Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2013, 17:04
sophie_vh
sophie_vh is offline
heey,
ik ben verliefd op een jongen uit mijn school,hij zit in dezelfde richting maar wel in een andere klas.
Ik babbel soms met hem via de gsm en maak ook soms oogcontact met hem.
Maar sommige dagen kijkt hij veel en andere dagen kijkt hij nooit naar mij,verwarrend.
Maar elke keer is er een stil moment in het gesprek en weet ik niet meer wat te zeggen,op school zeggen we niets tegen elkaar.Sommige vrienden van hem zitten ook in mijn klas.
Weten jullie soms enkele tips dat ik niet meer zo een stil moment heb in het gesprek.
En misschien voorbeelden van vragen dat ik kan vragen aan hem zodat het niet elke keer dezelfde vragen zijn "wdj?", "Hoe gaat het met je?" enz...
Veel Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2013, 17:18
Guarnere
Guarnere is offline
Hoi,

Laten we beginnen met een kleine correctie. De beste jongen ken je niet uit je school, maar ken je van je school. School is een abstract woord, daar kun je niet in of uit gaan. En de afkorting gsm? Bestaat die nog? Tegenwoordig noemen we zoiets volgens mij een mobiel of een iPhone

Ontopic dan maar...

Op de momenten dat hij niet naar je kijkt, is hij dan in de buurt van vrienden en met hen in gesprek? En in welke situaties kijkt hij wel naar je? Daar valt namelijk een hoop uit op te maken. Als hij bij zijn vrienden is en druk met hen bezig is zal hij ook minder aandacht aan jou geven. Logischerwijs omdat hij zijn aandacht niet over iedereen kan verdelen, maar ook omdat hij mogelijk met het gevoel zit dat zijn vrienden het niet cool zouden vinden als ie continue naar een meisje loopt te kijken.

Wat de stiltes in het gesprek betreft: je kunt niet eeuwig met iemand door blijven praten. Op een gegeven moment is de gespreksstof gewoon even op. Ik weet niet hoe lang jullie gesprekken zijn, maar dat er stiltes vallen is echt niet zo gek. Steeds het stellen van dezelfde vragen kun je oplossen door interesse te tonen in wat hij doet. Als hij bijvoorbeeld verteld dat hij 's avonds een film gaat kijken, vraag hem de volgende dag hoe de film was. Kun je meteen vragen of ie misschien ook eens met jou samen een film wil gaan kijken

Grtz,
Guarnere
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 17:24
sophie_vh
sophie_vh is offline
Citaat:
Hoi,

Laten we beginnen met een kleine correctie. De beste jongen ken je niet uit je school, maar ken je van je school. School is een abstract woord, daar kun je niet in of uit gaan. En de afkorting gsm? Bestaat die nog? Tegenwoordig noemen we zoiets volgens mij een mobiel of een iPhone

Ontopic dan maar...

Op de momenten dat hij niet naar je kijkt, is hij dan in de buurt van vrienden en met hen in gesprek? En in welke situaties kijkt hij wel naar je? Daar valt namelijk een hoop uit op te maken. Als hij bij zijn vrienden is en druk met hen bezig is zal hij ook minder aandacht aan jou geven. Logischerwijs omdat hij zijn aandacht niet over iedereen kan verdelen, maar ook omdat hij mogelijk met het gevoel zit dat zijn vrienden het niet cool zouden vinden als ie continue naar een meisje loopt te kijken.

Wat de stiltes in het gesprek betreft: je kunt niet eeuwig met iemand door blijven praten. Op een gegeven moment is de gespreksstof gewoon even op. Ik weet niet hoe lang jullie gesprekken zijn, maar dat er stiltes vallen is echt niet zo gek. Steeds het stellen van dezelfde vragen kun je oplossen door interesse te tonen in wat hij doet. Als hij bijvoorbeeld verteld dat hij 's avonds een film gaat kijken, vraag hem de volgende dag hoe de film was. Kun je meteen vragen of ie misschien ook eens met jou samen een film wil gaan kijken

Grtz,
Guarnere
heey,
Ja hij is dan in gesprek met zijn vrienden (dat is een logische verklaring,dom dat ik er nooit ben opgekomen )
en hij kijkt naar mij op de speelplaats,in de eetzaal en soms ook in de rij.
De gesprekken duren meestel 20 tot 30min en dat kan ik wel eens vragen (of hij met mij naar de cinema wil)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 17:28
Verwijderd
20 tot 30 minuten? Dat lijkt me meer dan prima.

Probeer het niet te overdoen met dat praten. Niets is vervelender dan mensen die overduidelijk een gesprek aan de gang proberen te houden puur omdat dat anders 'ongemakkelijk' zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 17:45
Guarnere
Guarnere is offline
Precies wat Reverend zegt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 20:18
Verwijderd
dusss, zodoende...

*lol*
hmmm, lastige, wat deze twee genieën boven mij zeggen klopt...(niet sarcastisch bedoeld)
weet je toevallig iets meer over hem? ik wil echt wel advies geven maar dan moet ik wel eerst meer over'm weten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten