Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2013, 20:30
Starbucks-
Starbucks- is offline
Hallo allemaal, ik heb twee vraagstukken waar ik echt niet uitkom. Ik kan er een half uur naar staren maar het kwartje valt niet.

Het gaat om de (zie afbeelding) opgaven 2 en 3.

Hoe vind ik de andere structuur-isomeren van deze stof? Ik heb gewoon wat geprobeerd met het O atoom te verplaatsen, ergens een dubbele binding openbreken (zodat ik het O-atoom op het eind kon plaatsen met een H-atoom eraan vast) en nog iets, maar volgens mij mag dat niet eens?

Bij vraag 3 heb ik de neiging om te zeggen dat er wel stereo-isomeren mogelijk zijn omdat in het ruimtelijk getekende molecuul geen dubbele binding te zien is. Aan de andere kant wordt er ook iets gezegd over dat stereo(?)-isomeren alleen mogelijk zijn als het C-atoom aan drie andere atoomsoorten is verbonden

Iemand? Ik zie door de bomen het bos niet meer, de uitleg in het boek is ook best vaag
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg skk.jpg (129.8 KB, 69x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2013, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Hoe vind ik de andere structuur-isomeren van deze stof? Ik heb gewoon wat geprobeerd met het O atoom te verplaatsen, ergens een dubbele binding openbreken (zodat ik het O-atoom op het eind kon plaatsen met een H-atoom eraan vast) en nog iets, maar volgens mij mag dat niet eens?
Dat mag inderdaad niet. Je kan trouwens ook een alcohol maken met de structuur formule die gegeven is.

Edit:

Tenminste, dat denk ik *gaap* brb.

Edit2:

Je krijgt o.a. propanon . Je kan ook een dubbele binding met de O maken. (Geen alcohol dus, my bad).

Laatst gewijzigd op 28-01-2013 om 21:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten