Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2013, 23:57
Mappel
Mappel is offline
Hallo allemaal! Ik heb een vraag over een gevoel wat soms in mij op komt. Het is een apart gevoel, eigenlijk onbeschrijflijk mar ik zal het proberen. Als je dit hebt, voel je je een soort leeg van binnen. Je loopt door de school, je praat met anderen maar het probleem is: je denkt er niet bij na. Normaal denk je overal bij na, weet je wat er om je heen gebeurt maar als ik dit gevoel heb, niet. Je praat maar je weet niet wat je zegt, je loopt maar je weet niet waarheen. Een soort leeg gevoel. Ik heb het een paar keer gekregen, bijvoorbeeld na het kijken van een film of na een pittig saaie wiskunde les. Een vriend van mij heeft het ook eens gehad, dit gebeurde nadat hij een laser lamp op zijn ogen geschenen kreeg. Mijn vraag is: herkent iemand dit? Weet je waardoor het komt? Aangezien het misschien een beetje vaag klinkt allemaal en je wil meer weten vraag het dan even zodat ik een tweede uitleg-poging kan doen. Bedankt alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2013, 06:43
Verwijderd
Ik heb dat altijd nadat ik een lange tijd in mijn concentratie gezeten heb en daar lijkt het bij jou ook op. Dan moet ik echt even iets eten en wat anders doen, anders blijf ik in mijn concentratie zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 12:49
hookee
hookee is offline
Lijkt me op een toestand waar bijna alle vrouwen in verkeren als ze auto rijden .
Ik denk dat iedereen wel eens een keer meemaakt dat hij/zij een paar minuten kwijt is. Misschien een foutje in de Matrix of zitten je hersenen gewoon even in de stand "automatisch" en nemen even niks bewust op.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 16:33
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Dit hadik vaak toenik een tijd heel weinig at en vaak moe was, maar dat is meer het gevoel van bijna flauwvallen denkik x)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 16:57
Verwijderd
Ik heb het ook regelmatig. Hele gesprekken via pm of whatsapp op de automatische piloot. Soms doen je hersenen alleen even wat nodig is, niet alle bewuste dingen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 17:58
Verwijderd
Je zecht dat je dat na een film hebt, ik denk dat je dan in je onbewuste alles aan het verwerken bent.
En niet een leeg gevoel dat je niks hebt gegeten, dat is teleterlijk overgenommen xD
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 16:44
Elin3
Elin3 is offline
Dit heb ik regelmatig op mijn werk. Dan denk ik helemaal niet meer na over wat ik aan het doen ben en gaat alles op de automatische piloot. Dat is meestal als ik de nacht ervoor slecht geslapen heb omdat ik lag na te denken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 18:33
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Dat heb ik als ik heeeeel erg moe ben.
Alsof ik slaap en niet weet wat ik doe.
En ik heb ook wel eens als er mensen tegen me praten dat ik er niet helemaal bij ben en dat lijkt wel een beetje op dat gevoel wat jij beschrijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten