Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2013, 18:02
Rikko
Rikko is offline
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen wanneer iets nou een attentiepunt is bij Administratie Organisatie.

dank u
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2013, 09:10
Verwijderd
Ik weet (helaas) wel iets van dit vak af (WO weliswaar), maar je vraag is zo ongelofelijk algemeen en onduidelijk dat ik je niet verder kan helpen. Wees eens wat concreter.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 12:32
brands
brands is offline
Citaat:
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen wanneer iets nou een attentiepunt is bij Administratie Organisatie.

dank u
Een attentiepunt is bij ons uitgelegd als een risico. Dus een risico is in ons geval ook een attentiepunt.
Oud 16-01-2013, 19:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Attentiepunten zijn opvallende zaken. Het gaat dus altijd over een casus. Een attentiepunt kan bijvoorbeeld zijn als winkel personeelskortingen toepast, maar ook problemen die spelen bij het bedrijf.

Het zijn simpele (niet al te algemene) dingen die spelen bij een bedrijf waar je wat extra op let. In geval van de accountant zijn attentiepunten wel enkel dingen die ervoor kunnen zorgen dat er een (materiële) fout in de jaarrekening komt. Het is niet zo heel belangrijk, het levert vaak weinig punten op, en bij de landelijke OAT van accountancy zelfs geen als ik het goed heb. Je krijgt pas punten vanaf de doelstellingen.

Risico's worden bij accountancy studenten omschreven als de kans op onjuistheden in de jaarrekening, wat heel iets anders kan zijn dan 'gewone' bedrijfsrisico's.

Ik denk dat je een controleplan moet (gaan) opstellen bij de vraag, ze vragen dan specifiek om inherente risico's. Risico's die er zijn: als je er vanuitgaan dat er nog niemand over heeft nagedacht of iets gedaan om het te voorkomen. Dus zonder rekening te houden met registraties, kasbonnen, functiescheiding enzovoorts. Die zijn er dus altijd heeeel veel. Kortingen, verschuiving van tarieven, foutief waarderen van voorraden etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten