Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2013, 18:26
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Hoi allemaal,

ik heb een vraagje: mijn voorste kruisband is afgescheurd en mijn orthopeed vertelde dat er nu twee mogelijkheden zijn: fysiotherapie (en dan verder zonder kruisband) of een reconstructie. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een van de twee en mij wat meer kunnen vertellen over de voor- en nadelen daarvan? Vind het namelijk best lastig allemaal. Ik wil graag alles weer kunnen, zonder klachten en zonder verdere beschadigingen (ben de helft van mn meniscus al kwijt hierdoor), maar zo'n operatie lijkt me ook geen kleinigheid.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 19:37
Macrador
Macrador is offline
Als je nog jong bent en serieus wilt sporten is een reconstructie toch wel handig.
Heeft de arts daar niks over gezegd?
Oud 05-01-2013, 10:27
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Hij heeft gezegd dat ik zonder kruisband in principe alles kan, behalve contact- en draaisporten. Hardlopen kon bv. wel, zei hij. Maar de fysio was het daar niet mee eens: hij zegt dat ook dat lastig zal zijn (grote kans om bij een onverwachte beweging er weer doorheen te schieten) en dat ik altijd zou moeten nadenken bij hoe ik loop enzo. Dus ja.. Ik wil graag weer voetballen (niet tegen elke prijs, overigens) en wil ook graag oud worden zonder verdere klachten (als het even kan;p) Daarom neig ik meer naar een operatie, maar ik zie wel op tegen de lange revalidatie (met studie, werk e.d.). Ik vroeg me af hoe andere mensen dat hebben ervaren en of er ook mensen zijn die niet geopereerd zijn (en hoe dat dan gaat)?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 19:58
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
heee! Ik krijg binnekort ook een kruisband operatie! Ik kijk er erg naar uit omdat ik dan weer kan sporten waar ik superveel van hou! Als je veel sport, zou ik sowieso voor een operatie kiezen, anders kan je nooit meer sporten, omdat het een grote kans is dat je er dan doorheen gaat Byebye, xx
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 20:00
Pluis
Pluis is offline
Ik heb dit weekend een artikel gelezen in een medisch vakblad waarin staat dat het niet zo veel uitmaakt of je het nou snel laat opereren of niet. Alleen als je knie echt instabiel is heeft het zin om vroeg te opereren.

Regels voor berichten