![]() |
|
![]() |
Ik doe een thuisstudie VMBO-T en daar bereid ik mij voor op de staatsexamens van dit jaar.
Ik wil weten hoe je een speciaal verzoek kan indienen als je 20 jaar bent dat je niet met leerlingen van 16-17 tijdens zo een examen word gezet. Ik heb op de website van www.ibgroep.nl gekeken en daar kon ik niks over vinden, ik heb wel contact met ze gehad maar ze zeggen dat je een medische bevestiging moet hebben van een arts of psycholoog. Ik weet niet maar volgens mij is dat toch als je een lichamelijke handicap hebt en niet voor het soort verzoek dat ik wil? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Even kijken op de website van de IB-groep leert mij dat als er sprake is van speciale omstandigheden die invloed hebben of kunnen hebben op het maken van het staatsexamen er aanpassingen gemaakt kunnen worden. Dat vind je allemaal hier. Daarvoor moet je een (schriftelijk) verzoek indienen bij het adres dat op de link staat gegeven.
Ik ga er vanuit dat je nergens daadwerkelijk last van hebt als in, je hebt niet een concentratiestoornis waardoor je absoluut niet tegen het geluid van anderen kan of je hebt juist een aparte kamer nodig zodat je kan rondlopen of weet ik het. In dat geval gaan ze echt niet speciaal voor jou ergens een kamertje apart reserveren. Het is voor de ib-groep al leuk genoeg dat ze 1) staatsexamens organiseren en daarbij 2) te maken krijgen met mensen die wel daadwerkelijk last hebben van concentratiestoornissen / lichamelijke handicaps oid, dat ze voor iemand die 'niet dezelfde mentaliteit heeft' echt geen uitzondering gaan maken. Verder vind ik het nogal arrogant om te denken dat alle mensen die een staatsexamen gaan maken niet dezelfde mentaliteit hebben. Over het algemeen doen mensen niet voor de lol staatsexamen en heeft iedereen er hard voor gestudeerd. Het zullen lang niet alleen maar 16- en 17-jarigen zijn die daar zitten maar veelal 20-jarigen. TL;DR, Laat het zitten, stel je niet aan en ga studeren voor je examens. De kans dat je een psycholoog (of de ib-groep) zo ver krijgt om je alleen te laten zitten tijdens je examens is ongeveer 0% lijkt me. Laatst gewijzigd op 21-01-2013 om 17:34. |
![]() |
|
![]() |
Omdat ik op het speciaal onderwijs gezeten hebt tegen mijn wil op en uiteindelijk daar niks gehaald heb, als ik naar ze geluisterd had zat ik nu in een school waar je leert bordjes en bestekjes schoon te maken en in een kringloopwinkel onbetaald werk te doen, maar ja iedereen moest op hetzelfde niveau op die school zijn dus het maakt niet uit of je dom of slim bent je komt er op hetzelfde uit. En er zijn veel leerlingen die later na het zitten op die school heel veel problemen gehad hebben met een vervolg opleiding, zoals bijvoorbeeld een MBO niveau 1 opleiding was zelfs moeilijk om toegelaten te worden want je kreeg geen diploma, je kreeg alleen een certificaat gemaakt met paint.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|