Advertentie | |
|
![]() |
|
Je bent in ieder geval al zo ver dat je er iets aan wilt doen. Probeer om er eens niet aan toe te geven, al is het maar 1 x per dag. Druk bij een stoplicht op het knopje met je "foute" hand en wacht tot de wereld vergaat. Gebeurt dat niet loop dan verder geef bij het volgende stoplicht weer toe aan je neurose. En probeer elke dag wat anders, stap de volgende dag in 1 x onder de douche en ga je meteen wassen. Misschien kun je zo je hersens leren dat er niks ergs gebeurt als je er niet aan toegeeft. En als je merkt dat het je in je eentje niet lukt ga dan hulp zoeken. Dat is niets om je voor te schamen. Succes!
||
![]() |
ik vind (sorry voor mensen die ik beledig) Psychologen echt grote onzin. ben zelf een half jaar bij een psycholoog geweest toen mijn vader overleed, omdat m'n moeder dacht dat ik suïcidaal zou worden/zijn. heeft me dus geen stap verder geholpen, behalve dat ik heb geleerd om op zn kop moeilijk leesbare handschriften te lezen
![]() Citaat:
maar het lijkt me niet dat je er nu zomaar van af bent. ik zou wel kunnen zeggen dat je een keertje moet proberen om iets met je rechterhand aan te raken, of een keer in 1x naar boven moet stormen zonder aan de trap te rennen, maar daar help ik jou nog niet mee. ik neem aan dat je dat zelf ook vaker heb bedacht, maar het uiteindelijk toch niet deed. misschien kan je jezelf belonen, als het je een keer is gelukt om de dwang te negeren. heb je er al met vrienden over gesproken? met 1 iemand die je echt vertrouwd. vaak is het moeilijker om ergens over te praten met je familie dan met vrienden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |