Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2013, 16:17
ingeeee
ingeeee is offline
Hallo allemaal,

Ik ben Inge, een journalistiek student uit Tilburg. Ik studeer binnenkort af in de richting "tijdschrift" en doe daarom onderzoek naar tijdschriften en dyslexie. Ik hoop erachter te komen of tijdschriftenmakers iets kunnen doen om het lezen van tijdschriften gemakkelijker te maken voor mensen met dyslexie. Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, ben ik op zoek naar dyslectici die een korte enquête voor me willen invullen. Vanzelfsprekend zijn tips en opmerkingen over tijdschriften ook hartstikke welkom!

Wie wil helpen, vindt de enquête hier: http://ingebeekmans.blogspot.nl/

Alvast bedankt!
Inge
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2013, 19:01
konijntje95
konijntje95 is offline
gedaan
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 19:04
ingeeee
ingeeee is offline
Dankjewel Konijntje95! Als ik een enquête voor jou in kan vullen of iets anders voor je kan doen, hoor ik het graag ; )
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 19:43
Axel11
Axel11 is offline
Welkom!

Dit soort topics past beter op Studiezaken. Ik verplaats het daarheen voor je.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:19
Ieke
Ieke is offline
Gedaan. Ik vraag me alleen wel een beetje af naar de verdere onderbouwing. Is het aangetoont dat dyslecten bepaalde tekststructuren beter lezen dan anderen? Ik heb eigenlijk ook altijd normale formaten tentamens willen hebben, die extra grote vond ik helemaal niks.
Oud 10-02-2013, 16:34
ingeeee
ingeeee is offline
Thanks! Er zijn wel een paar lettertypes die speciaal voor mensen met dyslexie ontworpen zijn, maar of die lettertypes ook echt beter te lezen zijn, is volgens mij nooit bewezen. Er wordt echter wel gedacht dat schreefloze letters (bijvoorbeeld Arial) gemakkelijker te lezen zijn. Dat er zoveel onduidelijk is, is precies de reden dat ik dit onderzoek doe. Als 1 tekst extreem veel punten krijgt, is die tekst blijkbaar beter te lezen dan anderen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 15:18
Ieke
Ieke is offline
Ik vond er 2 wat minder dan de rest, maar verder maakte het me weinig uit eigenlijk.
Oud 13-02-2013, 22:45
ingeeee
ingeeee is offline
Wat grappig is, is dat de twee teksten die jij het slechtst vond samen met een andere tekst overduidelijk de laagste cijfers krijgen. Vergeleken met de andere teksten scoren die drie teksten extreem slecht. Ik weet nog niet echt waarom zoveel mensen die teksten zo vreselijk vinden, maar ik weet dus wel dat dyslectici die teksten minder goed kunnen lezen dan andere teksten. Dat is al een heel interessant resultaat voor mij!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 13:36
nightrise
nightrise is offline
Ingevuld,over schreef(loze) lettertypes voor dyslexten zijn onderzoekers er nog niet helemaal uit.
De een zegt met de ander zonder schreef.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten