Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2013, 17:52
ralph94
ralph94 is offline
Hallo,

Ik zit op voetbal en ik had wat vraagjes..

Ik ben 1 meter 85 groot en ik weeg ongeveer 66 kilogram, dat is dus aan de lichte kant voor mijn lengte. Ik ben niet echt de snelste en dat is wat mij best dwarszit om het maximale uit mijn sport te kunnen halen. Ik speel op redelijk hoog niveau en omdat ik niet echt snel ben speel ik heel erg weinig.

Ook weeg ik niet zoveel, en ik wil natuurlijk niet ongezond aankomen maar bestaat er ook zoiets als gezond aankomen? Zodat ik misschien meer kracht uit kan oefenen tijdens een wedstrijd?

Dat waren mijn twee punten eigenlijk..

Groeten, Ralph.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 17:55
Pluis
Pluis is offline
Vragen over voeding moet je in een ander topic stellen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1866150

Verder zul je voor je snelheid toch echt vooral veel moeten trainen. En dan niet alleen de trainingen, maar ook zelf in je vrije tijd hardlooptrainingen. Als je vastloopt op de kracht van je benen is krachttraining een goede optie.
Oud 30-01-2013, 18:00
ralph94
ralph94 is offline
Ja, maar als ik krachttraining doe voor mijn benen, verlies ik toch ook veel explosiviteit? Dat kan ik dan ook weer niet echt missen. Maar ik mis inderdaad wel meer spierkracht in mijn benen dan in de rest van mijn lichaam..

Maar wat voor hardlooptraining dan precies, en hoe vaak en hoeveel?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 18:05
Pluis
Pluis is offline
Hoezo verlies je dan explosiviteit? Dat haal je juist uit je anaerobe vermogen, en dat train je met krachttraining.

Wat betreft hardlooptraining zijn er overal op het internet schema's te vinden. bijvoorbeeld hardloopschema.nl, gevonden met een snelle googlezoekactie. Hierop kan je zo te zien ook trainen op snelheid.
Oud 30-01-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar als ik krachttraining doe voor mijn benen, verlies ik toch ook veel explosiviteit? Dat kan ik dan ook weer niet echt missen. Maar ik mis inderdaad wel meer spierkracht in mijn benen dan in de rest van mijn lichaam..
Nee.
Citaat:
Maar wat voor hardlooptraining dan precies, en hoe vaak en hoeveel?
Hoevaak doe je het nu? Waarschijnlijk gewoon helemaal niet. Probeer eens een uurtje per dag te joggen en af en toe sprintjes te trekken. Je merkt het automatisch als het beter gaat en dan doe je het meer.

En als je op hoog niveau voetbalt dan is er ongetwijfeld een trainer ergens die je ook wat tips kan geven.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 19:02
reffear
reffear is offline
Dat klopt, ik hardloop nooit, omdat ik 4 keer in de week voetbal. Maar wordt ik van joggen ook echt sneller of krijg je daar alleen een betere conditie van?

En krachttraining, is dat voor mijn benen alleen te doen met fitness?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 19:18
Pluis
Pluis is offline
Als je conditie beter wordt, kun je ook je snelheid trainen. Bijvoorbeeld je vaste rondje van 5 km steeds sneller lopen. Of intervaltraining doen met sprintjes (lantaarnpalen tellen bijvoorbeeld: 2 rennen, 1 sprinten, 2 wandelen en dan weer 2 rennen enz.)
Oud 30-01-2013, 19:34
ralph94
ralph94 is offline
dankje voor de tips .

Ja mijn conditie is opzich al redelijk goed, alleen ik mis gewoon snelheid en kracht.. terwijl mijn lengte en gewicht niet zouden hoeven te lijden tot sloomheid..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 22:41
DAH
DAH is offline
Sprinten, hardlopen en fietsen, drie dingen die helpen om sneller te worden. Het werkt voor mij.
Oud 11-02-2013, 20:01
imane1080
imane1080 is offline
ik doe ook voetbal maar omdat ik nu elke weekend met mijn vrienden in het bos ga lopen ben ik nu een van de snelste in mijn ploeg en mijn conditie is heeeel goed
je moet het zeker eens proberen.
groetjes

Regels voor berichten