Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2012, 19:23
dennis018
dennis018 is offline
Ik vroeg me af, ik heb vorige maand toen het bij de AH in de aanbieding was voorgebakken kipschnitzels gekocht (zijn per 2 verpakt)
en heb 1 pak toen opgegeten en 1 pak ingevroren..
nu had ik vandaag weer trek in kipschnitzels dus ik trek de vriezer open en maak ze klaar...
(ik ging er gewoon vanuit dat ik ze in kon vriezen)

nu staat er op de verpakking '' let op dit product is bevroreren geweest''

maar heb ze inmiddels al gegeten en tja de smaak was beetje smaakloos geworden leek t wel...

maar nu vraag ik me af, kon ik dit product eigenlijk wel invriezen en zo nee kan het nu kwaad nu ik het toch gegeten heb???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2012, 20:35
Miekje*
Miekje* is offline
Nee, ik denk niet dat het kwaad kan, alleen dat het de smaak niet ten goede komt (zoals je zelf ook al gemerkt hebt, zo te lezen.) Als het al bevroren is, lijkt het me inderdaad sowieso niet handig om het nog een keer in te vriezen.
Oud 30-12-2012, 20:39
dennis018
dennis018 is offline
nja ik kocht ze gewoon ''ontdooid'' (maar voordat ik ze kocht waren ze blijkbaar dus al ingevreoren geweest) - ik heb ze toen heringevroeren thuis zonder dat ik wist dat ze al eerder waren ingevroren want tja kipfilet enzo vries je ook gewoon in...

maar daar om vroeg ik me af omdat het er zo nadrukkelijk opstond of t kwaad kan ....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 20:42
Verwijderd
In principe moet je dingen geen twee keer invriezen is mij altijd verteld door mijn moeder
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 21:58
bloodyb
bloodyb is offline
Ja je gaat nu binnen 24 uur dood!!! Maar serieus, kwamen ze uit de koeling of uit de diepvries? Wat je uit de koeling haalt kan je meestal thuis in de diepvries gooien (staat op de verpakking). Wat je in de winkel uit de diepvries haalt kan ook in de diepvries maar niet als het al ontdooid is geweest. En dat is een beetje vreemd. Volgens jouw verhaal hebben ze het in de super laten ontdooien! Dan zouden ze het volgens mij niet meer mogen verkopen! Maar als je er niet ziek van wordt is er niks aan de hand.
Oud 30-12-2012, 22:11
Verwijderd
bij ah vlees staat het sowieso wel op de achterkant 'dit product is geschikt om thuis in te vriezen' of 'dit product is niet geschikt om thuis in te vriezen' . Als het er niet geschikt voor is, wordt het er niet giftig van ofzo, maar de smaak gaat achteruit.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 22:24
dennis018
dennis018 is offline
k kocht het in de koeling, maar bleikbaar was het al een x ingevroren...
en is het dus niet geschikt voor invriezen wat ik dus wel gedaan heb..
maar dan zou je er dus niet ziek van worden, maar gaat alleen dus de smaak achteruit zeg maar? (miss dat het daarom op zo ''smakeloos'' was)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 23:06
Em.
Em. is offline
Je gaat niet dood omdat je dingen invriest. Invriezen kan wellicht dat vlees wat meer 'kapot' maken en dat de structuur en smaak daarmee wat achteruitgaat (tenminste, dat kan ik me nog wel voorstellen), dat soort dingen, maar het veroorzaakt geen chemische reacties waardoor je giftige stoffen krijgt of wat dan ook. En bacteriën en virussen en schimmels en al dat soort spul houden niet zo van ingevroren worden, dus wat dat betreft kan invriezen ook geen negatieve invloed hebben.
Oud 31-12-2012, 09:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik dacht dat heel veel vlees uit de supermarkt al een keer ingevroren is geweest, voordat ze het in de koeling leggen.

Ik let er vooral op dat ik vlees niet eerst op kamertemperatuur heb laten komen, om het daarna weer in te vriezen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2013, 09:38
bloodyb
bloodyb is offline
Vlees wat in de koeling ligt is volgens mij niet bevroren geweest.
Oud 02-01-2013, 18:34
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Vlees wat in de koeling ligt is volgens mij niet bevroren geweest.
@iedereen thx voor jullie replys heb het overleeft haha!!!

nou was vanmiddag bij de ah. en dan moet je maaris kijken want ze hebben verse kipschinitzels en kopkrokant in de aanbieding en op beide staat dat het al bevrorern is geweest!! en dus niet voor invriezen is
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 21:37
maria kurdi
maria kurdi is offline
invriezen kan maar goed verpakken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 22:35
Wouter567
Wouter567 is offline
Werk bij een keurslager, je kan het nog een keer invriezen maar als je het niet vacumeerd is het niet lekker
Helaas dat die schnitzel niet zo lekker was maar je leeft gewoon nog dus so what
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten