Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kunt hier digitaal melding maken van slechte arbeidsomstandigheden: http://www.inspectieszw.nl/contact/m...idstijden.aspx
Anoniem ingediende klachten worden alleen in behandeling genomen indien er sprake is van een gevaarlijke situatie. In andere gevallen kun je niet anoniem een klacht indienen, maar je persoonsgegevens worden ook dan niet doorgegeven aan de werkgever. Neemt niet weg dat de werkgever natuurlijk op andere gronden een vermoeden kan krijgen over wie er geklaagd heeft. Klagen is geen geldige reden voor ontslag. Kun je je daartegen beschermen? In feite niet c.q. alleen achteraf: aanvechten ontslag bij de rechter en ontslagvergoeding/schadevergoeding eisen. Je kunt ook herstel van de arbeidsovereenkomst eisen, maar dat wordt zelden toegewezen. Niet-verlengen van het contract kun je echter niet voorkomen: dat is iets waar in beginsel geen recht op bestaat, of je nou wel of niet klaagt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mogelijk wordt het wel in behandeling genomen. Je wordt echter (logisch) niet ingelicht over het onderzoek, de onderzoeksresultaten, of het onderzoek wordt gestaakt, mogelijke oplossingen/sancties en kunt daar dus ook niet over meepraten met de inspecteur. Een derde kan ook (mits gevaarlijke situatie). Hierbij zal (al dan niet onofficieel) mogelijk wel meespelen dat zo'n melding dan minder prioriteit krijgt, want niet afkomstig van een werknemer. |
![]() |
|
![]() |
tsja, wel last, misschien toch handig om eens alvast een andere job te gaan zoeken... Zeker als het zo lang moet duren. Je kan je dan afvragen of dit soort dingen geen gewoonte gaat worden en of je wel voor zo'n werkgever moet willen blijven werken...
Ik zou zeggen: Laat ze lekker aambeien krijgen en zoek een andere baan! Laatst gewijzigd op 17-02-2013 om 11:27. |
![]() |
|
In de kou werken is niet schadelijk voor de gezondheid, als je je maar warm genoeg aankleedt. Ik heb jaren op de markt gewerkt en daar is in de winter ook geen verwarming. Ik vrees dus eigenlijk dat je weinig poot hebt om op te staan (tenzij de werkgever ze verplicht om in bedrijfskleding te werken zonder dat daar ook een warme jas bij zit, dan zeg je dikke vinger)
|
|