Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2013, 17:15
meen
meen is offline
Hallo,
voor een onderzoek zou ik graag willen horen wat zou je niet meer kunnen doen als je geen stufi meer zou ontvangen. Ben benieuwd naar jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2013, 17:22
Verwijderd
Wat mensen persoonlijk dan niet meer kunnen? Je onderzoek gaat ver het effect van stufi afschaffen?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2013, 17:30
meen
meen is offline
studie of persoonlijk maakt niet zoveel uit, bijvoorbeeld dat je dan haast verplicht bent thuis te wonen of geen band krijgt met huisgenoten die belangrijke vrienden kunnen worden. Het wordt uiteindelijk een fotoserie met de voor - en na situatie zeg maar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2013, 17:37
Verwijderd
Veel mensen zouden überhaupt niet starten.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2013, 18:28
meen
meen is offline
en als het gedurende je studietijd je stufi wegvalt?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 09:24
Verwijderd
Dan zou ik niet meer kunnen leven . Als in, ik betaal mijn boodschappen er gewoon van. Thuis wonen kan ook niet, want zonder stufi heb je ook geen reisproduct meer, en zonder reisproduct is het niet te betalen om van mijn huis naar mijn studie te reizen. Dus dan zou ik stoppen met studeren, bij mijn ouders gaan wonen denk ik
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 09:32
Verwijderd
Stoppen inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 10:19
Verwijderd
Ik zou er gewoon wat meer bij zijn gaan werken. Sterker nog, dat is wat ik in feite gedaan heb toen ik na vier jaar geen recht op stufi meer had
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 11:33
huntingyade
huntingyade is offline
niet beginnen / stoppen met de opleiding. het reizen is geen probleem maar de studie betalen wel.
persoonlijk zou het mij ook heel erg treffen. het zou een heel stuk moeilijker en duurder worden om naar mijn vriendin te gaan. en ik zou een stuk minder geld in de maand hebben
Oud 18-08-2013, 12:46
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Ik ben afgestudeerd, maar ik zou mijn koopkracht sterk zien dalen. Ik zou schoolboeken niet of 3e hans gaan aanschaffen. Ik zou een school kiezen die niet zozeer het hoogste slagingspercentage heeft per eindexamenkandidaat (goede scholen) maar een school kiezen waar studenten gemiddeld de kortste looptijd hebben van begin tot einde.

Sommige scholen hebben moeilijke tentamens, kwalitatief goed, en van alle afstudeerders dan ook veel die het halen met hoge cijfers, maar in ruil daarvoor lopen ze vóór hun afstudeerproject vertraging op. Echter, zonder stufi wil ik die vertraging niet, dat wordt me te duur. Dan maar makkelijkere tentamens en dat nominaal doen en afstuderen een keer opnieuw (of met een lager cijfer).

Mogelijk niet beginnen met de opleiding of een deeltijd variant doen indien mogelijk waarbij ik gewoon kan werken. Een vervolgopleiding zou ik uitsluiten, immers gaat dat dan wel zo duur worden. Ik woon aardig dicht bij de grens dus mogelijk dat in Belgie zou gaan studeren, waar een studie velen malen goedkoper is.

Het huis uitgaan zou nagenoeg onmogelijk worden. Ik denk dat velen dat met mij zullen delen. Niet al te best voor de woningmarkt. Gelukkig is die vrij stevig op dit moment. *kuch*.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 19:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou een andere afstudeerrichting zijn gaan doen die duaal is en dus betaald krijgt zodat ik maar een jaar fulltime hoefde te studeren. Maar wel op kamers want anders kwam ik nooit op tijd op stage.
Reageren

Regels voor berichten