Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een school mag bepaalde eisen stellen, maar over je houding vind ik persoonlijk een vreemde gezien het feit dat je het wilt en niet moet. Is er een vavo in de buurt? Die nemen je ongetwijfeld aan. Maar daar heb je ook zelfstandigheid heb ik me laten vertellen. Maar dat is sowieso iets dat een vwo leerling moet kunnen. Je kunt het ontwikkelen, so no worries there. Edit: En anders je ouders laten bellen voor een afspraak met school. Dan gaan jullie met zijn allen om de tafel om erover te praten. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb al verschillende mails heen en weer gestuurd met de decaan en heb ook uitgelegd dat ik het graag wil en dat ik wel gemotiveerd ben en dat ik mijn houding wil aanpassen.
Hieronder een aantal reacties van de decaan op mijn mails: "Ik heb je vraag besproken met een aantal collega's. Zij zijn unaniem van mening dat je bij ons op de havo niet voldoende hebt laten zien en niet voldoende hebt gepresteerd om toegelaten te kunnen worden tot onze vwo. Dit heeft bijvoorbeeld te maken dat je tijdens het maken van je profielwerkstuk niet de onderzoekende en pro-actieve houding hebt laten zien die wij van een vwo'er verwachten, maar ook dat de verschillende docenten (waaronder ikzelf) de indruk hebben dat je niet de excellente havo-leerling was die wij toen zouden hebben gelaten op het vwo." "Je geeft namelijk aan dat je spijt hebt dat je niet gelijk naar het vwo bent gegaan, maar daar ligt nou net het punt: wij hebben het er vorig jaar al over gehad of je toelaatbaar zou zijn tot het vwo en toen hebben de docenten een unaniem negatief advies daarover gegeven. Dat doen ze niet alleen op grond van je resultaten, maar ook op je houding, het kwaliteit van het werk dat je in de klas (en je profielwerkstuk) leverde en ga zo maar door. Wij hebben dus op grond van het totaalbeeld vorig jaar deze beslissing genomen. Dat maakt ook dat ik nu geen nut zie om het gesprek aan te gaan, wij weten als school daar immers de uitkomst al van (en dat zou oneerlijk ten opzichte van jou zijn). " |
![]() |
|
Er zijn toch meerdere middelbare scholen dan deze die je nu afwijst? Misschien kun je het eens bij een andere proberen, wellicht vinden die het wél genoeg als je met een 7 gemiddeld en een motivatiebrief aankomt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat is inderdaad wel een goed idee, er zijn nog twee andere scholen in de buurt maar ik vraag mij af of het niet raar is om daar het vwo te gaan doen als ik nooit op die school heb gezeten. Waarschijnlijk vraagt de contactpersoon van de andere school waarom ik het niet op mijn eigen school heb geprobeerd.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als ik jou was zou ik voor volwassenonderwijs gaan, of kijken wat de mogelijkheden zijn met thuisstudie vwo.
Als je al je examen hebt gedaan en op het hbo les hebt gehad wordt je waarschijnlijk helemaal knettergek als je weer teruggaat naar de manier van lesgeven van een middelbare school en tussen mensen zit die met totaal andere dingen bezig zijn.
|
Als het nog mogelijk is om je propedeuse op het HBO te halen zou ik dat doen, dan kan je volgend jaar naar de universiteit.
Als dat niet meer mogelijk is zou ik de vavo doen. Daar kan je met een 7 gemiddeld als het goed is 5 en 6 vwo in 1 jaar doen. Dan ben je als je op de universiteit komt hooguit 1 jaar ouder dan de rest.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
MBO is niks voor mij.. toch naar HAVO? naomidonders | 3 | 06-11-2016 11:02 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
artikelen Mankoe | 2 | 29-01-2006 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iederwijs Jochem12 | 102 | 14-04-2005 11:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs Balance | 57 | 08-01-2004 14:28 | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 |