Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2013, 22:29
Winkelvanbreda
Winkelvanbreda is offline
Hebben jullie ervaring met online boodschappen bestellen, Zoja hebben jullie daar positieve ervaringen aan over gehouden of negatieve?

En weten jullie ook welke bedrijven dit allemaal doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2013, 10:32
Verwijderd
Marktonderzoekje? ^^

De Carrefour in België biedt het aan, de eerste keer is het gratis, daarna kost het iets van 4,50 euro bij een bestelling onder de 150 euro. Dat wordt niet aan huis geleverd overigens, maar moet je afhalen bij een winkel. Ik denk dat ik dit wel eens ga gebruiken als het een drukke periode is, rond Kerst ofzo en niet te prijsbewust hoef te zijn.

AH biedt het aan, levering aan huis zelfs. Ze hebben ook ophaalpunten, maar dat zijn er nog maar weinig. Verder ben ik daar allemaal niet zo van op de hoogte, want ik woon niet in Nederland, dus dat is allemaal niet zo handig.

Verder ken ik er geen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 20:59
igfy
igfy is offline
De AH biedt het aan, maar volgens mij niet bij ons in de buurt. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Als ik een baan en gezin zou moeten combineren en ik zou redelijk goed verdienen, zou ik het wel overwegen, maar nu is dat niet het geval.
Oud 26-01-2013, 06:47
Verwijderd
Ik woon direct naast een supermarkt, dus heb het niet nodig. Ik weet dat ah het doet maar niet in mijn postcode. Ook als de supermarkt verder weg zou zijn, zou ik het denk ik niet gebruiken, want ik vind het wel prettig om te zien wat ik koop, vooral bij versproducten. Wel overweeg ik om bepaalde speciale dingen via internet te bestellen. Maar dat is juist omdat de supermarkt die niet heeft en ik ze ook bij de toko niet kan vinden.

Het lijkt me vooral handig voor ouderen en langdurig zieken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 07:46
Verwijderd
Ik denk dat vooral het ophaalsysteem handig is als je een heel drukke periode hebt en geen tijd om zelf in de winkel te gaan rondhangen en kiezen. Dan kies je een dag en een uur uit (dat is dan bijvoorbeeld tussen 11 en 12, dus dat is niet zo stipt) en als je er langs komt, stoppen, ophalen en in de auto gooien, klaar. Ook heel handig als je jezelf niet wilt blootstellen aan verleidingen in de winkel, als je altijd met veel meer thuiskomt als de bedoeling was. En natuurlijk is het een redding als het tegen een feestdag loopt en je niet zo goed bent in het omgaan met heel veel mensen tegelijk in een winkel ^^

Thuisbezorgen lijkt me inderdaad het handigst voor de zieken en ouderen of als je druk thuis bent. Als je het druk hebt met rondrijden en ergens anders werken, dan is het niet zo nuttig dat je op een bepaald tijdstip thuis moet zijn en zitten wachten op de levering. Maar als je kleine kinderen hebt waarmee je niet zo simpel even heen en weer naar de winkel kunt of je hebt een zaak thuis of van die dingen, dan lijkt me dat thuisbezorgen weer handiger is.

Ik denk dus dat een winkel die toestaat online te bestellen er goed aan doet beide mogelijkheden aan te bieden.

Laatst gewijzigd op 26-01-2013 om 07:57.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 08:17
igfy
igfy is offline
Een ophaalsysteem, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is inderdaad meer iets voor drukke mensen.
Oud 26-01-2013, 21:01
Verwijderd
Wij bestellen heel vaak . Ik woon in een studentenhuis en wij bestellen een keer in de zoveel tijd bij de AH. De voordelen voor ons zijn gewoon heel groot: Er hoeft geen auto geregeld te worden en niemand hoeft het voor te schieten, het kan direct van de huisrekening betaald worden. Wij bestellen dan ook meestal meteen zo;'n 15 kratten bier, allemaal schoonmaakmiddelen, olijfolie, toiletpapier. Praktisch alles wat je nodig hebt en dan in enorme hoeveelheden. Nog makkelijker is dat de AH vervolgens oude bierkratten weer meeneemt , dus die hoeven we ook niet apart weer naar de supermarkt te brengen. Gaat overigens altijd heel soepel
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bestelde wel eens bij de AH als ik een feestje gaf. Ik heb geen auto en al die frisdrank en kratten bier lopend of met de fiets meenemen is niet heel handig. Ik vond het op zich prima alleen wel onhandig dat ze alles in die kratten doen waar je dan weer mee blijft zitten. Voor incidenteel is het dus niet heel handig vind ik. Tegenwoordig vraag ik m'n moeder of ze eerder komt met de auto of ik mail m'n boodschappenlijst naar haar en dan haalt zij het
Oud 27-01-2013, 18:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik bestel nooit boodschappen. Ik heb een auto waarmee ik mijn wekelijkse boodschappen doe en kies graag zelf welk exemplaar ik koop (fruit zonder plekjes en zo). En ik vind het altijd zonde om bezorgkosten te moeten betalen en thuis te moeten zijn voor bezorging. Van de optie tot afhalen had ik nog niet gehoord, maar dan kan ik net zo goed zelf de boodschappen doen, zoveel extra tijd kost dat niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:31
Verwijderd
Zoveel extra tijd kost dat niet? Dan weet jij wel precies wat je nodig hebt, waar het staat en kom je op tijden dat er geen hond aan de kassa staat ^^
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Mutant: dat klopt, dat kien ik meestal wel zo uit.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Zoveel extra tijd kost dat niet? Dan weet jij wel precies wat je nodig hebt, waar het staat en kom je op tijden dat er geen hond aan de kassa staat ^^
Nou, zo raar is dat toch niet ? Als ik naar de supermarkt ga heb ik gewoon een lijstje met wat ik moet hebben en dan pak ik dat en ga ik afrekenen. Meestal ook nog met zelfscanners en daar staan nooit rijen, dus dan ben je echt niet zoveel tijd kwijt hoor
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:54
Verwijderd
Nou, ik heb ook meestal wel een lijstje met wat nodig is, maar ik weet niet altijd wat ik nog zou willen hebben om te gaan maken. Ik weet niet op voorhand wat ik een hele week ga maken ofzo, dus dan kijk ik rond in de winkel of ik een idee krijg, dat kun je dan ook via de site. En als ik iets nieuws heb bedacht om te maken, dan weet ik vaak ook niet precies waar dat staat (kervel bijvoorbeeld), dus dan moet ik dat gaan zoeken en vergelijken als er meerdere exemplaren van zijn. En ik ga bijna altijd in winkels met selfscan en zelfs daar staat het wel eens aan te schuiven (ook terwijl ik drukke uren vermijd).
Als ik een paar specifieke dingen nodig heb, dan duurt het inderdaad niet zo lang, maar ik ben dan ook maar één persoon die niet veel meer eet. Als je een groot gezin hebt en fulltime werkt en beperkter bent in de uren dat je kunt gaan denk ik dat je veel meer tijd kwijt bent, zeker in drukke periodes als Kerst.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:58
Verwijderd
Ik heb hier werkelijk nog nooit moeten wachten bij de zelfscan ook niet met kerst, drukke uren of welke feestdag dan ook. Maar goed, dat is natuurlijk ontzettend supermarkt-afhankelijk. Ik zorg er ook gewoon voor dat ik een goede supermarkt uitkies, want er zitten hier toch duizend in de omgeving. En ik heb nooit zin om te wachten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 07:26
Verwijderd
Maar als je niet precies weet wat je nodig hebt, ben je met dingen op een website uitzoeken toch net zo lang bezig als met dingen in een winkel uitzoeken? Dan bespaart het niet echt tijd meer
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 09:49
Verwijderd
Mja, maar dat kun je in bed doen ofzo. Of je slaat een boodschappenlijst op en gaat weer verder op een ander moment. Of (ik denk dat dat mogelijk is) als je op de bus of de trein zou zitten (met een smartphone of tablet).
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 12:45
Verwijderd
Bij de zelfscan heb ik ook nog nooit hoeve wachten

Ik heb nog nooit besteld. Maar vind het wel goed dat het kan.

Pin je dan aan de deur of van te voren al?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 08:42
Missy
Missy is offline
Citaat:
Een ophaalsysteem, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is inderdaad meer iets voor drukke mensen.
Volgens mij wordt dit eerdaags ook bij een nieuwe Albert Heijn geintroduceerd.
http://nos.nl/op3/video/398287-onlin...f-ophalen.html
Reageren

Regels voor berichten