Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2013, 15:46
Floriske
Floriske is offline
hey allemaal, ik ben een jongen van 15 en ik heb een paar maanden geleden ontdekt dat ik een kale ronde plek heb op mijn hoofd, en alles wijst erop dat dit Alopecia Areata is. nu durf ik nergens meer naartoe want ik schaam me heel erg, en doe mijn haar op school zo naar achteren dat je het niet ziet maar toch ben ik bang. Ik denk dat het toch beter is als ik het er maar helemaal afhaal of moet ik het zo lang mogelijk blijven camoufleren? ik heb echt tips nodig en niet van ga naar de dokter want ik weet al wat het is en er is geen behandeling voor. het kan binnen maanden tot jaren weer teruggroeien maar ook weer uitvallen.
ik dacht eraan om gewoon kaal (glad) te gaan maar dat ziet er denk ik niet uit en ik weet niet of ik dat durf...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2013, 15:59
DAH
DAH is offline
A. Je haar laten groeien
B. Hoofddeksel
C. Kaalscheren, zodat het niet zo glad is als het hoofd van Herman den Blijker.
Je haar laten groeien is een proces wat een tijd duurt. Hoofddeksels kun je niet overal dragen. Kale kop is kale kop. Hoe groot is die plek en waar precies?
Oud 22-01-2013, 16:02
Floriske
Floriske is offline
Dank je voor het antwoord

gewoon millimeteren gaat niet want dan zie je op een plek dat het daar gewoon helemaal glad is. dus als ik het erafhaal moet het glad denk ik... het zit op mn achterhoofd en is zo groot als munt van twee euro.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 16:20
Verwijderd
Ik zou wel naar de dokter toe gaan, eerlijk gezegd. Straks is het iets anders en kan de dokter er wel wat aandoen/voorkomen dat het erger wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 16:58
Elin3
Elin3 is offline
Voor een plek ter grote van een munt zou ik niet mn hele hoofd kaal scheren. Laat de rest gewoon iets langer groeien en probeer dat er strategisch over te plaatsen.
Oud 22-01-2013, 19:08
Verwijderd
Of het is eigenlijk stiekem gewoon een schimmelinfectie waar de dokter je wel wat tegen kan geven. Dat komt een stuk meer voor dan alopecia areata. Waarom zo'n aversie om naar de dokter te gaan terwijl je het wel erg genoeg vindt om te overwegen je hoofd kaal te scheren?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 19:20
Vowel
Vowel is offline
Je bent níet naar de dokter geweest, maar weet wél wat er met je aan de hand is? Lijkt me sterk.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 16:31
Floriske
Floriske is offline
ik denk dat ik zaterdag naar de dokter ga ja. ook al denk ik zeker dat het AA is..

maar ik ga over een paar maanden met school op werkweek naar Rome als het dan niet dichtgegroeid is wat moet ik dan doen? gewoon proberen het te blijven bedekken ofzo?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 17:56
Verwijderd
Hoe weet je dat zo zeker dat het AA is ?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 17:58
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat ik zaterdag naar de dokter ga ja. ook al denk ik zeker dat het AA is..

maar ik ga over een paar maanden met school op werkweek naar Rome als het dan niet dichtgegroeid is wat moet ik dan doen? gewoon proberen het te blijven bedekken ofzo?

alvast bedankt
Kijk eerst maar eens wat de dokter te zeggen heeft voordat je je druk gaat maken over 'over een paar maanden'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten