Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder heeft me nooit medische tips gegeven
![]() ![]() Wat ze wel altijd heel erg deed was aanmoedigen om bij verkoudheden waar je neus zo helemaal dichtzat om te gaan stomen. Met menthol druppels erin. |
![]() |
|
Wat betreft de cola: men zegt dat cola eenzelfde verhouding suikers/zouten (ja echt!) bevat als ORS, wat je geeft bij mensen die zulke heftige diarree hebben dat ze dreigen uit te drogen. Je moet dan wel inderdaad prikloze cola geven, anders word je alsnog misselijk. Over cola bij maagklachten heb ik nooit iets gehoord.
Oh en stomen wordt ook door huisartsen aangeraden, al is het vooral symptoomverlichting (je wordt er niet sneller beter van. Of er menthol in het water zit maakt dan trouwens niet uit; gewoon heet water is voldoende.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En oh, dat je in de auto vooral niet met ramen open mag rijden want: daar word je ziek van. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Veel van wat al gezegd is: ui, niet met nat haar naar buiten, etc. Maar ook:
- niet te lang naar de tv kijken, dat is slecht voor je ogen; - als je op de grond voor de bank zit (onze favoriete tv-houding vroeger) moet je wel je voeten ontspannen, het is slecht om je tenen op te krullen; - hoop natuurgeneeskundige en homeopathische zooi tegen bijna alles;- - bij verstopping, eet pruimen, bij diarree, eet bananen; - van opgewarmde kliekjes spinazie krijg je kanker;- - veeeeeeeeeeeel drinken want dat is goed voor zowat alles; - kleurstoffen mag je alleen als je normaal blijft doen. Dat moet je beloven en als je dat toch hyper en vervelend gaat doen krijg je voorlopig geen paprikachips of waar dan ook de boosdoeners inzitten (dit was vooral voor mn broertje); - als er ook maar een kras in de anti-aanbaklaag van een pan zit, moet ie weg, want van dat spul krijg je ook al kanker; - als je blijft hoesten moet je hoestsiroop, ook al vind je het het vieste dat er op de wereld bestaat (trauma's, trauma's!). |
![]() |
|
Wij hadden trouwens ook dat fabeltje van die wortels en ogen.
En mijn schoonmoeder zegt altijd dat je op je linkerzijde moet gaan liggen als je last hebt van je maag/buikpijn. Dat schijnt door druk van andere organen te komen, dat dat helpt. Ofzo.
|
Verwijderd
|
- ui naast het bed tegen verkoudheid
- keelpijn: met tandpasta gorgelen - vol zitten met snot: zout water door je neus opsnuiven tot het in je mond er weer uit komt - niet op blote voeten naar buiten, anders krijg je blaasontsteking - wortels zijn goed voor je ogen (kijk maar naar de konijntjes, die kunnen ook heel goed zien ...) - verkoudheid: 's nachts boterblaadje op je borst - diarree: bananen eten - toen ik nog jonger was kreeg ik elke winterochtend een lepel levertraan - roltrapleuningen niet aanraken: Vies! Bah! Zit iedereen met zijn handen aan! - zo min mogelijk met je benen over elkaar zitten, krijg je spataderen van - niet met nat haar naar buiten. Er bestaan dan twee gevaren: 1 je krijgt longontsteking 2 het vriest op en dan breekt het af - veel uien eten om zo kanker tegen te gaan goed topic ![]() Laatst gewijzigd op 21-01-2013 om 19:44. |
![]() |
|
|