Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2013, 20:42
Verwijderd
Wat voor briljante (of minder briljante) tips om gezond te worden/blijven heb jij meegekregen van je ouders? Moest jij altijd gewoon maar wachten tot het overging, ook al had je overal diepzwarte vlekken en was je tong paarsblauw? Hadden jullie bijzondere pilletjes tegen overgeven, of deden jullie speciale beterworddansjes? Mocht je niet met je benen wijd zitten omdat je dan onvruchtbaar zou worden? Deel het hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2013, 20:57
Verwijderd
Citaat:
- Als je overgeeft en koorts hebt of alcoholvergiftiging moet je van die zwarte pillen;
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 21:03
Verwijderd
Ik mocht vroeger niet met nat haar naar buiten, en mijn moeder drukt me nog elke keer op het hart dat ik niet met mijn telefoon naast mijn kussen mag slapen, omdat ik dan kanker krijg.

Dat was het wel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 21:11
Verwijderd
Ze bedoelt Norit

Als je genoeg wortel eet hoef je geen bril. Je riskeert wel oranje haar.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 21:13
Verwijderd
Ah!

Wij mochten juist nooit warm water drinken, of heet water gebruiken bij het koken, want dat zou allerlei ongespecificeerde ziektes meenemen uit de leidingen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 08:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
-Ik mocht ook nooit warm kraanwater drinken.
-Tegen verkoudheid en ziektes helpt een gesneden ui naast je bed. Maar daar hield mijn moeder mee op want ik at die altijd op 's nachts.
-Nooit op blote voeten op koude vloeren lopen, daar krijg je blaasontsteking van
-Eerst hartig beleg eten en dan zoet beleg, dat beschermt je tanden tegen het zoete beleg
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 08:38
Miekje*
Miekje* is offline
Goed topic
  • Als ik als klein meisje geen maillot ofzo aan deed, dan zou ik blaasontsteking krijgen, volgens mijn moeder. In de winter moest ik ook altijd twee onderbroekjes over elkaar heen aan.
  • Van rauw vlees eten krijg je wormen in je buik.
Verder weet ik even niks, maar er komt ongetwijfeld nog wel meer boven ploppen.
Oud 21-01-2013, 08:41
Verwijderd
- Als je hoofdpijn/ziek/zwak/misselijk bent, moet je even een stukje gaan wandelen. Frisse lucht is goed.
- last van je darmen/overgeven: Norit.
- Bij rare plekjes zoals uitslag is levertraanzalf een wondermiddel.

En die ui naast het bed ken ik ook.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 08:54
Verwijderd
Cola zuivert de maag. Dus als je buikpijn hebt moet je lauwe, prikloze cola drinken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 08:57
indigo
indigo is offline
Citaat:
-Tegen verkoudheid en ziektes helpt een gesneden ui naast je bed. Maar daar hield mijn moeder mee op want ik at die altijd op 's nachts.
Vond je dat echt lekker?

Hoe dan ook, een ui naast je bed tegen verkoudheid inderdaad.
En als ik ziek was moest ik een drankje drinken met veel vitamine C ("kwast": citroensap met heet water en suiker tegen de zurigheid). Verder niet zoveel.
Oud 21-01-2013, 08:59
Verwijderd
Mijn moeder heeft me nooit medische tips gegeven . Of nou ja, we hadden gewoon van die regeltjes dat je eerst hartig moest eten op brood en dan pas zoetig, maar dat was gewoon omdat mijn moeder niet wou dat we alleen maar hagelslag gingen eten. Niet omdat het je tanden zou beschermen .

Wat ze wel altijd heel erg deed was aanmoedigen om bij verkoudheden waar je neus zo helemaal dichtzat om te gaan stomen. Met menthol druppels erin.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 12:17
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Cola zuivert de maag. Dus als je buikpijn hebt moet je lauwe, prikloze cola drinken.
Dit helpt toch wel echt tegen misselijkheid enzo? Iets met zuren... Ofzo. Whatever.

Ik herken veel dingen wel, ja.
Oud 21-01-2013, 12:34
indigo
indigo is offline
Wat betreft de cola: men zegt dat cola eenzelfde verhouding suikers/zouten (ja echt!) bevat als ORS, wat je geeft bij mensen die zulke heftige diarree hebben dat ze dreigen uit te drogen. Je moet dan wel inderdaad prikloze cola geven, anders word je alsnog misselijk. Over cola bij maagklachten heb ik nooit iets gehoord.

Oh en stomen wordt ook door huisartsen aangeraden, al is het vooral symptoomverlichting (je wordt er niet sneller beter van. Of er menthol in het water zit maakt dan trouwens niet uit; gewoon heet water is voldoende.
Oud 21-01-2013, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Ah!

Wij mochten juist nooit warm water drinken, of heet water gebruiken bij het koken, want dat zou allerlei ongespecificeerde ziektes meenemen uit de leidingen.
Ha, dat heb ik vroeger ook gehoord!

En oh, dat je in de auto vooral niet met ramen open mag rijden want: daar word je ziek van.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 12:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een gekke ouders hebben jullie allemaal
Oud 21-01-2013, 13:04
Verwijderd
Cola ook voor ontsmetten, bacteriën uit je keel spoelen met licht zuur
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 18:01
Verwijderd
Veel van wat al gezegd is: ui, niet met nat haar naar buiten, etc. Maar ook:
- niet te lang naar de tv kijken, dat is slecht voor je ogen;
- als je op de grond voor de bank zit (onze favoriete tv-houding vroeger) moet je wel je voeten ontspannen, het is slecht om je tenen op te krullen;
- hoop natuurgeneeskundige en homeopathische zooi tegen bijna alles;-
- bij verstopping, eet pruimen, bij diarree, eet bananen;
- van opgewarmde kliekjes spinazie krijg je kanker;-
- veeeeeeeeeeeel drinken want dat is goed voor zowat alles;
- kleurstoffen mag je alleen als je normaal blijft doen. Dat moet je beloven en als je dat toch hyper en vervelend gaat doen krijg je voorlopig geen paprikachips of waar dan ook de boosdoeners inzitten (dit was vooral voor mn broertje);
- als er ook maar een kras in de anti-aanbaklaag van een pan zit, moet ie weg, want van dat spul krijg je ook al kanker;
- als je blijft hoesten moet je hoestsiroop, ook al vind je het het vieste dat er op de wereld bestaat (trauma's, trauma's!).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 18:26
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hadden trouwens ook dat fabeltje van die wortels en ogen.

En mijn schoonmoeder zegt altijd dat je op je linkerzijde moet gaan liggen als je last hebt van je maag/buikpijn. Dat schijnt door druk van andere organen te komen, dat dat helpt. Ofzo.
Oud 21-01-2013, 18:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik krijg juist last van m'n maag als ik op m'n linkerzij ga liggen.
Oud 21-01-2013, 18:38
Verwijderd
- ui naast het bed tegen verkoudheid
- keelpijn: met tandpasta gorgelen
- vol zitten met snot: zout water door je neus opsnuiven tot het in je mond er weer uit komt
- niet op blote voeten naar buiten, anders krijg je blaasontsteking
- wortels zijn goed voor je ogen (kijk maar naar de konijntjes, die kunnen ook heel goed zien ...)
- verkoudheid: 's nachts boterblaadje op je borst
- diarree: bananen eten
- toen ik nog jonger was kreeg ik elke winterochtend een lepel levertraan
- roltrapleuningen niet aanraken: Vies! Bah! Zit iedereen met zijn handen aan!
- zo min mogelijk met je benen over elkaar zitten, krijg je spataderen van
- niet met nat haar naar buiten. Er bestaan dan twee gevaren: 1 je krijgt longontsteking 2 het vriest op en dan breekt het af
- veel uien eten om zo kanker tegen te gaan

goed topic

Laatst gewijzigd op 21-01-2013 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 18:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
- vol zitten met snot: zout water door je neus opsnuiven tot het in je mond er weer uit komt
uhl
Oud 21-01-2013, 18:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wat een gekke ouders hebben jullie allemaal
inderdaad, kan mijn ouders er niet op betrappen dat ze me op dat gebied onzin hebben aangesmeerd
Reageren

Regels voor berichten