Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2013, 13:14
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Hoi allemaal,

Ik ben een simpele HBO-er die binnenkort hoopt af te studeren. Ik heb echter nog een vak openstaan omdat ik dat vak 2 jaar geleden heb laten schieten (docent was altijd ziek, vervangster was totale chaos, druk met andere zaken) In januari heb ik uiteindelijk toch het tentamen gemaakt. Vrij makkelijk tentamen, had voor mijn gevoel in ieder geval 2 van de 4 onderdelen voor 100% goed. Resultaat: 4.0 . Mijn eerste onvoldoende op het HBO. Maargoed, dat kan natuurlijk altijd. Dus ik ben samen met een studiegenoot naar de inzage gegaan, alwaar de docent ontbrak. Later gaf de bewuste docent via mail aan dat hij inderdaad niet aanwezig was omdat hij op maandagen voor een andere opleiding werkzaam is. Tevens vond hij het niet nodig om een vervanger (evt. studentassistent) te regelen "omdat er toch nooit iemand naar de inzages komt".

Nu beweert mijn studiegenoot dat je minimaal een voldoende dient te krijgen als de docent niet komt opdagen bij de inzage, of daar niet binnen zeer korte termijn een mogelijkheid toe geeft.

Dat klinkt me vrij bijzonder in de oren. Ik weet wel dat je recht hebt op een voldoende als er niet binnen 2 / 3 weken een definitief cijfer bij de administratie ligt, maar deze regel was me onbekend. Ik kan er ook niks over vinden in de schoolreglementen.

Is er hier misschien iemand die bekend is met een dergelijke regel?

Dr. Durrr (Erg gemotiveerdl)
Oud 20-02-2013, 13:38
Martiño
Martiño is offline
Als er niks in het school/tentamen/examenreglement staat dan lijkt het me niet zo te zijn. Vind het ook een beetje een sterk verhaal... Waar baseert je studiegenoot dit op?

Neemt niet weg dat het natuurlijk niet de bedoeling is, behoorlijk dom ook om een inzage te plannen zonder docent. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons waren inzages goed bezocht, en dan nog is het geen excuus. Je moet studenten de kans geven om feedback te krijgen op hun tentamen.
Oud 20-02-2013, 14:05
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nu beweert mijn studiegenoot dat je minimaal een voldoende dient te krijgen als de docent niet komt opdagen bij de inzage, of daar niet binnen zeer korte termijn een mogelijkheid toe geeft.
Zou in de Onderwijs- en Examenregeling van je opleiding moeten staan. Lijkt me sterk.

Citaat:
Ik weet wel dat je recht hebt op een voldoende als er niet binnen 2 / 3 weken een definitief cijfer bij de administratie ligt
Zou ook in de Onderwijs- en Examenregeling van je opleiding moeten staan en lijkt me ook sterk. Maar misschien heb ik het mis
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 14:13
Martiño
Martiño is offline
Van die tweede heb ik wel eens gehoord (alleen was de termijn langer dan 2/3 weken)
Oud 21-02-2013, 19:48
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Die regels zijn onzin. Er is geen onderwijsinstelling die je een voldoende gaat geven omdat de docent afwezig is of als het lang duurt. De docent staat hooguit zwak als je met bezwaar naar de examencomissie gaat, want dan wordt het meer aan de docent om het tegendeel te gaan bewijzen, in plaats van aan jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten