Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2013, 13:21
joey10076
joey10076 is offline
hallo mensen.

ik ben me net kapot geschrokken.
ik heb een paars vlekje op me balzak met daarom heen een rood stukje.
is dit een bloeduitstorting of moet ik me heir werkelijk druk om gaan maken.
ik ben een beetje bang er van geworden het is een paarst bultje
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 13:39
Martiño
Martiño is offline
Waarschijnlijk een kleine bloeduitstorting of een puistje/talgkliertje/haarzakje, iets in die richting, niets om je druk om te maken. Het zou misschien nog een insectenbeet kunnen zijn maar gezien de tijd van het jaar lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Je zou naar de huisarts kunnen gaan als je je écht zorgen maakt, maar zo lang het gewoon een klein paars/rood vlekje is dat denk ik niet nodig. Waarschijnlijk trekt het vanzelf weg.
Oud 13-02-2013, 13:47
joey10076
joey10076 is offline
oke.
ik kijk het een maandje aan ofzo en als er nou egt iets niet goed gaat dan zal ik tog de huisarts raadplegen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 13:53
Martiño
Martiño is offline
Zo lang er voor de rest geen klachten zijn en het niet opeens erg groeit zou ik me niet druk maken, over een maand ben je het al vergeten. Probeer het gewoon te negeren, waarschijnlijker is de stress die je nu ervaart schadelijker dan dat vlekje.
Oud 13-02-2013, 14:02
joey10076
joey10076 is offline
weet ik maarja ik ben 13 en weet niet zoveel over die dingen zat eik ook aan een bloetuitstorting te denken en als ie er over een maand nog zit prik ik hem lek.
ik vind donker paarst maar een vieze kleur
maar ff zonder grapjes het is denk ik geen puistje want hij is egt paars donker paars zeg maar
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 15:02
joey10076
joey10076 is offline
ik heb de volgende aandoening gevonden Angiokeratoomer staat allleen nergens dat ze vanzelf weg gaan wel over behjandelingen enzo maar gaan ze vanzalf weg
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 15:02
joey10076
joey10076 is offline
ik loop namelijk liever niet me hele leven er mee rond
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 15:34
Martiño
Martiño is offline
Je moet niet aan zelfdiagnose gaan doen. Lijstjes van symptomen is zinloos als je geen arts bent, daarnaast ga je je alleen maar meer druk maken, want je herkent altijd wel een paar symptomen en ga je jezelf er van overtuigen dat je allerlei enge ziektes hebt. Dus hou er gewoon mee op en maak je niet zo druk.

Ga iets anders doen en hou je niet bezig met dat vlekje. Het is waarschijnlijk niks ernstigs.
Oud 13-02-2013, 16:48
mr.sven
mr.sven is offline
ik zou toch even naar de dokter gaan t zou een tekenbeet kunnen zijn ookal is het raar voor de tijd van het jaar maar toch mogelijk. het rode eromheen zou een teken van lymfe (hoe je het ook schrijft) kunnen zijn. ik wil je niet bang maken maar ik zou ff langs de dokter gaan voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 17:01
Elin3
Elin3 is offline
Ik zou er zelf lekker van af blijven, niet prikken dus! Echt niet doen, laat dit aan iemand over die er verstand van heeft. Zit het er over twee weken nog, dan gewoon even mee naar de huisarts. Ga jezelf alsjeblieft niet bang maken met allemaal ziektes die je op internet kan vinden, want er is een kleine kans dat jij precies hebt wat je vind. Als het niet vanzelf weggaat, ga dan naar je huisarts, die weet wel waar hij het over heeft en wat ertegen te doen valt.
Oud 13-02-2013, 17:48
Martiño
Martiño is offline
Met een scherp object in je balzak prikken is inderdaad geen goed idee

@mr.sven: een tekenbeet in de winter, op het scrotum? Zoals ik al zei: het kan wel een insectenbeet zijn, maar een teek is erg onwaarschijnlijk, tenzij TS recent in een warm land is geweest en daar halfnaakt rond heeft gelopen, het is wel erg vergezocht.
Oud 13-02-2013, 20:00
Verwijderd
Verder lijkt de ziekte van Lyme me ook niet echt voor de hand liggend. Ten eerste is dat namelijk omdat de teek dan allang weg is en je dus vaak niets ziet behalve de rode ringen én omdat je bij Lyme echt rode ríngen hebt dus. Niet een bultje met iets roods eromheen...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 20:06
joey10076
joey10076 is offline
weet je wat jonmgens ik laat hem gewoon zitten en als er meer komen of hij blijft zitten te lang dan kan ik altijd nog gaan en het is koud dus ziekten van lyme lijkt me raar.
ik hou me der gewoon niet mee bezig want me druk maken om een paarsvlekje van 2mm
is ook niet egt normaal
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten