Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 09:56
marloes14
marloes14 is offline
hey,

ik heb sinds een half jaar een vaste vriend, en ik ben 15 jaar.
Ik mocht 1 keer bij me vriend slapen,
en dat mocht omdat ik zei dat er een feest was...
ik zei dat er dus heel veel mensen bleven slapen.
Toen was ik ongesteld... en dat wist me moeder.

laatst vroeg ik of ik bij hem mocht slapen of hij bij mij en dat mocht niet. ze wou niet zeggen wat haar probleem was. toevallig was ik niet ongesteld.

Me moeder kwam laatst op mijn kamer en vrog of ik al met hem naar bed was geweest... nou toen zei ik dus nee..... en toen ging ik ook niet met hem naar bed. Ik ben sinds kort aan de pil omdat ik het nu wel met hem doe. me moeder weet dat niet....

maar wat zal haar probleem nou zijn... dat ze bang is dat ik zwanger word? of iets anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 10:10
PardonMe
PardonMe is offline
nee ik denk niet zozeer dat ze bang is dat je zwanger zult worden, maar ik denk dat het voor elke moeder gewoon even moeilijk is als haar *kleine dochter* groot wordt en vriendjes krijgt en met die vriendjes naar bed wil..
Na een tijdje gaat dat vanzelf wel over.

Je moeder weet niet dat je aan de pil bent..?
Ik zou het daar wel met haar over hebben (dan hoef je niet gelijk te vertellen dat je ook met je vriendje naar bed gaat) dat geeft voor je moeder toch wat meer gevoel van *veiligheid* dat ze wel weet dat je verstandig bezig bent enzo..

en Ivm dat slapen, misschien hoor; weet niet of het zo is, maar als ik als een moeder zou denken, zou ik zo denken (yeah);
Je moeder zou denk ik liever nog willlen dat je niet met je vriendje naar bed zou gaan *haar kleine meisje enz*daarom dat je misschien niet bij hem mag slapen, dan kan ze zichzelf nog vertellen dat jullie niet met elkaar naar bed gaan enzo, terwijl ze achterin haar gedachten toch weet dat als jullie er klaar voor zijn jullie het toch wel doen.. Ookal vind ze je nog een beetje te jong ervoor ofzo..

Zo zou ik dat later denk ik zien bij mijn eigen dochter..
Oud 15-08-2002, 11:21
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Mijn moeder houdt het gewoon tegen omdat ze bang is voor evt. teleurstellingen.

Ik heb eerst 14 mnd. verkering gehad maar ik wilde zelf per se niet voor m'n 16de. Nu ben ik dus 16 en had ik een vriend(tot 3 dagen geleden) Hij is blijven slapen maar wel op andere kamer, mochten niet bij elkaar. Is achteraf maar goed geweest ook want het is nu, week later, dus uit.

Als 'het' toen dus was gebeurd en nu uit dan had ik me denk ik wel extra klote gevoeld omdat dat mijn eerste keer (ook van hem) zou zijn geweest.

Heb er geen haast mee, wil echt zeker weten dat het goed zit en ben dus blij dat m'n moeder zo voorzichtig was.
Oud 15-08-2002, 11:42
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
hoi hoi

Ik zou als ik jou was gewoon met je moeder praten over waarom je niet bij je vriend mag slapen.
Ik heb dat ook met me moeder gedaan en het werkte heel goed!
En je kan het wel niet tegen der zeggen dat je aan de pil bent, maar ze komt er denk ik toch wel een keer achter!
Het klinkt misschien heel erg stom maar ik denk dat eerlijkheid hierover toch beter is !

succes
Oud 15-08-2002, 13:47
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik denk dat ze gewoon liever niet wil dat je al zo snel groot wordt.
Oud 16-08-2002, 08:34
marloes14
marloes14 is offline
thanx allemaal....
ik ga vanmiddag met r praten
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:00
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Laat je ff weten hoe het is afgelopen??
Oud 16-08-2002, 14:20
girl18
girl18 is offline
Citaat:
marloes14 schreef:
hey,

ik heb sinds een half jaar een vaste vriend, en ik ben 15 jaar.
Ik mocht 1 keer bij me vriend slapen,
en dat mocht omdat ik zei dat er een feest was...
ik zei dat er dus heel veel mensen bleven slapen.
Toen was ik ongesteld... en dat wist me moeder.

laatst vroeg ik of ik bij hem mocht slapen of hij bij mij en dat mocht niet. ze wou niet zeggen wat haar probleem was. toevallig was ik niet ongesteld.

Me moeder kwam laatst op mijn kamer en vrog of ik al met hem naar bed was geweest... nou toen zei ik dus nee..... en toen ging ik ook niet met hem naar bed. Ik ben sinds kort aan de pil omdat ik het nu wel met hem doe. me moeder weet dat niet....

maar wat zal haar probleem nou zijn... dat ze bang is dat ik zwanger word? of iets anders?
DUH.... natuurlijk is ze bang dat je zwanger word.. en dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze je vriend niet mag.. maar ze is gewoon bang.. niks mis mee dat hebben moeders vaker..
Oud 16-08-2002, 14:38
Verwijderd
Het is gewoon moederlijke bezorgdheid.. meer dan logisch..

Er zal misschien niet eens een bepaald probleem zijn, maar het is inderdaad van je wordt groter, dat is altijd lastig voor moeders. Bovendien geeft ze om je, en wil dus niet dat je gekwetst wordt.. Daarom zal ze met dit soort dingen extra voorzichtig zijn..

Goed dat je met haar gaat praten. Misschien reageert ze in het begin heel heftig, ze zal er toch van schrikken. Maar dat je aan de pil bent gegaan zal gaar ms ook al het vertrouwen geven dat je wel weet waar je mee bezig bent.. en echt wel voorzichtig bent. Open kunnen zijn over dit soort dingen tegenover je moeder lijkt me een stuk prettiger, voor beide partijen. En wie weet mag het slapen nu wel.. of misschien dat hij komt slapen maar op een andere kamer, om rustig te beginnen..

Laat je weten hoe het gesprek ging?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 15:51
Roodelfje
Roodelfje is offline
haaii
ik ben zelf ook 15jaar en ik heb ook een vaste vriend maar daar heb ik al ander half jaar mee ..uhmzz aan begin deed me moeder ook zo !!! ik denk zelf dat je oudersz bezorgd zijn ofzoww ik weet ut niet mja sterkte!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten