Als eerste zou je eens met iemand op je opleiding kunnen praten over de moeite die je hebt met de stof voor je studie. Waarschijnlijk kunnen deze docenten jou wat handvaten geven hoe je het beste bepaalde dingen kunt aanpakken. Ze zijn er tenslotte voor jou! Maak er dan ook gebruik van zoveel dat mogelijk is want daar leer je veel van. Daarbij is het voor jou misschien ook wel fijn om je verhaal kwijt te kunnen en kunnen zij je een frisse blik geven op de situatie van nu. Dus dat ten eerste. Lijkt misschien een grote stap, maar als je die eenmaal hebt gezet zul je zien dat dat zijn vruchten gaat afwerpen.
Goed dat je gestopt bent met blowen! Ik zou ook proberen dat xtc-gebruik af te bouwen en proberen te ontspannen door bijvoorbeeld te sporten of rustig een filmpje te kijken op de bank of dat soort dingen.
Heb je absoluut geen vrienden die geen gebruik van je maken omdat je een auto hebt? Probeer de vrienden die je gebruiken te lozen en je aandacht te schenken aan degenen die het wél waard zijn. En op je opleiding, kom je daar geen maatjes tegen?
Ik weet zeker dat die relatie wel komt op het moment dat jij wat beter je weg hebt gevonden in je leven. Nu zou het denk ik sowieso niet goed zijn, omdat je beter eerst zelf zeker moet staan in wat je doet en wie je bent...
En qua hobby's, is er niets dat je enigszins leuk vindt? Waar liggen je interesses? Bij auto's dus, maar heb je er misschien meer?
Weet het verder ook niet zo goed want ik ken jou natuurlijk niet..
In ieder geval hoop ik dat het je gaat lukken om de zaken weer een beetje op orde te krijgen