Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2012, 16:19
M4b
M4b is offline
Desktop pc van medion of een Acer desktop pc

Welke merk heeft beter computers. Voor de prijs categorie €400–600

Vooral wat mij interesseert is multimedia

Maar welk merk vinden jullie het best

Of welk merk/type raad jij aan voor die prijs
Met goed geluid e. V. T. 2 beeldscherm aansluitingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2012, 21:18
konijntje95
konijntje95 is offline
ga naar alternate.nl en koop daar een pc... dat eigen merk is 10x beter dan 1 van deze 2 computermerken. het zit in barendrecht (zuid-holland bij rotterdam in de buurt) maar opsturen kan ook...
Daar kun je desnoods zelf een pc samenstellen, maar dat is niet geweldig voor een leek...

en trouwens, anders zou ik gaan voor de medion.

Laatst gewijzigd op 26-12-2012 om 21:23. Reden: iets vergeten...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 23:10
Verwijderd
Als de keuze zich beperkt tot Acer of Medion, dan zou ik gaan voor Medion. En waarom? Omdat ik het idee heb dat Medion-machines bruikbaarder en betrouwbaarder zijn dan die van Acer.

Maar beter ga je iets dieper in op wat je precies nodig hebt en waar jij aan tilt qua specificaties/eigenschappen en baseer je zélf je keuze met valide argumentatie. Denk aan matte/glossy scherm, 'doorbuigzaamheid' van het toetsenbord, etcetera. Hier vragen X of Y levert weinig bruikbare informatie op wanneer je niet weet hoeveel gewicht je aan welke reactie moet hangen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:50
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Ik gebruik zelf acer deskop pc, bevalt me opzich prima, opzich vind ik medion ook geen slechte keus, heb met medion apparatuur weinig problemen gehad
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 02:56
MiBe
MiBe is offline
Acer staat niet echt bekend om denderende kwaliteit. Medion is inmiddels eigendom van Lenovo dat al een wat betere naam heeft. Daarbij gebruikt Medion veel MSI onderdelen die sowieso van hogere kwaliteit zijn dan Acer dat vaak eigen (goedkope) onderdelen gebruikt, met name qua condensatoren op het moederbord zit daar nogal verschil in. Ook over de door Acer gebruikte voedingen ben ik totaal niet te spreken.

Persoonlijk zou ik zoals Quintiano al zegt even goed overwegen wat je er precies mee wil. Vaak is het interessanter om zelf een systeem samen te stellen en als je zelf de kennis en kunde niet hebt om hem zelf te assembleren kun je dat ook door een shop als bijvoorbeeld Azerty laten doe, heb je gelijk garantie. De suggestie van konijntje95 is an sich ook niet verkeerd, al zijn de systemen waar hij op doelt al vooraf samengesteld en heb je dus niet alles exact naar eigen smaak.
Reageren

Regels voor berichten