensie zolang ik me kan herinneren, en ik doe nu ook werkelijk een opleiding van defensie, een MBO opleiding; Veiligheid & Vakmanschap.
als je havo hebt kun je misschien zelfs beter deze opleiding doen, niv. 3, dan ga je na de opleiding (+- 2,5 jaar) naar de KMS, en word je onderofficier. deze opleiding is handig om te doen omdat je zo een enorm veel grotere kans krijgt binnen defensie te komen dan normaal, want zoals je weet word defensie leeggemolken door de regering, blijkbaar hebben we in tijden van recessie ook minder behoefte aan oorlog.
Hoedanook, als je deze opleiding doet, kun je prima LAS (Lange Afstand Schutter) worden orienteer je anders eens op 1 van de opendagen van de mariniers of landmacht, hier word je beeld meteen een stuk helderder door.
Denk niet dat ze je niet serieus nemen omdat je zo jong bent, ik ben op mijn 12e ook op zo'n open dag geweest, en toen heb ik ruim een uur met een Sergeant-Majoor om tafel gezeten, hij heeft me tot in de puntjes uitgelegd wat mijn opties zouden zijn, en toen het zover was, 4 jaar later, heb ik er veel aan gehad, dus gewoon doen!
Oud 04-01-2013, 16:52
VeVa-16
VeVa-16 is offline
en toen las is ik zijn laatste bericht, never mind.
Oud 04-01-2013, 16:56
VeVa-16
VeVa-16 is offline
Citaat:
Als je geen goede conditie hebt kom je het leger niet in. Echter hoef je echt geen groot sportman te zijn om toegelaten te worden.
Niet geheel mee eens, als je bij de infanterie wil, of bij de mariniers, zul je toch een verdomd goede conditie moeten hebben, 2700 meter rennen in 12 minuten is de eis voor de Luchtmobiele Brigade (infanterie) maar als je het echt wil halen zou ik toch niet met minder dan 3000 aankomen, er zijn meer sollicitanten, en met de hakken over de sloot zul je er nooit komen, dus altijd het uiterste van jezelf eisen!
Oud 04-01-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Niet geheel mee eens, als je bij de infanterie wil, of bij de mariniers, zul je toch een verdomd goede conditie moeten hebben, 2700 meter rennen in 12 minuten is de eis voor de Luchtmobiele Brigade (infanterie) maar als je het echt wil halen zou ik toch niet met minder dan 3000 aankomen, er zijn meer sollicitanten, en met de hakken over de sloot zul je er nooit komen, dus altijd het uiterste van jezelf eisen!
2700 in 12 minuten is ook niet bepaald veel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 20:42
VeVa-16
VeVa-16 is offline
Dat heb je dus goedmis, het is niet niks, Zwaarder dan je denkt
Reageren

Regels voor berichten